تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۶ - ۹:۴۲
کد خبر : 60188

مدیر حوزه علمیه حضرت ولیعصر(عج) شهرستان هشترود:

حضرت زینب (س)، تجسم عملی صبر و استقامت در اوج سختی ها و نا ملایمت هاست

حضرت زینب (س)، تجسم عملی صبر و استقامت در اوج سختی ها و نا ملایمت هاست

حجت الاسلام میرعلی جاهد گفت: شخصیت حضرت زینب الگویی جامعه امروز برای صبر و استقامت است لذا در راه هدف و یک تجسم عملی صبر و استقامت بوده است.

حجت الاسلام میرعلی جاهد مدیر حوزه علمیه حضرت ولیعصر(عج) شهرستان هشترود در گفتگو با خبرنگار پیک هشترود با تسلیت سالروز وفات حضرت زینب (س) و با اشاره به شخصیت این بانو گفت: این بزرگوار در میان غیر معصومین دارای ویژگی های خاصی هستند که ایشان را در زمره معصومین قرار می دهد.

 

 

وی با اشاره به علم لدنی  و کلام حضرت زینب (ص) افزود: حضرت زینب دانشمندی هستند که بدون آموزش به این  جایگاه دست یافته اند.

 

 

جاهد با بیان اینکه نگاه توحید یکی از عالی ترین سلوک یک سالک است ، تصریح کرد: حضرت زینب هم همه چیز را برای خدا می بیند  و نگاهشان در واقع یک نگاه زیبایی بود.

 

 

استاد حوزه علمیه عنوان کرد: حضرت زینب  (س)  یک اسوه برای ماست که پیام رسانی کربلا بود و  وجود مبارک حضرت زینب بود که ما آن را به عنوان ناشر و مروج کربلای امام حسین (ع) می دانیم.

 

 

وی تاکید کرد: شخصیت حضرت زینب الگویی جامعه امروز برای صبر و استقامت است لذا  در راه هدف و یک تجسم عملی صبر و استقامت بوده است.

 

 

جاهد یادآور شد: صبری که نه تنها شکیبایی خودش را از دست نمی دهد بلکه در اوج سختی ها و نا ملایمت ها می بینیم تحمل دارد نسبت به ما که صبر رانمایش می گذارد.

 

 

وی ادامه داد: بعد دیگر شخصیت آن حضرت بعد معنوی و عرفانی است خانم عایشه بنت شاطی در کتاب مصری می نویسد: زینب قهرمان کربلاست.

 

 

استاد حوزه علمیه خاطر نشان کرد: این چهره ای قهرمان برای امروز یک ضرورت است و نباید از زینب  در اشعار و مداحی ها به عنوان یک چهره ی ناتوان جلوه نمود.

 

 

انتهای پیام/م

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.