تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۰
کد خبر : 60092

شهردار هشترود در تشریح عملکرد 2 ساله شهرداری:

شهرداری را با اوضاع نسبتا آشفته داخلی و بدهی زیاد تحویل گرفتم/ اعتماد عمومی به شهرداری کم است/ تحقق ۸۰ درصد از بودجه ۵۴ میلیارد ریالی سال ۹۵/ پیگیری اخذ سند رسمی به املاک شهرداری/ تلاش برای کوچک سازی شهرداری

شهرداری را با اوضاع نسبتا آشفته داخلی و بدهی زیاد تحویل گرفتم/ اعتماد عمومی به شهرداری کم است/ تحقق ۸۰ درصد از بودجه ۵۴ میلیارد ریالی سال ۹۵/ پیگیری اخذ سند رسمی به املاک شهرداری/ تلاش برای کوچک سازی شهرداری

اسلام عبدیلر عملکرد شهرداری هشترود را در مدت زمان حضور ۲ ساله خود در سمت شهرداری این شهرستان را تشریح کرد.

اسلام عبدیلر شهردار هشترود در گفتگو با خبرنگار پیک هشترود، و در تشریح عملکرد ۲ ساله خود در این سمت گفت: بدهی بیش از دو میلیارد تومانی از چند سال پیش و مراجعه مستمر طلبکاران و عدم امکان تسویه که موجب گلایه و دلخوری طرفهای معامله شهرداری و در مواردی به درگیری لفظی و حتی فیزیکی هم انجامیده بود.

 

بدهی زیاد شهرداری

 

وی اظهار داشت: مدیریت این فضا و شرایط و اخذ زمان و فرصت از طلبکاران و جلب اعتماد مجدد بعضی از طلبکاران و تسویه مطالباتشان و ادامه همکاری آنها مخصوصا در حوزه خرید و اجرای آسفالت چند خیابان در سالهای ۹۴و۹۵ یکی از ضرورتها بود که اگر اتفاق نمی‌افتاد نه تنها آسفالت خیابان و کوچه که حتی امکان لکه گیری هم وجود نداشت.

 

 

عبدیلر افزود: واضح است که اعتماد متقابل بین فروشنده و خریدار و پیمانکار و کارفرما نکته کلیدی در روند همکاریهاست که اگر خدشه دار شود نتیجه آن آسیب دیدن دوطرف واخلال در جریان فعالیتها خواهد بود.

 

اوضاع نسبتا آشفته داخل شهرداری

 

شهردار هشترود تصریح کرد: با توجه به عدم ثبات مدیریت در دو سال منتهی به مسوولیت اینجانب ومدیریت کوتاه مدت چند سرپرست و شهردار، محیط داخلی مجموعه را با بی ثباتی و عدم آرامش مواجه ساخته بود. به نحوی که در همان اوایل شروع به کار،شاهد چند در گیری فیزیکی بین ارباب جوع و پرسنل شهرداری بودیم که تاثیر نامطلوب روانی این جو بر کارمندان و مراجعین کاملا” روشن است.

 

 

عبدیلر تاکید کرد: مدیریت و کنترل این فضا و برقراری آرامش لازم در محیط، ضروری ترین اقدام مدیریتی بود که با عملی شدن آن امروزه فضای مناسب بین کارکنان و ارباب رجوع حاکم است و دیگر شاهد آن اتفاقات نیستیم.

 

 

آسیب دیدن اعتماد عمومی به شهرداری

 

شهردار هشترود خاطرنشان کرد: عدم دریافت خدمات مطلوب و غیره در اثر نبود اعتبار کافی و عدم ثبات مدیریت که حتی درخواست ابتدایی ترین مشارکت شهروندان را نیز تحت تاثیر قرار داده بود. در مدت دو سال گذشته با تلاش و بر قراری ارتباط و بیان مشکلات در جلسات حضوری چهره به چهره و در فضای مجازی، امروز خوشبختانه شاهد استقبال و اعلام آمادگی همشهریان برای مشارکت در آسفالت کوچه و کفپوش پیاده رو هستیم که نوید بخش و امیدوار کننده است و باید این روند قدر دانسته و تقویت شود.

 

اقدامات عملی در فصل کاری سال ۹۴

 

عبدیلر ادامه داد: اقدامات عملی در فصل کاری سال ۹۴ آغاز شد که اولین پروژه ، آسفالت خیابان در چای کنار به طول حدود ۵۰۰ متر با تاکید بر کیفیت کار ، با زیرسازی اساسی و دولایه آسفالت ریزی و آسفالت و لکه گیری کوچه های منتهی به این خیابان نیز انجام شد. لایروبی رودخانه آغبلاغ چایی که سالها بود انجام نشد، بود به طول حدود ۸۰۰متر انجام شد که مهمترین نتیجه آن غیر از پاکسازی و تمیزی ، در سیل بی‌سابقه سال نود و پنج پیشگیری از بروز حادثه برای شهر بود.

 

 

وی اضافه کرد: ایجاد فضای سبز و درختکاری با حفر چاه و آبیاری تحت فشار در زمین چهار هکتاری شهدای گمنام برای احداث پارک و تفرجگاه که مورد مطالبه جدی همشهریان است و این پارک در حال تکمیل است که با رشد مناسب درختان کشت شده به پارک مناسبی تبدیل خواهد شد.

 

اقدامات عمرانی سال ۹۵

 

شهردار هشترود در مورد اقدامات عمرانی سال ۹۵ نیز بیان کرد: تسطیح بخشی از محل ایجاد پارک شهدای گمنام و احداث دیوار حایل برای احداث پارک، ساماندهی و جدول کاری در محل بازار هفتگی شهرداری و تخریب و حذف سوله در حال تخریب برای جلوگیری از حادثه و ایجاد فضای مناسب در بازار و احداث سرویس بهداشتی و نمازخانه، تخریب و اصلاح جدول بلوار خیابان شهید بهشتی جنوبی به علت فرسودگی شدید و جدول کاری در حاشیه خیابانهای چای کنار و ایجاد محل فضای سبز بخشی از این اقدامات است.

 

 

وی ادامه داد: لکه گیری در خیابان اصلی شهر و معابروترمیم بخشی ازحفاریهای انجام شده توسط ادارات، تکمیل زیرسازی و جدول کاری و زهکشی و آسفالت دولایه خیابان اصلی شهرک فرهنگیان به طول یک کیلومتر و دویست متر و عرض۱۸ متر با همیاری و مشارکت اهالی شهرک و همکاری شرکت تعاونی مسکن فرهنگیان و هییت امنای شهرک، آسفالت ریزی کامل خیابان شهدا به علت فرسودگی کامل پس از برداشت آسفالت و بخشی از سطح خیابان برای زیرسازی اساسی و اصلاح آبرو و آسفالت ریزی دولایه به طول حدود ۴۵۰متر نیز در سال قبل می باشد.

 

 

عبدیلر خاطرنشان کرد: لازم به توضیح است که هزینه احداث و آسفالت خیابانهای شهدا و فرهنگیان حدود یک میلیار و دویست میلیون تومان بوده که سیصد میلیون تومان از هزینه آسفالت خیابان فرهنگیان را اهالی شهرک کمک کردند.

 

وی گفت: بودجه مصوب سال ۹۵ نیز ۵۴ میلیارد ریال بود که ۸۰ درصد آن تحقق یافت.

 

شهردار هشترود افزود: در زمان شروع به کار اینجانب جایگاه سی .ان.جی شهرداری حدود ۶۰۰ میلیون تومان بدهی داشت و مورد مطالبه جدی شرکت گاز بود که سعی شد در مدت دو سال و چند ماه گذشته با پرداخت منظم گاز بهاء به بدهی مذکور افزوده نشود و با پرداخت سود حاصله از کارکرد جایگاه تاکنون حدود دویست میلیون تومان از بدهی، تسویه شده است و تلاش می‌شود مابقی بدهی هم تسویه شود.

 

پیگیری اخذ سند رسمی به املاک شهرداری

 

وی اظهار داشت: در پیگیری وام از سازمان شهرداریها برای سرمایه گذاری و احداث مجتمع تجاری، خدماتی در بخشی از ملک شهرداری و مشروط بودن پرداخت وام به وجود سند رسمی ملک ، معلوم شد بخش قابل توجهی از املاک شهرداری سند رسمی به نام شهرداری ندارد. این موضوع در اولویت پیگیری قرار گرفت و در اواخر سال ۹۵ بخشی از اسناد ،صادر شد و زمنیه سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی یا شهرداری (راسا) فراهم شد و امید است درآینده نزدیک محقق شود.

 

پیگیری تجهیز آتش‌نشانی

 

عبدیلر تصریح کرد: با توجه به گستردگی جغرافیایی شهرستان(تعداد زیاد روستا و فاصله زیاد از مرکز شهرستان) و وجود تنها یک خودروی آتش نشانی در موارد بروز حوادث و اعزام خودرو به روستاها و یا نقص فنی آن ، شهر کاملا” بدون امکانات و یکی از دغدغه‌ها و نگرانی های مستمر مدیریت شهری بود ، که طی دو سال گشته با پیگیری های مکرر خوشبختانه این پیگیریها نتیجه داد و یک دستگاه خودروی سنگین آتش‌نشانی به شهرداری هشترود تحویل شد. ۳۰ درصد قیمت خودرو را شهرداری تامین کرده و ۷۰ درصد آن توسط سازمان شهرداریها تامین شده است.

 

کوچک سازی شهرداری

 

شهردار هشترود تاکید کرد: طی سالهای ۹۴و۹۵ تعداد ۱۰نفر بازنشست و ۲ نفر غیر بومی منتقل شده است و وظایف این افراد با پرسنل موجود انجام شده و می شود که صرفه جویی مناسب از این طریق در هزینه های جاری اعمال شده است.

 

 

عبدیلر در پایان خاطرنشان کرد: به زعم ما تا حدی زمینه جلب مشارکتها و همکاریهای مورد نظر و سرمایه گذاریها فراهم شده و باید تقویت شود و از آنجا که تنها راه برون رفت از مشکلات موجود و دستیابی به شهری آباد و در خور شان مردم را جلب مشارکت مردم و سرمایه گذاری بخش خصوصی می دانیم ،امیدواریم مسوولان محترم ، نخبگان ، معتمدین و بزرگان شهر در تقویت این روحیه نقش ایفاءنمایند.

 

 

پایان پیام/م.ا

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.