تاریخ انتشار : جمعه ۱۸ فروردین ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۸
کد خبر : 60052

پایگاه هوایی هدف حمله موشکی امریکا کجاست/ جنگنده‌های سوری قبل از حمله به مناطق امن منتقل شدند/ جنگنده‌های منهدم شده قابلیت پرواز نداشتند + نقشه

پایگاه هوایی هدف حمله موشکی امریکا کجاست/ جنگنده‌های سوری قبل از حمله به مناطق امن منتقل شدند/ جنگنده‌های منهدم شده قابلیت پرواز نداشتند + نقشه

گزارش ها حاکیست ارتش سوریه چند ساعت قبل از حمله، جنگنده های خود را از این فرودگاه خارج و به منطقه امن منتقل کرده است.

به گزارش پیک هشترود به نقل از مشرق، صبح امروز دو رزم ناو آمریکایی در دریای مدیترانه با شلیک ۵۹ موشک کروز، پایگاه هوایی « الشعیرات» را در استان حمص هدف قرار دادند.  در تصویر و نقشه ذیل موقعیت میدانی پایگاه هوایی الشعیرات را مشاهده می کنید.

برای دیدن اندازه اصلی، روی نقشه کلیک کنید


گزارش ها حاکیست ارتش سوریه چند ساعت قبل از حمله، جنگنده های خود را از این فرودگاه خارج و به منطقه امن منتقل کرده است. به نظر می رسد دولت آمریکا تحت فشار کشورهای عربی و غربی اقدام به انجام این حملات کرده است.

دولت آمریکا در حالی هدف از حملات به این پایگاه هوایی را دفاع از جان غیر نظامیان سوری اعلام کرده که در هفته های گذشته صدها تن از شهروندان سوری در شمال شرق این کشور در حملات هوایی جنگنده های آمریکایی کشته شده اند، موضوعی که در رسانه های غربی و عربی بایکوت خبری شد.

پایگاه هوایی الشعیرات در حد فاصل شهرهای تدمر و حمص واقع شده و همچنین مجهز به سامانه دفاع هوایی بود. قابل ذکر است ماه گذشته جنگنده متجاوز رژیم صهیونیستی از طریق این پایگاه رهگیری و ساقط شد.

الشعیرات از مهم ترین پایگاه های ارتش سوریه برای هدف قرار دادن تروریست ها در  شرق استان حماه، شرق استان حمص و استان دیرالزور به شمار می آید. در دو سال گذشته دولت روسیه تجهیزات پیشرفته ای را در این پایگاه هوایی برای ضربه زدن به تروریست ها مستقر کرده بود.

یک منبع میدانی در استان حمص در گفت وگو با  مشرق تایید کرد: تاکنون ۵ تن از نیروهای ارتش در این حملات کشته و تعدادی دیگر زخمی شده اند. وی با بیان این که بخش شرقی فرودگاه  به شدت متحمل خسارت شده، افزود: باند این فرودگاه دیگر قابل استفاده نیست.

این منبع میدانی به خبر انهدام چندین جنگنده در این فرودگاه هم اشاره کرد و گفت: جنگنده های منهدم شده در این پایگاه هوایی از گذشته قابلیت استفاده و پرواز نداشتند و خبر رسانه ها در خصوص انهدام جنگنده های پیشرفته کذب است.

همزمان با حملات هوایی نیروی دریایی آمریکا، گروه تروریستی داعش، مواضع ارتش سوریه را در محورهای شمالی وشرقی شهر تدمر و جاده ارتباطی حمص- تدمر هدف قرار داد.

به گزارش مشرق، نیروهای سوری و مقاومت به خوبی توانستند تحرکات تروریست ها را شناسایی کنند و حملات آنان را برای اشغال مناطق جدید در حومه شهر تدمر ناکام بگذارند. در نقشه ذیل مناطق تحت کنترل ارتش سوریه و گروه تروریستی داعش را در شرق استان حمص مشاهده می کنید:

برای دیدن اندازه اصلی، روی نقشه کلیک کنید

در ماه های گذشته گروه تروریستی داعش کنترل بخش وسیعی از شرق استان حلب و حمص را از دست داده و حال باید منتظر ماند و دید هدف قرار دادن این پایگاه، خط پشتیبانی ارتش سوریه را در هدف قرار دادن تروریست ها دچار مشکل می کند یا خیر.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.