تاریخ انتشار : چهارشنبه ۹ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۸
کد خبر : 59864

نسخه رهبر انقلاب برای ازدواج آسان

نسخه رهبر انقلاب برای ازدواج آسان

رهبر معظم انقلاب می‌فرماید: اساس ازدواج در اسلام بر سادگی است. در اوایل انقلاب نیز همینطور بود، منتها متأسفانه فرهنگ تکاثر و تفاخر و سرمایه داری، یک خرده کار را مشکل کرد.

به گزارش پیک هشترود به نقل از مشرق، «ازدواج» سنتی الهی است که پیوسته مورد تأکید اهل‌بیت(ع) بوده است، اهمیت این موضوع به قدری زیاد است که پیامبر اکرم(ص) درباره آن می‌فرمایند: «النِّکَاحُ سُنَّتِی فَمَنْ رَغِبَ عَنْ سُنَّتِی فَلَیْسَ مِنِّی»،  ازدواج، سنّت  من است و هر کس از سنّت من رویگردان شود از من نیست. (جامع‌الأخبار، ص ۱۰۱)

در همین راستا، مقام معظم رهبری در تذکراتی جدی از والدین خواستند که در مراسم ازدواج جوانان سخت نگیرند، ایشان در این رابطه فرمودند: «به پدرها و مادرها تذکر می‌‏دهم؛ من خواهش و تقاضا می‌‏کنم از شماها که یک خرده امکانات ازدواج را آسان کنید. پدر و مادرها سخت‏گیری می‏‌کنند؛ هیچ سخت‏گیری لازم نیست. بله، یک مشکلات طبیعی وجود دارد ـ مسأله مسکن، مسأله شغل و از این مسائل ـ اما «اِن یَکونوا فُقَرآءَ یُغنِهِمُ اللهُ مِن فَضلِه»؛ خب، این قرآن است. ممکن است جوان، الان هم امکانات مالی مناسبی نداشته باشد، اما ان‏‌شاءالله بعد از ازدواج خدای متعال گشایش می‌‏دهد. ازدواج جوان‌ها را متوقف نکنند؛ من خواهش می‌‏کنم که پدرها و مادرها به این مسأله توجه کنند. (۹۴/۴/۲۰)

در ادامه می‌توانید نماهنگی از بیانات رهبر معظم انقلاب درباره لزوم آسان گرفتن امر ازدواج جوانان را مشاهده کنید:

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.