تاریخ انتشار : چهارشنبه ۹ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۶
کد خبر : 59842

مشروح نشست خبری رئیس ستاد انتخابات آذربایجان‌شرقی؛

۱۳ هزار و ۹۳۶ نفر خواهانِ رسیدن به ۳۳۰ کرسی شهری و ۶ هزار و ۲۹۸ کرسی روستایی شده‌اند/ ۸ هزار و ۷۶۸ از نام‌نویسان زیردیپلم هستند!/ تمامی فعالیت‌های انتخاباتی را رصد می‌کنیم

۱۳ هزار و ۹۳۶ نفر خواهانِ رسیدن به ۳۳۰ کرسی شهری و ۶ هزار و ۲۹۸ کرسی روستایی شده‌اند/ ۸ هزار و ۷۶۸ از نام‌نویسان زیردیپلم هستند!/ تمامی فعالیت‌های انتخاباتی را رصد می‌کنیم

شبستری گفت: در کل استان ‌آذربایجان‌شرقی ۱۳ هزار و ۹۶۳ نفر برای رسیدن به کرسی شورای شهر و روستا کاندیدا شده‌اند و احتمال افزایش آمار وجود دارد.

به گزارش پیک هشترود به نقل از آناج، سعید شبستری ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به شرکت ۱۳ هزار و ۹۳۶ نفر در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: ۱۳ هزار و ۵۲۵ تن از نام‌نویسان مرد و ۴۱۴ نفر از آن‌ها زن می‌باشند.

وی افزود: در انتخابات شوراهای شهر ۲ هزار و ۴۲۸ نفر شرکت کرده‌اند و در شوراهای روستا ۱۱ هزار و ۵۰۸ تن نام‌نویسی کرده‌اند.

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه ۲ هزار و ۱۶۱ نفر از داوطلبان شورای شهر در سطح استان آقا و ۲۶۷ تن خانم هستند، عنوان کرد: ۱۱ هزار و ۳۶۴ نفر از داوطلبان شورای روستاها را مردان و مابقی را خانم‌ها تشکیل می‌دهند.

وی خاطرنشان ساخت: اسامی داوطلبانی که پرونده‌شان ناقص بوده است در لیست آمار درج نشده و درصورت تکمیل مدارک، نام آنان نیز در جرگه‌ی نام‌نویسان درج و تعداد داوطلبان پنجمین دوره انتخابات شورای پنجم افزایش خواهد یافت.

معاون سیاسی استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه در قیاس با دوره قبل، تعداد نام‌نویسان با افزایش هزار نفری مواجه بوده است، بیان کرد: آمار ثبت‌نام خانم‌ها در روستاها نسبت به دوره‌ی چهارم ۹۰ درصد افزایش یافته است.

وی توضیح داد: ۱ هزار و ۱۴۵ تن از داوطلبان زیر ۳۰ سال دارند و ۱۶۷ نفر از آن‌ها نیز بالای ۷۵ سال سن دارند، تعداد کاندیداهای ۳۶ الی ۴۰ ساله ۲ هزار و ۴۷۹ نفر می‌باشد و ۲ هزار و ۴۳۰ تن از ثبت‌نام کنندگان نیز بین ۴۱ الی ۴۵ سال سن دارند.

شبستری در تشریح سطح تحصیلات کاندیداهای انتخابات شوراهای شهر و روستا، اعلام کرد: ۸ هزار و ۷۶۸ نفر از نام‌نویسان زیردیپلم، یک هزار و ۴۶۹ نفر دیپلم، ۴۳۰ تن فوق دیپلم، ۲ هزار و ۳۶۴ نفر لیسانس، ۷۵۸ نفر فوق لیسانس، ۱۰۵ نفر دکتری و ۴۲ تن دارای تحصیلات حوزوی می‌باشند.

وی متذکر شد: برای این تعداد شرکت کننده، ۳۳۰ کرسی شهری و ۶ هزار و ۲۹۸ کرسی وجود دارد.

این مقام مسئول با بیان اینکه دوم اردیبهشت ماه اسامی تایید و رد شدگان به خودشان اعلام می‌شود، ابراز داشت: رد صلاحیت شدگان ۴ روز فرصت اعتراض دارند و ۱۷ اردیبهشت اسامی نهایی اعلام خواهد شد.

وی تاکید کرد: تمامی فعالیت‌های کاندیداها از امروز تحت کنترل است و با افرادی که در فضای مجازی و بیرونی تبلیغات زودرس می‌کنند برخورد خواهد شد؛ بر همین اساس کارگروهی در دادگستری مستقر شده‌اند.

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی توضیح داد: در تبریز بالاترین ثبت نام کننده با ۶۷۲ نفر برای ۱۳ کرسی و ۵۱٫۶۱ برابر کرسی های موجود کاندیدا ثبت نام کرده‌اند؛ در مرند ۱۳۱ نفر ثبت نام کننده برای ۷ کرسی و ۱۸٫۷۱ برابر کرسی‌های موجود، در اهر ۱۱۴ نفر برای ۷ کرسی حدود ۱۶٫۰۴ برابر کرسی های موجود، درمراغه ۱۰۶ نفر برای ۷ کرسی و ۱۵٫۴ برابر کرسی‌های موجود، در سهند ۸۶ نفر برای ۷ کرسی و ۱۲٫۲۹ برابر کرسی های موجود، در هادی شهر ۵۷ نفر برای ۵ کرسی و ۱۱٫۴ برابر کرسی های موجود ثبت نام کرده‌اند.

وی در باره‌ی ثبت‌نام اعضاء معزول شورای شهر تبریز در انتخابات نیز گفت: تصمیم‌گیری در این باره بر عهده‌ی هیئت نظارت است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.