تاریخ انتشار : جمعه ۲۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۷
کد خبر : 59732

امام جمعه موقت هشترود:

مردم در انتخابات شورای شهر به افراد متخصص و متدین رای بدهند/ دولت قدم های مثبتی برای رفع مشکلات معیشتی مردم بردارد

مردم در انتخابات شورای شهر به افراد متخصص و متدین رای بدهند/ دولت قدم های مثبتی برای رفع مشکلات معیشتی مردم بردارد

حجت الاسلام سعیدی گفت: بدنبال معجزه نیستیم اما باید قدم های مثبتی هم از سوی دولت برای رفع مشکلات اقتصادی مردم برداشته شود که رهبر انقلاب هم بارها به این موضوع تاکید داشته اند.

به گزارش خبرنگار پیک هشترود، حجت الاسلام سعیدی امام جمعه موقت هشترود در خطبه های نمازجمعه این شهرستان با اشاره به اهمیت انتخابات در سال آتی گفت: افرادی برای حضور در انتخابات شورای شهر کاندیدا شوند که واقعا دارای توان هستند و بدنبال یدک کشیدن نام شورا نباشند.

 

وی اظهار داشت: نیاز است تا افراد کارشناس، متخصص و متدین وارد صحنه انتخابات شوند و مردم هم در آرای خود به این نکته توجه کنند.

 

سعیدی افزود: از هیات نظارت بر انتخابات شورا نیز انتظار داریم نسبت به مسئولیت خطیر خود حساس بوده و با دقت عمل کرده و رضایت الهی را مدنظر داشته باشند.

 

امام جمعه موقت هشترود تصریح کرد: قدت کنونی نظام جمهوری اسلامی در دنیا در سایه تدابیر حکیمانه رهبر انقلاب و شهامت و شجاعت ملت ایران است که همواره در صحنه ها حضور چشمگیری داشته اند.

 

وی همچنین تاکید کرد: با شعار دادن نمی توان مشکلات معیشتی مردم را حل کرد و دولت و مجلس باید متوجه مشکلات اقتصادی در کشور باشند که مورد تاکید مقام معظم رهبری است.

 

سعیدی اضافه کرد: بدنبال معجزه نیستیم اما باید قدم های مثبتی هم از سوی دولت برای رفع مشکلات اقتصادی مردم برداشته شود که رهبر انقلاب هم بارها به این موضوع تاکید داشته اند.

 

وی با تبریک ولادت حضرت زهرا (س) این روز را به همه مردم مخصوصا زنان و مادران تبریک گفت.

 

 

پایان پیام/م.ا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 1
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

ناشناس جمعه , 27 اسفند 1395 - 16:50

رضوان الهی از بهشت هم بالاتر است
وَعَدَ اللّهُ الْمُؤْمِنِینَ وَالْمُؤْمِنَاتِ جَنَّاتٍ تَجْرِی مِن تَحْتِهَا الأَنْهَارُ خَالِدِینَ فِیهَا وَمَسَاکِنَ طَیِّبَهً فِی جَنَّاتِ عَدْنٍ وَرِضْوَانٌ مِّنَ اللّهِ أَکْبَرُ ذَلِکَ هُوَ الْفَوْزُ الْعَظِیمُ (توبه/۷۲)
خداوند به مردان و زنان با ایمان باغهایى وعده داده است که از زیر (درختان) آن نهرها جارى است در آن جاودانه خواهند بود و (نیز) سراهایى پاکیزه در بهشتهاى جاودان (به آنان وعده داده است) و خشنودى خدا بزرگتر است این است همان کامیابى بزرگ.
تفسیر
تفسیر المیزان – خلاصه
(وعدالله المؤمنین و المؤمنات جنات تجری من تحتها الانهار خالدین فیها و مساکن طیبه فی جنات عدن و رضوان من الله اکبر ذلک هو الفوز العظیم ):(خداوند به مردان و زنان مؤمن وعده بهشتهایی را می دهد که نهرها در زیر آن جاریست و در آن جاودانه خواهند بود و همچنین قصرهای پاکیزه در بهشتهای جاوید و از همه بالاتر خشنودی خداست ، این همان رستگاری عظیم است )،خداوند در مقابل ایمان و نیکوئی عملشان به مؤمنان وعده های نیکویی داده است که شامل بهشتها با جویهای روان و قصرهای مطهر ودر باغهای مستقر وجاوید و رضوان خدا می باشد، ولی خشنودی خدا از همه اینها بالاتر است ، چون رضوان خدا محدود و مقدور بشر نیست تا وهم او بدان دست یابد و رضوان خدا در واقع و حقیقت ، همه رستگاری و فوز است ، چون حقیقت بندگی آنست که بنده از جهت حب به خدا او را بپرستد نه به طمع بهشت و نه از خوف دوزخ وسعادت حقیقی در آنست که دوستدار و محب ، رضایت محبوب خود را بدست آورد.
احادیث موضوعی
روزی شخصی خدمت پیامبر اکرم(ص) رسید و پرسید: معنای رضا چیست؟ آن را برای من شرح دهید. پیامبر اکرم با لبخند شیرینی بر لب، پاسخ فرمود: «جبرئیل امین از سوی خدا، جایگاه وارسته رضا را برایم این چنین بیان کرد: فرد خشنود به خواست پروردگار، کسی است که از خدای خود ناخرسند نشود؛ خواه دنیای خوبی داشته باشد و خواه دنیای خوبی نداشته باشد و دیگر اینکه به نیکی اندک خود در برابر خواست خدا راضی و مغرور نشود.
از امیرالمومنین علیه‌السلام نقل شده است که حضرت فرمود: «عَلَامَهُ رِضَا اللَّهِ سُبْحَانَهُ عَنِ الْعَبْدِ رِضَاهُ بِمَا قَضَى بِهِ سُبْحَانَهُ لَهُ وَ عَلَیْه‏؛۳ نشانه رضایت خدای سبحان از بنده، رضایت بنده از آن چیزی است که خداوند برای او مقدر کرده است، چه خوشایند او و چه ناخوشایند او باشد.
امام جواد(ع) از مردم می خواهد تا رضوان الهی را مقصد غایی خود قرار دهند و برای دست یابی به این هدف راه و روش آسانی را نشان می دهد. آن حضرت می فرماید: «ثلاث یبلغن بالعبد رضوان الله تعالی: کثره الاستغفار، ولین الجانب، و کثره الصدقه و ثلاث من کن فیه لم یندم: ترک العجله و المشوره و التوکل علی الله عند العزم.
سه چیز است که رضوان خداوند متعال را به بنده می رساند: ۱- زیادی استغفار، ۲- نرم خو بودن، ۳- و زیادی صدقه. و سه چیز است که هر کس آن را مراعات کند، پشیمان نشود: ۱- ترک نمودن عجله، ۲- مشورت کردن، ۳- و به هنگام تصمیم توکل بر خدا نمودن. (مسند الامام الجواد، ص۷۴۲(
امیرالمومنین علیه‌السلام فرمودند: «رِضَى اللَّهِ سُبْحَانَهُ مَقْرُونٌ بِطَاعَتِه‏؛ رضایت خدای سبحان با فرمان‌برداری از او همراه است.
حضرت عیسی‌بن‌مریم به حواریین فرمود: کاری کنید که نزد خدا محبوب گردید و به خدا نزدیک شوید. گفتند: ای روح‌الله! چگونه در نزد خدا محبوب شویم و به او نزدیک گردیم؟ گفت: با بغض اهل گناه، و با دشمنی ایشان، رضای الهی را طلب کنید!»