تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۷
کد خبر : 59721

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی مطرح کرد

ابلاغ دستورالعمل کاهش و مهار آسیب‌های اجتماعی/ممنوعیت قلیان و دخانیات در مکان های گردشگری و تفرجگاه‌ها/ خودکشی در آذربایجان شرقی در رده‌های آخر کشوری قرار دارد

ابلاغ دستورالعمل کاهش و مهار آسیب‌های اجتماعی/ممنوعیت قلیان و دخانیات در مکان های گردشگری و تفرجگاه‌ها/ خودکشی در آذربایجان شرقی در رده‌های آخر کشوری قرار دارد

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: در خصوص تفرجگاه‌ها نیز دستورالعمل کاهش و مهار آسیب‌های اجتماعی ابلاغ شده مسؤولیت این دستورالعمل به عهده فرمانداری و شهرداری‌ها در شهرستان‌ها خواهد بود، در سطح شهرها کارهای بسیاری انجام شده و اینکه در بحث تفرجگاه ائل‌گلی ممنوعیت قلیان اجرا شده بسیار ارزشمند بوده و در دیگر تفرجگاه‌ها نیز باید به این شکل باشد.

به گزارش پیک هشترود به نقل از فارس، سعید شبستری ظهر امروز در نشست کار گروه فرهنگی اجتماعی استان آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه برای بحث  آسیب‌های اجتماعی همه علی‌الخصوص دستگاه‌هایی که در حوزه فرهنگی و اجتماعی فعال هستند، وظیفه دارند در بحث مقابله و کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی به صورت جدی ورود کنند، اظهار داشت: بر اساس تاکیدات شخص مقام معظم رهبری و رئیس جمهوری و هیئت دولت و پیگیری‌های وزارت کشور، یکسری برنامه‌ها و طرح‌هایی ارائه شده که بر اساس این برنامه‌ها قرار است گزارشاتی ارائه شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی، با تاکید بر اینکه اینکه در عمل چه کرده‌ایم مهم است، افزود: برای کاهش آسیب‌های اجتماعی حتی پژوهش در دانشگاه‌ها برای ارائه طرح‌هایی برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی اجرا شود، باید طرح و برنامه داده شود و وضعیت موجود و آثار آسیب‌های اجتماعی در جامعه مشخص شود.

وی اضافه کرد: با وجود این مسائل همه ما برای این تلاش می‌کنیم که مردم را حساس کنیم، چرا که پایه اصلی مردم هستند تا زمانی که این مساله در جامعه نهادینه و به گفتمان عمومی تبدیل نشده و اینکه همه عزم و جزم خود را برای کاهش آسیب و مقابله و کنترل آسیب انجام نداده‌اند، همه برنامه‌ها و کارها بی‌اثر خواهد بود و بر همین اساس تمام تلاشمان این است که مردم پای کار بیایند، مردم را باید پای کار بکشانیم و به مردم از طریق برنامه‌های مختلف و آموزش‌های مختلف راه کار بدهیم.

شبستری، بیان کرد: آسیب اجتماعی مساله‌ای نیست که بگوییم فقط در یک محله خاص وجود دارد اگر اتفاقی بیفتد گریبان همه را خواهد گرفت، همه باید این مسائل را جدی بگیرند و البته حرکات بسیار خوبی انجام شده و رو به جلو است اما قطعا کافی نیست

وی ادامه داد: تلاش‌هایی که در دستگاه‌های مختلف انجام شده قابل تشکر است و امیدواریم بیش از پیش این برنامه‌ها ادامه یابد، اینکه واقعا ببینیم نتیجه برنامه‌ها چه خواهد بود مهم است و  تاثیرگذاری این برنامه‌ها نیز باید امکان سنجی شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی، با اشاره به بحث اجرای آموزش‌های مختلف در دانشگاه‌ها و بین دانشجویان، بیان کرد: یکی از مراکزی که در معرض خطر قرار دارد دانشگاه‌ها و خوابگاه‌ها و دانشجویان هستند، با توجه به این مساله باید آموزش‌های ارایه شده امکان سنجی شود تا میزان اندازه تاثیرگذاری مشخص و چگونگی ادامه برنامه بر اساس آن ادامه یابد.

در ۲۰ درصد طلاق‌های غیرتوافقی امکان بازگشت وجود دارد

وی با اشاره به اقدامات بهزیستی در راستای کاهش آمار طلاق، خاطرنشان کرد: در رابطه با بحث طلاق بر اساس گزارشات انجام شده در ۲۰ درصد طلاق‌های غیر توافقی امکان بازگشت وجود دارد و این جای امیدواری است و اگر آمار روبه بهبود باشد، می‌توانیم در خصوص بخشی از طلاق‌هایی که منجر به آسیب اجتماعی می‌شود پیشگیری کنیم.

شبستری، در ادامه در خصوص راه‌اندازی مرکزهای شبانه و توانمندسازی معتادان بهبود یافته است، گفت: این یک کار مهم است که معتادی که بهبود یافته به سمت اعتیاد برنگردد و در این زمینه انجمن‌های غیردولتی و سازمان‌های مردم نهاد می‌توانند کمک کنند، دولت به عنوان سیاست‌گذار عمل می‌کند و باید درخواست کنیم که سازمان‌های مردم نهاد در این مسائل ورد پیدا کنند.

وی ادامه داد: همسران و خانواده‌های زندانیان نیز مهم هستند و خانواده‌های زندانیان نیز در معرض مسائل آسیب‌های اجتماعی قرار دارند و باید در این خصوص نیز پیشگیری کنیم.

 آسیب‌های اجتماعی در شورای امر به معروف و نهی از منکر نیز باید مطرح شود 

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی، در ادامه با قدردانی از پرداختن ائمه جمعه به مسائل آسیب‌های اجتماعی در خطبه‌های نماز، گفت: همه گروه‌ها باید به این مسائل پرداخت کنند، در کنار دولت هر ارگان و گروهی که احساس می‌کند می‌تواند کاری کند باید ورود کند.

وی ادامه داد: همچنین بحث آسیب‌های اجتماعی در شورای امر به معروف و نهی از منکر نیز باید مطرح شود چرا که این مساله یکی از منکرهای بزرگ جامعه است.

شبستری ادامه داد: همچنین باید از بسیج و تلاش‌های بسیاری که در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در تفرجگاه‌ها انجام داده و بسیار ارزشمند بوده قدردانی کرد.

ممنوعیت قلیان در تفرجگاه‌ها به ویژه ائل‌گلی

وی گفت: در خصوص تفرجگاه‌ها نیز دستورالعمل کاهش و مهار آسیب‌های اجتماعی ابلاغ شده مسؤولیت این دستورالعمل به عهده فرمانداری و شهرداری‌ها در شهرستان‌ها خواهد بود، در سطح شهرها کارهای بسیاری انجام شده و اینکه در بحث تفرجگاه ائل‌گلی ممنوعیت قلیان اجرا شده بسیار ارزشمند بوده و در دیگر تفرجگاه‌ها نیز باید به این شکل باشد، اینکه هر کسی قلیانی با خود به تفرجگاه‌ها بیاورد و موجب نارضایتی دیگران شود کار مناسبی نیست و باید در مکان‌های گردشگری و تفرجگاهی حداقل ممنوعیت برای قلیان و دخانیات انجام شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی، با بیان این که در جامعه باید ایجاد فضای نشاط کنیم و هر چند آسیب‌های مختلفی وجود دارد اما نباید کارهایی بکنیم که جوانان ناامید شوند، ادامه داد: رسانه‌های و افراد به جای ایجاد ناامیدی و دلسرد کردن مردم اخبار را در عین گفتن حقایق به نحوی ارائه بدهند که مردم به اقدامات انجام شده امیدوار شوند، برای مثال در بحث خودکشی استان آذربایجان شرقی جزو رده های آخر است.

وی در ادامه با بیان اینکه همه اقدامات در خصوص ایجاد فضای نشاط در جامعه تاثیر دارد، گفت: متاسفانه در برخی مسائل نزدیک انتخابات برخی افراد برای اینکه تعدادی را اطراف خود جمع کنند تلاش می‌کنند همه چیز را زیرسؤوال ببرند، به گونه‌ای که حتی نظام را زیرسؤوال می‌برند و همه را تخریب می‌کنند.

شبستری، خاطرنشان کرد: ممکن است اختلاف سلیقه باشد اما در اصل نظام باید مراقب باشیم که چه می‌گوییم و اینگونه نباشد که افراد هر حرفی را بزنند و مردم را نسبت به نظام و انقلاب دلسرد کنند، نقد منصفانه باید انجام شود مردم را به آینده امیدوار کنیم.

وی ادامه داد: سعی کنیم حضور مردم پای صندوق‌های رای بیشتر شود تا دشمنانی که رصد می‌کنند و امیدوار هستند که مردم از این انقلاب روی برگردانند را ناامید کنیم هر چقدر حضور بیشتر شود پشتوانه نظام خواهد بود، اینجا بحث سلائق مطرح نیست باید همه سعی کنیم هر جایی که هستیم برای حضور بیشتر و پررنگ مردم تلاش کنیم.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.