تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۹:۳۴
کد خبر : 59689

برگزاری کارگاه آموزشی زراعت نخود دیم در شهرستان چاراویماق

برگزاری کارگاه آموزشی زراعت نخود دیم در شهرستان چاراویماق

کارگاه آموزشی زراعت نخود دیم درشهرستان چاراویماق و به همت جهادکشاورزی این شهرستان برگزار شد.

مهندس احمدی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان چاراویماق در گفتگو با خبرنگار پیک هشترود گفت: به منظور انتقال یافته­های جدید تحقیقاتی در زمینه زراعت نخود دیم و ارتقاء سطح علمی کشاورزان شهرستان در این رابطه، کارگاه آموزشی زراعت نخود دیم با حضور کارشناسان موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور-مراغه (آقایان مهندس فرایدی، مهندس مهدیه و مهندس محمودی) و با شرکت ۳۰ نفر از کشاورزان پیشرو شهرستان در مورخه ۲۴/۱۲/۹۵ درمحل سالن اجتماعات مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان چاراویماق اجرا گردید.

 

 

طی این کارگاه آقای مهندس فرایدی اصول مناسب کشت نخود دیم را به کشاورزان تشریح کرد و گفت تحقیقات نشان داده کشت پاییزه ارقام مناسب پاییزه از جمله رقم سارال در افزایش عملکرد این محصول در واحد سطح موثر بوده و رویکرد موسسه تحقیقات در این رابطه انتقال کشت بهاره نخود دیم به کشت پاییزه با معرفی ارقام مناسب می­باشد.

 

 

مهندس مهدیه هم به تشریح روشهای اصولی و صحیح مبارزه با علف­های هرز، آفات و بیماریهای مهم و شاخص مزارع نخود دیم برای کشاورزان پرداخت. در ادامه مهندس محمودی در رابطه با تغذیه مناسب مزارع نخود دیم توضیحاتی ارائه داد و افزود استفاده از کودهای بیولوژیک تایید شده ویژه نخود و کود ازته بعنوان استارتر (به میزان ۲۰ کیلو گرم در هکتار) در افزایش عملکرد مزرعه موثر است.

 

 

پایان پیام/م.ا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.