تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۹
کد خبر : 59610

حجت الاسلام نظری در «مراسم گرامیداشت حاج علی اکرام» مطرح کرد؛

شبکه‌ی وهابیت در جمهوری آذربایجان فعالیت چشمگیری نسبت به شیعیان دارد/ اسلام‌گرایان آذربایجان ترسی از زندان و شکنجه ندارند

شبکه‌ی وهابیت در جمهوری آذربایجان فعالیت چشمگیری نسبت به شیعیان دارد/ اسلام‌گرایان آذربایجان ترسی از زندان و شکنجه ندارند

یک عالم دینی گفت: چرا باید در کشوری که اکثریت آن را شیعیان تشکیل می‌دهند، فعالیت وهابیون بیشتر از شیعیان به چشم آید؟

به گزارش پیک هشترود به نقل از آناج، حجت الاسلام مجتبی نظری در ویژه برنامه گرامیداشت حاج علی اکرام در حسینیه هنر تبریز که با حضور جمعی از مردم انقلابی برگزار شد، قفقاز و جمهوری آذربایجان را بخشی از جهان اسلام خواند و ابراز داشت: نباید جریانات سیاسی منطقه‌ای و جهان را به صورت نقطه‌ای بلکه باید به صورت شبکه‌ای بررسی کنیم؛ همان‌طور که در اتاق فکری جریان لیبرال دموکراسی غربی سلطه این ایدئولوژی بر عالم مطرح می‌شود، در آموزه‌های اسلامی نیز نهایتا اسلام ناب محمدی بر تمامی جهان سایه خواهد افکند.

وی با بیان اینکه غرب از گزینه اسلام علیه اسلام برای شکست مسلمانان استفاده می‌کند، اظهار کرد: نمونه بارز این ادعا و حوادث، جریاناتی است که در سوریه و عراق در حال رخ دادن است؛ متاسفانه در جمهوری آذربایجان نیز ما با این معضل مواجه شده‌ایم.

استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان ساخت: از یک طرف روشنفکران غیر دینی جمهوری آذربایجان با ایجاد شبهات اقدام به هویت‌زدایی از هویت دینی مردم این کشور می‌نمایند و از طرف دیگر شبکه وهابیت با استفاده از فضای موجود در آنجا اقدام به سازماندهی و جذب نیرو از اهل تسنن این کشور می‌کند به طوری که در کشوری که اکثریت آن را شیعیان تشکیل می‌دهند، فعالیت شیعیان در مقابل اقدامات وهابیون اصلا به چشم نمی‌آید.

وی با بیان اینکه مردم جمهوری آذربایجان با بحران هویت مواجه‌اند، توضیح داد: نقاط مشترک بین مردم آذربایجان و ایران طبق گفته مقامات این کشور صرفا مراسمات نوروزی و موسیقی نیست و اگر فضای مساعد برای فعالیت آزادانه دینداران فراهم شود، وجوه مختلف اشتراکات مردم آذربایجان با ایران نمایان خواهد شد.

حجت‌الاسلام نظری با اعلام اینکه وجوه اشتراک ایران و آذربایجان در مراسم اربعین امسال در سامرا به نمایش گذاشته شد، تصریح کرد: عده‌ای برای جمهوری آذربایجان و مردم آن دیار در حال تاریخ نویسی و جعل هویت‌اند؛ در سیستم دولتی اولویت با هویت ملی است نه با هویت اسلامی.

وی بیان داشت: آن‌ها از یک طرف سال همبستگی اسلامی اعلام می‌کنند و از طرف دیگر مسابقات یورو ویژن و رژه همجنسگرایان راه می‌اندازند.

این عالم دینی با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در جریان دیدار با مقامات این کشور و تاکید ایشان بر اتکا به احساسات مذهبی مردم و لزوم عدم نگرانی مسلمانان در انجام فعالیت‌های مذهبی؛ تشریح کرد: قره باغ انبار مهماتی است برای اقدام و مقاومت، مگر می‌توان فرهنگ شهادت را در قره باغ مدفون کرد؟ خوشبختانه به برکت وجود اشخاصی هم چون حاج علی اکرام نسلی از اسلام گرایان ناب در آنجا شکل گرفته است که فقط قرآن و اهل بیت را به عنوان راهنمای عمل خود انتخاب نموده‌اند و از زندان، شکنجه و شهادت هراسی ندارد.

وی به ارتباط قفقاز با مکتب تشیع و جایگاه علمایی مانند لنکرانی‌ها، ایروانی‌ها و بادکوبه‌ای‌ها اشاره کرد و افزود: جریانی که ریشه‌دار نباشد به راحتی می‌تواند متوقف شود اما اگر جریانی دارای تسلسل اندیشه باشد به راحتی قابل انقطاع نیست زیرا با پیوند به ریشه‌ها می‌توان آن را تداوم بخشید.

حجت الاسلام نظری جمهوری آذربایجان را از نقطه نظر تاریخی، حضور علما در مقاطع مختلف تاریخی و وجود امام زاده‌ها و اماکن تاریخی که با فرهنگ تشیع در پیوند هستند، غنی دانست و اذعان کرد: آرزو داریم که به جای خاورمیانه بزرگ اتاق‌های فکری غربی-صهیونیستی خاورمیانه‌ای اسلامی ظهور کرده و مقدمه برای آزادی قدس شریف و فلسطین و هم چنین عمل به وصیت امام مبنی بر کمک به مستضعفین جهان بعد از آزادسازی جهان اسلام فراهم شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.