تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۶
کد خبر : 59275

سردار غیب‌پرور:

آدرس غلط به جوانان ندهیم/ مسیر شهدا سمت و سوی جناحی نمی شناسد/ایران بدون آذربایجان نامفهوم است/ریشه جنگ تحمیلی، وقوع انقلاب اسلامی بود/اگر در انتقال فرهنگ دفاع‌مقدس موفق باشیم، انقلاب بیمه است

آدرس غلط به جوانان ندهیم/ مسیر شهدا سمت و سوی جناحی نمی شناسد/ایران بدون آذربایجان نامفهوم است/ریشه جنگ تحمیلی، وقوع انقلاب اسلامی بود/اگر در انتقال فرهنگ دفاع‌مقدس موفق باشیم، انقلاب بیمه است

رئیس سازمان بسیج مستضعفین، مهم‌ترین الگوی تربیتی، سیره شهدای دفاع مقدس است و نیاز است که زندگینامه شهدا را برای جوانان امروزی قرائت کنیم تا آنها را با سیره شهدا آشناترکرده و اقدامات اثرگذا‌رتر نمود پیدا کند.

به گزارش پیک هشترود به نقل از فارس، سردار غلامحسین غیب‌پرور ظهر امروز در بزرگداشت مقام شهدای دانشجوی استان آذربایجان‌شرقی و افتتاح بیست و چهارمین دوره اردوی راهیان نور در مسجد دانشگاه تبریز اظهار داشت: مهم‌ترین الگوی تربیتی، سیره شهدای دفاع مقدس است و نیاز است که زندگینامه شهدا را برای جوانان امروزی قرائت کنیم تا آنها را با سیره شهدا آشناتر کرده و اقدامات اثرگذا‌رتر نمود پیدا کند

وی افزود: از وظایف مبلغان راهیان نور، ایفای نقش تربیتی است و باید به جوانان امروز، ایثار و از خودگذشتگی دفاع مقدس و فرهنگ آن روزها را یادآوری کرد.

سردار غیب‌پرور با بیان اینکه ایران بدون آذربایجان نامفهوم است، گفت:چه کسی می‌تواند نقش آذربایجان را در تاریخ ایران و گذشته تا امروز نادیده بگیرد.

وی ادامه داد: نام آذربایجان با تاریخ مشروطه، نهضت تنباکو، پیروزی انقلاب و بعد از پیروزی انقلاب با دوران دفاع مقدس عجین شده و ایثار و فدکاری در زمان جنگ تحمیلی اوج جانفشانی مردم آذربایجان ایت که در کسوت لشکر ۳۱ عاشورا ماندگار شد.

سردار غیب‌پرور در بخش دیگری از سخنان خود با ذکر این پرسش که چرا جنگ به ایران تحمیل شد، گفت: مگه ایران و امام راحل چه می‌گفتند،آیا مردم مظلوم ایران غیر اسلامی‌خواهی چه می‌گفتند، آیا روا بود همه عالم هشت سال در یک‌هزار و ۳۰۰ کیلومتر مرز علیه مردم ایران بسیج شوند.

یکی از موازین سنجش قدرت میزان دسترسی به آب‌های آزاد است

رئیس سازمان بسیج با بیان اینکه خداوند نعمات فراوانی از لحاظ قدرت ملی به ایران بخشیده است، خاطرنشان کرد: یکی از موازین سنجش قدرت، میزان دسترسی هر کشور به آب‌های آزاد بوده و ایران تنها در خلیج فارس، عمان و تنگه هرمز ۲ هزار و ۲۵ کیلومتر مرز آبی دارد و تنها خوزستان  ۳۰۰ کیلومتر ساحل دارد.

ریشه جنگ تحمیلی، وقوع انقلاب اسلامی بود

وی با بیان اینکه برخی‌ها ریشه جنگ تحمیلی را جغرافیایی، تاریخی و اقتصادی عنوان می‌کنند، خاطرنشان کرد: این عوامل نمی‌تواند عامل اصلی باشد چون تمام این‌ها قبل از انقلاب هم بود.

 سردار غیب‌پرور تصریح کرد:‌ریشه جنگ تحمیلی، وقوع انقلاب اسلامی تحت لوای دین بود.

وی تاکید کرد: انقلاب اسلامی، اثبات توانایی دین در مدیریت جامعه است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور خاطر نشان کرد: بعد از انقلاب فرانسه با تبلیغات فراوان به دنبال القا این نکته بودند که دین عرضه مدیرت جامعه را ندارد و دین نباید به عرصه جامعه وارد شود، اما امام راحل به پشتوانه ملت ایران به دنیا ثابت کرد در پناه دین خدا می‌توان جامعه را مدیریت کرد ، از این رو برای کنترل این انقلاب، جنگ عجیبی علیه ملت ایران را آغاز و به کشور تحمیل کردند.

وی ادامه داد: در اوایل دفاع مقدس به معنای واقعی کلمه ندار بودیم. متاسفانه فیلم‌های دفاع مقدس نمی‌تواند روزهای نداری ما را نشان دهد به شرایطی رسیده بودیم که به ما می‌گفتند بروید بجنگید و مهماتتان را از عراقی‌ها بگیرید.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین خاطرنشان کرد: جنگ در حالی به ایران تحمیل شد که رزمندگان ایران نه آب، مهمات، غذا و بهداشت مناسبی برخوردار نبودند اما طبق اسناد و شواهدات موجود بیش از ۵۰ کشور دنیا صدام را کمک کردند، اما رزمندگان اسلام تنها به خدا توکل کردند و پیروز شدند.

وی بار دگیر تاکید کرد: جنگ به خاطر اسلام به ایران تحمیل شد و مردم ایران اسلامی به ویژه جوانان هم پای اسلام، ولایت و امام مردانه ایستادند.

آدرس غلط به جوانان ندهیم/ مسیر شهدا را نشان دادن سمت و سویی جناحی نمی‌شناسد

سردار غیب‌پرور با اشاره به فرمایشات مقام عظمای ولایت که از کاروان راهیان نور به عنوان یک ثروت و گنجینه یاد کردند، اظهار داشت: آدرس غلط به جوانان ندهیم، مسیر شهدا را نشان دادن سمت و سویی جناحی نمی‌شناسد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور با اشاره به اینکه بیش از ۲۰۰ شهید دانشجو از استان آذربایجان‌شرقی وصف ناپذیر است، گفت: دانشگاه تبریز با خیلی از دانشگاه‌های کشور فرق دارد، در برخی از دانشگاه‌های کشور مشکل داریم اما  تحرک دانشجویی دانشگاه تبریز با خیلی از دانشگاه‌های کشور متفاوت است. وجود بسیج دانشجویی هوشمند و انقلابی دانشگاه تبریز بسیار مبارک است.

اگر در انتقال فرهنگ دفاع‌مقدس موفق باشیم، انقلاب بیمه است

وی تصریح کرد: کاروان  راهیان نور بستری بسیار مناسب برای کار فرهنگی است. اگر در انتقال و اثربخشی فرهنگ دفاع مقدس موفق باشیم، انقلاب بیمه است.

سردار غیب پرور تصریح کرد: فطرت جوانان ایران اسلامی پاک است، امثال من در انتقال و معرفی دفاع مقدس غفلت کرده و بلد نبودیم و خود را به بی‌خیالی زدیم.

وی تاکید کرد: در صورت معرفی دفاع مقدس موفق باشیم انقلاب بیمه است.

رئیس سازمان بسیج به درخشش آذربایجان‌شرقی در نمایشگاه علمی اشاره کرد و تأکید کرد: آذربایجان شرقی در نمایشگاه علمی هفته گذشته خوش درخشید به طوریکه وزیر علوم و معاون رئیس جمهور متحیر مانده بودند.

ساعتی پیش سردار غیب‌پرور؛ رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور در نخستین سفر استانی خود بعد از انتصاب وارد شهر تبریز شد و با حضور در گلزار شهدای وادی رحمت تبریز، به مقام شهدای دوران دفاع مقدس و مدافعان حرم ادای احترام کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.