تاریخ انتشار : شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۳
کد خبر : 59132

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با آناج؛

کمک‌های مردم از استان خارج نمی‌شود/ بیست اسفندماه با حضور در مساجد نذورات را جمع‌آوری می‌کنیم/ کمیته امداد آبرو ریز نیست

کمک‌های مردم از استان خارج نمی‌شود/ بیست اسفندماه با حضور در مساجد نذورات را جمع‌آوری می‌کنیم/ کمیته امداد آبرو ریز نیست

محمدکلامی گفت: کمک‌های مردمی هر شهرستان در همان منطقه هزینه می‌شود و به هیچ‌وجه به سایر شهرها ارسال نمی‌شود.

به گزارش پیک هشترود، محمد کلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی آناج با بیان اینکه اولویت اساسی کمیته امداد امام خمینی (ره) پوشش مددجویان استانی و ارائه خدمات به آنهاست، اظهار داشت: در راستای خدمت‌رسانی به مددجویان کمیته امداد، این نهاد از هزینه‌های کلان خود کاهش داده و به سیستم شبکه‌ای روی آورده است.

وی اضافه کرد: بر همین اساس، مبالغ کسر شده نسبت به سال‌های گذشته تحت قالب پوششی در اختیار مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار می‌گیرد.

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان‌شرقی با اشاره به برخی از شبهات موجود در رسانه‌ها و فضای مجازی، خاطرنشان ساخت: دشمنان انقلاب هرگز از وحدت بین مسلمانان راضی نبوده و نیستند و هر روز با علم کردن شبهه‌ای می‌خواهد نفاق را بین مردم ایجاد کنند.

وی ابراز داشت: پرداخت حقوق کارمندان این اداره هرگز از صدقات و نذورات نبوده و کمیته امداد همانند سایر ارگان‌های دولتی از بودجه مرکزی کشور تأمین می‌شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه نذورات هر شهرستان به سایر استان‌های برای مصرف انتقال نمی‌یابد، تصریح کرد: کمک‌های نقدی و غیر نقدی که از هر شهرستانی در اختیار کمیته امداد قرار می‌گیرد، برای نیازمندان همان شهرستان مصرف می‌شود.

وی با بیان اینکه ۳۰ گروه کمیته امداد را در مخارج و مصارف یاری می‌کنند، اذعان داشت: یکی از مهمترین و اساسی‌ترین یاری‌دهندگان کمیته امداد، عنایات مقام معظم رهبری بوده و دومین گروه، ۱۵۴ میلیارد تومان به‌صورت سالانه از سوی بودجه دولتی است.

کلامی اضافه کرد: یکی دیگر از یاری‌دهندگان کمیته امداد در امر پوشش مددجویان، مردم و خیرین هستند که در ۱۱ ماه سال جاری ۹.۵ میلیارد تومان از سوی مردم به کمیته امداد امام خمینی (ره) اهداء شده است.

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان شرقی با بیان اینکه کمیته امداد ضامن آبروی مردم است، توضیح داد: عده‌ای هستند که کمیته امداد را در امر تحقیق و بررسی مددجو آبروریز می‌خوانند که این امری غیرقابل‌قبول است.

وی افزود: کمیته امداد برای تحقیق و بررسی به همسایه یا بقال سر محله مراجعه نمی‌کند تا آبروی نیازمند و مستضعفی ریخته شود.

این مقام مسئول با اشاره به تعدد پوششین کمیته امداد آذربایجان شرقی، خاطرنشان کرد: در حال حاضر کمیته امداد استان، ۱۱۵ هزار نفر در قالب ۶۳ هزار خانواده را تحت پوشش خود قرار داده است که از لحاظ نسبیت جمعیت تبریز کمترین میزان مددجو را داراست.

وی بیان داشت: شهرستان‌های کلیبر و خدا آفرین از جمله شهرستان‌هایی هستند که بیشترین نیاز را در پوشش کمیته امداد خواستار شدند.

کلامی عنوان کرد: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی، کمیته امداد آذربایجان شرقی با ایجاد ۲۰ درصد شغل مناسب برای مددجویان، در نظر دارد تا میزان بازده را در کشور افزایش دهد.

وی افزود: در این راستا، ۳۴۳۰ خانواده بعد از خودکفایی، به‌صورت دلخواه از پوشش کمیته امداد خارج شدند و به‌ صورت خودمتکی مشغول به‌کارند.

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان شرقی با اشاره به نیاز کمیته امداد برای ساختن مسکن مناسب برای مدد جویان، اذعان داشت: ۱۳۴۰ مسکن در سال گذشته در اختیار مددجویان قرار داده‌ شده است که در این راستا، نیازمند همکاری و همیاری خیرین هستیم.

وی اضافه کرد: همانگونه که آذربایجان شرقی در امر مدرسه پیشتاز بوده، لازم است برای مددجویان نیز قدمی اساسی برداشته و سکونت‌گاهی مناسب برای آنها تدارک ببینیم.

این مقام مسئول با اشاره به ایام ۱۸، ۱۹ و ۲۰ اسفندماه، اظهار داشت: کمیته امداد در نظر دارد تا در ۱۸ اسفندماه با حضور در مدارس، هدایا و نذورات دانش آموزان و خانواده‌ها را جمع‌آوری کند.

وی افزود: در ۱۹ اسفندماه نیز در تمامی نقاط شهر چادر کمیته امداد برپا خواهد بود و ۲۰ اسفندماه نیز با حضور در مساجد و نماز جمعه، آماده جمع‌آوری نزورات و هدایا خواهد بود.

کلامی با اشاره به ارزش نیازمند در جامعه، اذعان داشت: بارها شنیده‌ایم که وقتی در وقت اقامه نماز تیر را از پای امیرالمؤمنین درآوردند، ایشان در وقت اقامه نماز این درد را درک نکردند، اما زمانی که سائلی برای گذر امورات زندگی در سر نماز به ایشان مراجعه کردند، ایشان انگشتر خود را به ایشان اهدا کردند.

وی خاطرنشان ساخت: صدای فقیر، صدای خداوند است و نباید بی‌تفاوت به این درخواست‌ها باشیم و سعی کنیم در این ایام، عید را به کام همه شیرین گردانیم.

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان شرقی در پایان با اشاره به کمک‌‌رسانی به کمیته امداد به‌صورت غیرحضوری نیز اشاره کرد و افزود: سامانه پیامکی کمیته امداد نیز آماده دریافت نذورات مردم استان می‌باشد و مردم می‌توانند تنها با ارسال عدد ۱ به شماره ۸۸۷۷، نزورات نقدی خود را به کمیته امداد ارسال کنند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.