تاریخ انتشار : جمعه ۱۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۳
کد خبر : 59095

امام جمعه تبریز:

آمارهای اقتصادی دولت با واقعیت‌ها سازگار نیست/ معیار تورم جیب مردم است یا مرکز آمار؟

آمارهای اقتصادی دولت با واقعیت‌ها سازگار نیست/ معیار تورم جیب مردم است یا مرکز آمار؟

امام جمعه تبریز با بیان اینکه مردم از مشکلات اقتصادی رنج می‌برند، گفت: تنها با شعار نرخ تک رقمی شدن تورم مشکل حل نمی‌شود، آمارهای اقتصادی دولت با واقعیت‌ها سازگار نیست.

به گزارش پیک هشترود به نقل از فارس، آیت‌الله محسن مجتهد شبستری امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز در مصلای امام خمینی (ره) این شهر با بیان اینکه مردم از بیکاری، رکود بی‌سابقه و تورم و مشکلات اقتصادی رنج می‌برند، اظهار داشت: مردم از مشکلات اقتصادی گله‌مند هستند و برخی مسؤولان به جای ارائه کارنامه اقدام و عمل با اظهارات ساختارشکنانه قصد دارند مطالبات مردم را به حاشیه ببرند.

وی با بیان اینکه وضع کارخانه‌ها و کارگران اسفبار است، افزود: با زندگی اشرافی‌گری نمی‌توان مشکلات جامعه را حل کرد.

خطیب جمعه تبریز با بیان اینکه تنها با شعار تک رقمی شدن نرخ تورم مشکل حل نمی‌شود، گفت: کدام کالای اساسی در یک سال گذشته گران نشده پس چطور تورم کاهش پیدا کرده است؟ در تبلیغات انتخابات گفته می‌شد که معیار تورم جیب مردم است نه آمار دولت، پس چرا اکنون صرفاً آمار دستگاه‌های دولتی در این باره اعلام می‌شود.

وی با اشاره به این نکته که در زمان تبلیغات انتخاباتی شعار معیار جیب مردم است نه آمارهای دولت افزود: آمارهای اقتصادی دولت به ویژه در تورم و کاهش آن با  واقعیت‌‌ها سازگار نیست و نرخ تورمی که بانک مرکزی و اشتغالی که مسؤولان اعلام می‌کنند در جامعه ایجاد شده با واقعیت‌ها مطابقت ندارد.

آیت‌الله شبستری قرارداد چند هزار میلیاردی هواپیماهای مسافربری، قرارداد با خودروسازان فرانسوی، واردات خودرو و کشتی از کره و کالاهای مصرفی از ترکیه و چین را خلاف سیاست‌های اقتصادی ملی و تضعیف تولید ملی اعلام کرد و اظهار داشت: ما نمازگزاران تبریز از دولت می‌خواهیم تمام دستورات و رهنمودهای مقام عظمای ولایت از جمله در مسائل اقتصادی و اقتصاد مقاومتی را جدی گرفته و آنان را به مرحله اجرا درآورد.

وی با اشاره به اینکه کشور ما کمبود نقدینگی ندارد، گفت: به دلیل رکود و ضعف در مدیریت اقتصاد، منابع به سمت سرمایه‌‌گذاری سوق داده نمی‌شود و تنها راهکار حل آن، کنار گذاشتن مدیران نالایق، امید کندن از آمریکا و غرب و امیدواری به مردم است که در این راه باید به ظرفیت‌های داخلی مردم، اجرای اصل ۴۴، حمایت از تولید داخلی، مبارزه با واردات بی‌رویه و قاچاق کالا تکیه کرد.

خطیب جمعه تبریز از مردم خواست از خرید کالاهای خارجی خودداری کنند و مغازه‌داران نیز از فروش کالاهای خارجی همانند کفاشان تبریز که از فروش کفش خارجی خودداری کرده‌اند، از فروش کالاهای خارجی دوری کنند.

*از درختکاری غفلت نشود

آیت‌الله مجتهدشبستری در ادامه با اشاره به ۱۵ اسفند روز درختکاری، به اهمیت حفاظت از منابع طبیعی و جنگل‌ها، درختکاری را یکی از زیباترین و پرثمرترین نعمت‌های الهی بیان کرد و افزود: تلطیف هوا یک مسئله حیاتی است و برای همه ما محسوس است که زندگی ماشینی موجب به وجود آمدن معضلات زیست محیطی شده است و دست‌اندرکاران امر باید با برنامه‌ریزی مناسب در افزایش فضای سبز و درختکاری بیشتر از آلودگی هوا بکاهند.

وی با اشاره به شرایط فعلی آلودگی هوای شهر تبریز گفت: در شرایط فعلی که آلودگی هوا غوغا می‌کند و شهر تبریز در این زمینه رکوزدشکنی کرده و حتی در برخی روزها آلوده‌ترین شهر ایران محسوب می‌شود، باید علاوه بر تدابیر لازم مسؤولان در این رابطه، درختکاری برای تلطیف و پالایش هوا باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

* رفع نیازمندی‌ها و گرفتاری‌های مسلمانان، توفیقات الهی را به ارمغان می‌آورد

وی در ادامه خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز با اشاره به برگزاری آیین جشن نیکوکاری گفت: فلسفه زندگی انسان، عبادت است و کمک به هم‌نوع یکی از عبادت‌های مهم محسوب می‌شود و رفع نیازمندی‌ها و گرفتاری‌های مسلمانان، توفیقات الهی را به ارمغان می‌آورد.

وی اظهار داشت: کمیته امداد امام خمینی (ره) یادگار بی‌بدیل معمار بزرگ انقلاب است که امید نیازمندان و افراد بی‌سرپرست و فقیر شناخته می‌شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: باید با شرکت در مراسم نیکوکاری فرهنگ نوع‌دوستی و کمک به یکدیگر را که ریشه در فرهنگ غنی اسلام دارد در جامعه حفظ کرده و بیش از پیش آن را تقویت کنیم.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه خودکفایی مددجویان گام بلند و مثبت کمیته امداد است، خاطرنشان کرد: کمیته امداد برای خودکفایی مددجویان گام بزرگی برداشته و با پرداخت وام اشتغال برای خانواده‌های تحت حمایت اشتغال‌زایی کرده است، این مایه عزت کشور و حرکت به سمت اقتصاد مقاومتی مدنظر مقام معظم رهبری است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با تقدیر از خدمات کمیته امداد به نیازمندان تاکید کرد: اعتماد مردم به کمیته امداد مستلزم اعلام بیلان کاری است، مردم باید بدانند که کمیته امداد چه خدماتی به نیازمندان ارائه می‌کند.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) با تاکید به اینکه حیثیت و کرامت خانواده‌های نیازمند همیشه باید حفظشود تا به آبروی آنان لطمه وارد نشود، یادآور شد: ایتام و خانواده‌های نیازمند در آستانه سال نو و برگزاری جشن نیکوکاری به کمک بیشتر مردم احتیاج دارند، شاد کردن دل فقرا مایه سعادت آدمی است و پاداش دنیوی و اخروی دارد.

آیت‌الله مجتهدشبستری با انتقاد از فاصله طبقاتی در جامعه اظهار داشت: در جامعه ما عده‌ای به نان شب محتاج هستند و عده‌ای هم زندگی اشرافی و تجملاتی دارند و این اسباب رنج همه است.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.