تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۰
کد خبر : 59051

استاندار آذربایجان‌شرقی در دیدار با وزیر اقتصاد زاکسن مطرح کرد

آمادگی برای تولید خودروی مشترک بین تبریز و آلمان

آمادگی برای تولید خودروی مشترک بین تبریز و آلمان

سرپرست هیات اقتصادی استان آذربایجان شرقی در سفر به آلمان، به پیشنهاد مدیرعامل شرکت تراکتورسازی تبریز، به موضوع تولید مشترک خودرو اشاره و تاکید کرد: بخش خصوصی از طرف دولت جهت همکاری در این زمینه مجوز دارد و ضمانت‌های پولی و بانکی لازم نیز به طرف آلمانی ارائه خواهد شد.

به گزارش پیک هشترود به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان‌شرقی، اسماعیل جبارزاده در دیدار با وزیر امور اقتصاد، اشتغال و حمل و نقل ایالت زاکسن آلمان، آمادگی بخش خصوصی و فعالان اقتصادی استان را برای همکاری با طرف آلمانی در زمینه گردشگری، معدن، حمل و نقل شهری، صنعت خودرو، محیط زیست و همچنین تحقیقات دانشگاهی و پژوهشی اعلام کرد.

وی با اشاره به اینکه استان آذربایجان شرقی علاقه‌مند به نوسازی صنایع خود است، افزود: به خاطر اهمیت این موضوع، ۳۰ نفر از فعالان اقتصادی بخش خصوصی و دولتی در هیات اقتصادی استان حضور دارند.

جبارزاده با اعلام اینکه استان آذربایجان‌شرقی با وجود کارخانه‌های بزرگ و متوسط، یکی از قطب‌های صنعتی ایران محسوب می‌شود، گفت: تولیدکنندگان ما برای خودروسازان داخلی و خارجی قطعات با کیفیت بالا تولید می‌کنند.

سرپرست هیات اقتصادی استان آذربایجان شرقی در سفر به آلمان، همچنین به پیشنهاد مدیرعامل شرکت تراکتورسازی تبریز، به موضوع تولید مشترک خودرو اشاره و تاکید کرد: بخش خصوصی  از طرف دولت جهت همکاری در این زمینه مجوز دارد و ضمانت‌های پولی و بانکی لازم نیز به طرف آلمانی ارائه خواهد شد.

وزیر امور اقتصاد، اشتغال و حمل و نقل ایالت زاکسن نیز در این دیدار با بیان اینکه این ایالت ظرفیت‌های مختلفی در بخش اقتصادی و صنعتی به ویژه صنایع الکتریکی و نرم‌افزاری دارد، گفت: در آینده نزدیک به قلب اقتصادی، صنعتی و تاریخی ایران یعنی تبریز جهت افزایش تعاملات و امضای بعضی قراردادها سفر خواهم کرد.

مارتین دولیگ از اراده جدی ایالت زاکسن جهت توسعه روابط تاریخی و سنتی ایران و آلمان سخن گفت و افزود: ایالت زاکسن در ایران حساب ویژه‌ای بر روی استان آذربایجان شرقی باز کرده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.