تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۹
کد خبر : 59039

«تدمر» سوریه در آستانه آزادی کامل؛ حلقه محاصره بر داعش تنگتر شد

«تدمر» سوریه در آستانه آزادی کامل؛ حلقه محاصره بر داعش تنگتر شد

یک منبع میدانی با بیان اینکه هنوز شهر تدمر آزاد نشده، اعلام کرد که ارتش پس از تثبیت مواضع خود در غرب شهر، در حال ورود به سایر نقاط شهر هستند.

به گزارش پیک هشترود به نقل از فارس، آخرین تحولات میدانی از شرق استان حمص حاکیست، نیروهای سوری و مقاومت در ادامه عملیات آزادسازی شهر تدمر، مواضع خود را در غرب این شهر تثبیت کردند.

یک منبع میدانی در گفت‌وگو با گروه «بین‌الملل فارس»، ضمن رد خبر آزادی کامل شهر تدمر، گفت: نیروهای سوری و مقاومت با تثبیت مواضع خود را در غرب شهر، خود را برای آزادی سایر نقاط شهر آماده می‌کنند.

شبکه خبری المیادین، صبح امروز در خبری، از آزادی کامل شهر تدمر خبر داد و با بیان اینکه داعش از شهر عقب‌نشینی کرده است، نوشت که ارتش سوریه یک کاروان داعش را که در حال عقب‌نشینی به سوی منطقه «السخنه» در شرق تدمر بود، منهدم کرده است (جزئیات بیشتر).

این منبع افزود: نیروهای سوری و رزمندگان مقاومت روز گذشته غرب شهر تدمر را در حمله غافلگیر کننده بازپس گرفتند تا از حملات احتمالی و پاتک‌های داعش در حومه شهر جلوگیری شود.

وی گفت: با آزادسازی غرب شهر تدمر، تروریستهای داعش به سوی سایر مناطق عقب‌نشینی کردند و این فرصت برای نیروهای مقاومت فراهم شد تا مواضع خود را تثبیت کنند.

اندازه واقعی  

این منبع میدانی تصریح کرد: همزمان با فرار عناصر تروریستی به مناطق شرقی و فرودگاه، خطوط دفاعی داعش در ارتفاعات غربی فروپاشیده است.

 به گفته این منبع، درگیریها در بخشهایی از شهر تدمر در نزدیکی معبد بل در جریان است.

از سوی دیگر، نیروهای جبهه مقاومت با تثبیت مواضع در ارتفاعات الطار، توانستند ارتفاعات العصافیر و القاسیون را در غرب قلعه تدمر باز پس گیرند.

نیروهای ارتش سوریه و جبهه مقاومت همچنین  ارتفاع السیرتیل را هم بازپس گرفتند.

رزمندگان مقاومت و نیروهای سوری در عملیاتی سنگین توانستند مناطق دیگری را در حومه شهر تدمر پاکسازی کنند؛ شب گذشته مناطق «المحاجر القدیمه، متقاعدین، ایستگاه های پمپ بنزین،اردوگاه دیوکلسین، گورستان، ارتفاعات الحسینیه، المختار، القصور و الثنینات القادری» از وجود عناصر تروریستی پاکسازی شد.

در محور جنوبی غربی نیز درگیریها در مزارع جنوبی، هتل زنوبیا و شهر باستانی پالمیرا ادامه دارد.

همزمان نیروهای متخصص خنثی کننده بمب به منطقه مثلث تدمر اعزام شده‌اند تا مناطق بمب‌گذاری شده را پاکسازی کنند.

انتهای پیام/

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.