تاریخ انتشار : دوشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۴
کد خبر : 58897

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی در دیدار با اقشار مختلف مردم جمهوری آذربایجان؛

به شهدای خوجالی درود می‌فرستیم/ همانطور که اسرائیل را اشغالگر می‌دانیم، ارمنستان را نیز غاصب می‌‌نامیم/ مقامات آذربایجان قانون ویزا را برای اتباع ایرانی بردارند

به شهدای خوجالی درود می‌فرستیم/ همانطور که اسرائیل را اشغالگر می‌دانیم، ارمنستان را نیز غاصب می‌‌نامیم/ مقامات آذربایجان قانون ویزا را برای اتباع ایرانی بردارند

آیت‌الله شبستری با گرامیداشت یاد و خاطره‌ی شهدای خوجالی، ارمنستان را اشغالگر نامید و خواستار آزادی قره‌باغ شد.

به گزارش پیک هشترود به نقل از آناج، آیت‌الله محسن مجتهد شبستری ظهر امروز در دیدار با جمعی از شخصیت‌های علمی، رسانه‌ای و نمایندگان احزاب و تشکل‌های مردمی جمهوری آذربایجان، ایران اسلامی را وطن دوم مردم جمهوری آذربایجان نامید و اظهار کرد: شما به خانه خود آمده‌اید و علاوه بر اینکه مسلمان هستید، با مردم آذربایجان‌شرقی هم‌زبان نیز  می‌باشید.

وی با عرض تسلیت ایام فاطمیه به تمام شیعیان جهان، ابراز داشت: اهل تسنن در ایران در امنیت کامل به سر می‌برند و مسلمانان این کشور در برابر دشمنان اسلام ناب محمدی متحد هستند، یکی از علل نزدیکی دو کشور ایران و آذربایجان به یکدیگر نیز شیعه بودن مردم آن‌هاست.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه همانطور که یهودیان رژیم صهیونیستی فلسطین را غصب کرده‌اند، ارمنی‌ها نیز قره‌باغ را اشغال کرده‌اند، متذکر شد: مسئله قره باغ و فلسطین تفاوت‌هایی با یکدیگر دارد و آن این است که آزار و اذیت مسلمانان فلسطین همچنان ادامه دارد، اما با این حال غصب، غصب است و ارمنستان اشغالگر محسوب می‌شود.

وی توضیح داد: مسلمانان باید وحدت‌شان را حفظ کنند، همانطور که امام خمینی(ره) فرمودند چنانچه هر مسلمان یک سطل آب بریزد، اسرائیل را آب می‌برد لذا اگر مسلمانان جهان متحد شوند اصلا نیازی به جنگ نیست و دشمنان عقب‌نشینی می‌کنند.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه عده‌ای می‌خواهند با ایجاد اختلافات قومی و مذهبی بین مسلمانان تفرقه بیاندازند، تاکید کرد: در برابر این هجمه‌ها باید دو کشور ایران و آذربایجان ارتباطات یکدیگر و تبادلات اقتصادی‌شان را گسترده‌تر نمایند و با برداشته شدن قانون ویزا، اتباع بتوانند به آسانی سفر کنند.

وی اذعان داشت: متاسفانه در ایران و آذربایجان جنس خارجی زیاد است و همین موجب شده تا پول مسلمانان به جیب دشمنان آن‌ها برود.

آیت‌الله شبستری از روزنامه‌نگاران آذربایجان خواست درباره‌ی حقایق خوجالی و قره باغ بنویسند و در ادامه‌ی سخنان خود تصریح کرد: ما همانطور که به شهدای ایرانی افتخار می‌کنیم به شهیدان خوجالی هم درود می‌فرستیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.