تاریخ انتشار : دوشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۰
کد خبر : 58894

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی:

ظرفیت های گردشگری سلامت آذربایجان‌شرقی افزایش می یابد

ظرفیت های گردشگری سلامت آذربایجان‌شرقی افزایش می یابد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی گفت: در راستای ارتقای زیرساخت‌ها و توسعه گردشگری سلامت استان ظرفیت‌های این حوزه افزایش می‌یابد.

به گزارش پیک هشترود به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی، مرتضی آبدار اظهار داشت: استان آذربایجان‌شرقی به دلیل برخورداری از امکانات مناسب درمانی، کادر پزشکی و درمانی مجرب و بیمارستان‌های مجهز توانایی ظهور عملکرد موفق در جذب گردشگر سلامت را دارد از اینرو کمیته گردشگری سلامت استان با انجام برنامه‌ریزی و نظارت‌های دقیق و اصولی گام در راه رفع موانع توسعه این صنعت در استان را برداشته است.

وی افزود: این کمیته با انجام بازدیدهای مستمر به دنبال اتخاذ راهکارهای مناسب و متمرکز برای عملیاتی کردن طرح‌ها و برنامه‌ها با مشارکت مراکز درمانی استان است.

آبدار جذب و تقویت حضور گردشگران سلامت را منوط به تهیه و آماده‌سازی زیرساخت‌های مختلف از جمله نگاه تخصصی، بیمارستان‌های مجهز همراه با پرسنل حرفه‌ای و مراکز اقامتی جهت پذیرش گردشگران سلامت را مهم دانست.

وی گفت: بیمارستان‌هایی که موفق به دریافت گواهینامه IPD (پذیرش بیماران بین‌المللی) می‌شوند، می‌توانند در امر ساماندهی و فعالیت‌های گردشگری سلامت استان مورد استفاده قرار بگیرد.

آبدار بیان کرد: بیمارستان شمس یکی از مراکز درمانی استان با گواهینامه IPD که توانسته است به عنوان نخستین بیمارستان در شمال‌غرب کشور گواهینامه یکساله IPD را از سوی وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی ایران دریافت کند.

وی در ادامه افزود: در این زمینه در بازدیدی با حضور اعضای کمیته گردشگری سلامت استان از بیمارستان شمس صورت گرفت امکانات و ظرفیت‌های این بیمارستان به منظور پذیرش بیماران بین‌المللی مورد بررسی قرار گرفت و همچنین از هتل آپارتمان تازه تاسیس این بیمارستان به منظور پذیرش بیماران و اقامت پزشکان متخصص نیز بازدید بعمل آمد.

آبدار خاطرنشان کرد: استان آذربایجان‌شرقی یکی از استان‌های پیشرفته و دارای تجارب و موفقیت‌های مستمر در این عرصه است و امید آن می‌رود با هم‌افزایی و ایفای نقش و ایجاد تعامل میان همه نهادهای ذیربط در مراکز درمانی گردشگری سلامت، بتوانیم کمک شایانی برای رونق گردشگری سلامت استان انجام دهیم.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.