تاریخ انتشار : جمعه ۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۲
کد خبر : 58715

رقیب سید جلال و پژمان از انگلیس می‌آید؛

جدی‌ترین گزینه مدنظر کی‌روش برای حضور در تیم ملی +عکس و جدول عملکرد

جدی‌ترین گزینه مدنظر کی‌روش برای حضور در تیم ملی +عکس و جدول عملکرد

کارلوس کی روش در پست دفاع میانی بازیکن ایرانی- انگلیسی شاغل در فوتبال جزیره را جدی تر از قبل زیر نظر گرفته است. مدافعی که عملکردش در سه چهار سال اخیر خبر از روند رو به رشد او می دهد.

به گزارش پیک هشترود به نقل از مشرق، تیم ملی فوتبال ایران در راه رسیدن به جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه نیاز دارد تا با دستی پر به مصاف رقبایش در دور دوم مرحله گروهی مسابقات برود. در واقع خطی که با مصدومیت یا محرومیت احتمالی پژمان منتظری یا سید جلال حسینی کارآیی اش به نصف تقلیل پیدا می کند نیاز به آلترناتیوی مناسب دارد. آلترناتیوی با تجربه بین المللی و صد البته فیزیک مناسب.

به نظر می رسد یکی از مردان مناسب در پست مد نظر کارلوس کی روش «رایان سیروس تفضلی» است. مدافعی ۲۵ ساله که در چهار سال اخیر روند رو به رشدی در فوتبال جزیره داشته است.
رایان تفضلی متولد شهر ساتون انگلیس است. بازیکن شماره ۵ پیتربورو به سبب ملیت ایرانی پدرش و از آنجایی که بازی ملی در کارنامه‌اش ندارد می تواند برای تیم تحت هدایت کی‌روش بازی کند.

رایان با فیزیک قابل تقدیرش در خط دفاع می تواند یک گزینه مناسب در محکم تر کردن خط دفاعی تیم کی روش باشد. روزنامه دیلی‌میل در گزارشی کوتاه درباره این بازیکن نوشت که وی در آکادمی ساوتهمپتون در کنار بازیکنان صاحب‌نامی همچون آلکس چمبرلن ستاره کنونی تیم آرسنال پرورش یافته است.
داستان مدافع ۱۹۶ سانتی متری
به گزارش مشرق، رایان با ۱۹۶ سانتی متر بلندی قامت، وزنی حدوداً ۷۷ کیلویی دارد تا هم یک مدافع پرتحرک و گلزن روی ضربات ایستگاهی و هوا باشد و هم روی زمین برابر مهاجمان  بعضا فیزیکی قافیه را نبازد.
نگاهی کوتاه به عملکرد این مدافع نشان می دهد که چطور موفق شده در سه چهار سال اخیر پله پله شرایطش را بهبود بخشد.
رایان سال ۲۰۱۲ توانست با مانسفیلد تاون قهرمان لیگ ملی انگلستان شود و این مجوز حضور در لیگ دسته دوم فوتبال جزیره بود. رایان موفق شد در فصل ۱۴-۲۰۱۳ برای نخستین بار ۲۴ بازی مستمر برای مانسفیلد انجام دهد آن هم در شرایطی که در تمام بازیهای یاد شده وارد ترکیب اصلی شد.
این مدافع که توانایی بازی در هر دو پست مدافع میانی راست و چپ را دارد؛ پس از آن در فصل ۱۵-۲۰۱۴ از قبل هم بهتر شد تا این بار در ۳۶ بازی فصل برای مانسفیلد به میدان بیاید.
تفضلی در فصل قبل با جلب اعتماد کامل کادر فنی مانسفیلد در ۴۴ بازی از ۴۶ بازی لیگ وارد ترکیب اصلی تیمش شد و ۵ گل هم زد. ثبت این عملکرد برای یک مدافع میانی ۲ متری فوق العاده بود. دقیقا به همین دلیل هم تیم دسته اولی پتربورگ بدون معطلی اقدام به خرید او کرد.
نتیجه این اقدام هم جالب بود؛ خرید ایرانی – انگلیسی من کان سرمربی پتربورگ توانست ۲۵ مرتبه وارد ترکیب اصلی تیم جدیدش شود تا ۳ گل هم به تیم های شروبوری، چارلتون اتلتیک و نورث هامپتون تاون بزند.
اینکه رایان در ۲۵ بازی از ۳۳ بازی فصل وارد ترکیب اصلی تیم جدیدش شد به خودی خود یک موفقیت برای او به حساب می آمد خصوصا که روی ضربات ایستگاهی همواره یک خطر جدی برای خط دفاعی تیم هتیم های رقیب به شمار می رفت.
 
رایان تفضلی مدافع ایرانی-انگلیسی که گفته می‌شود مورد توجه کارلوس کی‌روش قرار گرفته، در اوایل ماه ژانویه در شکست ۴ بر یک پیتربورو یونایتد در جام‌حذفی برابر ستاره‌های چلسی بازی کرد.
حال باید دید کارلوس کی روش که این مدافع را به دقت تحت نظر گرفته است در صورت دعوت از وی، چگونه برای بهتر شدن کیفیت دفاعی تیمش بهره خواهد برد؟

جدول عملکرد مد نظر کارلوس کی روش در ۴ سال اخیر فوتبال انگلستان

فصل

تیم

لیگ

تعداد بازی

حضور در ترکیب اصلی

مجموع دقایق بازی

گل زده

نکته

۲۰۱۳-۱۴

مانسفیلد

دسته

دوم

۲۴

۲۴

۲۰۸۶

۲

مانسفیلد در اول سال دسته دومی شدنش، بعد از ۴۶ هفته میان ۲۴ تیم یازدهم شد

۲۰۱۴-۱۵

مانسفیلد

دسته دوم

۳۶

۳۵

۳۰۶۰

۱

با شماره ۶ در دفاع میانی بازی کرد

۲۰۱۵-۱۶

مانسفیلد

دسته دوم

۴۴

۴۴

۳۸۴۰

۵

فقط ۲ بازی فصل را از دست داد

۲۰۱۶-۱۷

پتربورگ

دسته اول

۲۵

۲۵

۲۱۷۵

۳

یکی از گلهایش را به چارلتون اتلتیک زد

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.