تاریخ انتشار : پنجشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۸
کد خبر : 58694

چرا باید آب‌لیمو بنوشیم؟

چرا باید آب‌لیمو بنوشیم؟

لیمو دارای خواص بیشماری است که در این مقاله به بخشی از آن اشاره می‌کنیم و آب لیمو جز بهترین نوشیدنی‌هایی است که توصیه می‌شود.

به گزارش پیک هشترود به نقل از روز آنلاین، مزایای سلامتی آب لیمو، از مبتلا شدن به بیماری اسکوربوت (بیماری ناشی از کمبود ویتامین ث)، گلو درد، یبوست، سنگ کلیه، زخم‌های دهانی و مشکلات مربوط به لثه جلوگیری می‌کند. همچنین به کاهش فشار خون، کاهش استرس، حفظ سلامت پوست و داشتن یک کبد سالم منجر می‌شود. معمولا برای کمک به هضم غذا، کاهش مصرف کالری، عدم افزایش و از دست دادن وزن و جلوگیری از انواع خاصی از سرطان نقش دارد.

ارزش غذایی

آب لیمو از که یک منبع غنی از ویتامین‌ها و مواد معدنی مختلف مشتق شده است، که شامل آب، پروتئین، کربوهیدرات و شکر است. لیمو منبع بسیار خوبی از ویتامین C است و حاوی مقادیر کمی از ویتامین‌های مختلف مانند تیامین، ریبوفلاوین، نیاسین، ویتامین B-6، فولات و ویتامین E است. همچنین حاوی مواد معدنی مختلف از جمله آهن، منیزیم، فسفر، کلسیم، پتاسیم و فلز روی می‌باشد. با همه اینها مواد مغذی موجود در لیمو، آب لیمو را می‌توان یک محلول کاملا مفید برای بدن دانست. آب لیمو، برای هرکسی که به لیمو حساسیت ندارد مفید است و توصیه می‌شود که برای داشتن زندگی سالم‌تر در برنامه غذایی هرکسی باشد. و در مقایسه با دیگر نوشیدنی‌های گازدار و سرشار از قند که در بازار موجود است به عنوان یک نوشیدنی سالم نامیده می‌شود. اگر در حال حاضر در سلامت خوبی بسر می‌برید می‌توانید ۱/۲ لیمو را به لیوان آب اضافه کنید و میل کنید و اگر اضافه وزن دارید و می‌خواهید چربی بسوزانید یک لیمو کامل را در آب حل کنید. کسانی که از طعم لیمو خوششان نمی‌آید و می‌خواهند شیرین باشد پیشنهاد می‌کنیم بجای قند از عسل طبیعی و خالص در آن استفاده کنند. همچنین می‌توانید لیمو را به رژیم غذاییتان اضافه کنید و هر روز آنرا مصرف کنید.

فواید سلامتی

گلو درد

آب گرم همراه با لیمو تسکین گلو درد یا التهاب‌های منجر به گلو درد می‌شود.

سنگ کلیه

یکی از مزایای سلامت آب لیمو درمان و پیشگیری از ایجاد سنگ کلیه است. به طور معمول، وجود سنگ‌های کلیه در بدن بدون ناراحتی زیاد نیست، اما گاهی اوقات می‌تواند مجاری ادرار را مسدود و باعث درد شدید شود، نوشیدن آب لیمو باعث کاهش خطر تشکیل سنگ کلیه می‌شود. البته در صورت درد شدید و ناراحتی‌های بیشتر از سنگ کلیه باید با یک دکتر یا پزشک متخصص مشورت کنید.

کاهش مصرف کالری

آب لیمو یک جایگزین خوب برای آب میوه یا نوشیدنی‌هایی است که در آنها قند زیادی یافت ‌می‌شود. به خصوص برای کسانی که مبتلا به دیابت هستند یا قصد دارند که کاهش وزن داشته باشند، نوشیدن آن همچنین باعث می‌شود که تشنگی شدید را برطرف کنند.

کبد سالم

نوشیدن آب لیمو نیز در فعال کردن آنزیم‌های گوارشی در کبد کمک می‌کند. همچنین در تنظیم اکسیژن خون نقش اساسی دارد.

درمان یبوست

آب لیمو برای درمان یبوست مفید است، بنابراین نوشیدن آب لیمو گرم هر روز صبح برای رهایی از یبوست توصیه می‌شود.

افزایش سیستم ایمنی بدن

آب لیمو یک منبع خوبی از بیوفلاونوئید در مرکبات است، ویتامین C و مواد مغذی گیاهی، که در بهبود قدرت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند. همچنین به افزایش سطح انرژی در بدن به دلیل وجود ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری نقش دارد.

کاهش وزن

آب  لیمو ولرم با عسل را اگر هر روز صبح بنوشید می‌تواند به کاهش وزن و چربی سوزی راحت کمک بسیاری کند.

روماتیسم

آب لیمو قبل از غذا و در زمان خواب تسکین دهنده دردهای روماتیسمی است.

خواص ضد سرطان

آب لیمو در جلوگیری از سرطان سودمند است. مطالعات پژوهشی نشان می‌دهد که لیمو، با خواص ضد تومور آن، ممکن است در کاهش خطر ابتلا به سرطان کمک کند.

کاهش استرس و فشار خون

یکی دیگر از مزایای فراوانی که در آب لیمو وجود دارد این است که فشارخون را کاهش می‌دهد و به رهایی از استرس، افسردگی و اضطراب کمک می‌کند.

سم زدایی

آب لیمو باعث پاکسازی تمام بدن از طریق کاهش مواد سمی در خون می‌شود. مواد مغذی موجود در لیمو مواد زائد را حذف کرده  و از طریق ادرار این سموم دفع می‌شود.

مراقبت از پوست

مصرف آب لیمو به صورت روزانه به احیای پوست کمک کرده و آنتی اکسیدان شناخته شده در لیمو دارای خواص ضد پیری است.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.