تاریخ انتشار : چهارشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۸
کد خبر : 58652

نماینده مجلس خبرگان رهبری:

طلاق‌های بی‌مورد در جامعه رو به افزایش است

طلاق‌های بی‌مورد در جامعه رو به افزایش است

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه طلاق‌های بی‌مورد در جامعه رو به افزایش است، گفت: مسئله افزایش طلاق باید آسیب شناسی شود تا شاهد ترویج آن در جامعه نباشیم.

به گزارش پیک هشترود به نقل از فارس، آیت الله محسن مجتهد شبستری بعد از ظهر امروز در دیدار مدیریت و عوامل اجرایی مدرسه استثنایی تلاش باغچه‌بان و جمعی از خیران استان اظهار داشت: اسلام دین رحمت و عطوفت است و همه جوانب حقوق اسلامی، انسانی و حتی حیوانی را رعایت کرده است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی، برگزاری جشن گلریزان در ایام ماه مبارک رمضان را خدمت ارزشمندی به جامعه دانست و افزود: در اسلام از مصارف زکات غارمین (بدهکاران) است، بدهکارانی که بدهی شان از روی غیر عمد؛ چک‌‌های بی‌محل و سوانح رانندگی .. قرآن مجید که این همه به عمل صالح دعوت می‌کند؛ کمک و نجات نیازمندان غیرعمد از زندان، خدمتی بزرگ و مصداق عمل صالح است.

امام جمعه تبریز در ادامه به مشکلات خانواده‌های زندانیان بدهکار اشاره و تاکید کرد: در آستانه شب عید باید افرادی که مجرم نیستند، آزاد شوند. اگر در زندان بمانند برای خانواده آنها مشکل می‌شود.

آیت الله مجتهد شبستری با دعوت از خیران برای کمک به نیازمندان یادآور شدند: خدمت به مردم اقدامی خداپسندانه است و موجب رضایت مخلوق نیز می شود و این همان انجام عمل صالح است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه طلاق‌های بی مورد در جامعه رو به افزایش است، تاکید کرد: مسئله افزایش طلاق باید آسیب شناسی شود تا شاهد ترویج آن در جامعه نباشیم.

وی افزود: رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی نیز بر همگان لازم است تا از بروز سوانح دلخراش جلوگیری کنیم.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) با اشاره به آیه شریف “اَنَا عِندَ المُنکَسِرَهِ قُلُوبُهُم” ابراز داشت: خداوند در قرآن مجید می فرماید؛ من در نزد قلب شکسته هستم یعنی بنده‌هایی که دل شکسته ترند، فقیر و مستضعف هستند، برای بدست آوردن رضایت خداوند متعال باید در جلب رضایت محرومین و مستمندان تلاش کنیم، که رسیدگی به این ها خدمت بزرگی است.

آیت الله مجتهدشبستری، با بیان اینکه با وجود رکود در کارهای خیر مضایقه نکنید، ابراز داشت: خداوند در قرآن مجید می‌فرماید؛ “من جاء بالحسنه فله عشر أمثالها” کسانی که با وجود تنگدستی احسان می کنند، روزی آنها زیاد می شود، یعنی با دادن احسان و صدقه و با پرداخت انفاق های شرعی خداوند روزی را زیاد می‌کند.

وی تاکید کرد: مدافعان حرم در اولویت هستند، باید به جبهه مقاومت و مدافعان حرم بیشتر کمک کنیم.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 1
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

ناشناس شنبه , 7 اسفند 1395 - 23:09

امید است مجلس درقضیه طلاق قوانینی که درحال حاضر وجود داردوکاملا” به نفع زنان می باشد رامورد بررسی قرار دهدودر عدم تمکین زنان باید قوانینی گنجانده شود که جنبه اجرایی داشته باشد