تاریخ انتشار : شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۶
کد خبر : 58422

در آستانه نوروز 96؛

مظنّه تورهای نوروزی از هشترود/ جای خالی تورهای هشترودگردی برای معرفی جاذبه های بکر گردشگری منطقه

مظنّه تورهای نوروزی از هشترود/ جای خالی تورهای هشترودگردی برای معرفی جاذبه های بکر گردشگری منطقه

خبرنگار پیک هشترود، برای بررسی وضعیت تورهای گردشگری از هشترود به مقاصد مختلف را از شرکت های گردشگری جویا شده که بر اساس این گزارش، اکثر تورهایی که پیش فروش آنها آغاز شده زیارتی هستند که با استقبال خوبی هم مواجه شده اند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی پیک هشترود، با فرارسیدن ایام عید باستانی نوروز مردم به تکاپو افتاده اند. از خانه تکانی ها و خرید ملزومات خانگی و لباس های نو تا تصمیم گیری برای گذران تعطیلات نوروزی.

 

برخی ها تصمیمی برای مسافرت ندارند که می تواند دلایلی چون نداشتن توانائی مالی و امکانات سفر و یا اینکه در تعطیلات میزبان میهمانان نوروزی هستند. برخی ها هم تصمیم به سفر گرفته اند که یا با خودرو شخصی عازم سفر شوند یا با استفاده از وسایل نقلیه عمومی و تورهای گردشگری اوقات تعطیلی خود را بگذرانند.

 

خبرنگار پیک هشترود، برای بررسی وضعیت تورهای گردشگری از هشترود به مقاصد مختلف را از شرکت های گردشگری جویا شده که بر اساس این گزارش، اکثر تورهایی که پیش فروش آنها آغاز شده زیارتی هستند که با استقبال خوبی هم مواجه شده اند.

 

هرچند تعداد محدودی از شهروندان نیز تمایلی به سفرهای خارج از کشور را داشتند که اعزام آنها نیز از مرکز استان صورت می گیرد.

 

گزارش های میدانی خبرنگار ما حاکی از آن است که، قیمت تورهای نوروزی نسبت به روزهای عادی افزایش داشته که محمدرضا قهرمانپور مدیر یکی از شرکت های گردشگری هشترود دلیل آن را افزایش قیمت هتل ها و نرخ اتوبوس ها اعلام کرده است.

 

بر اساس این گزارش تعدادی از تورهای در حال پیش فروش از مقصد هشترود بدین شرح است:

 

  • تور زیارتی قم- جمکران- مشهد (  شب اقامت)، زمینی با  شب اقامت در هتل نزدیک به حرم؛ هر نفر ۴۰۰ هزار تومان (شرکت آرازمهر، قهرمانپور)  ***** ویژه سال تحویل

 

  • تور زیارتی قم- جمکران- مشهد (  شب اقامت)، زمینی با  شب اقامت در هتل نزدیک به حرم؛ هر نفر ۳۶۵ هزار تومان (شرکت آرازمهر، قهرمانپور)  ***** حرکت ۶ فروردین

 

  • تور زیارتی کربلا با ۷ شب اقامت؛ رفت بصورت هوائی و برگشت زمینی **** ویژه تعطیلات نوروزی (شرکت آرازمهر، قهرمانپور)

 

  • تور زیارتی کربلا از نیمه دوم اسفند ۹۵ تا اواخر فروردین ۹۶ بصورت هوائی؛ قیمت ها از یک میلیون و ۵۵۰ هزار تومان تا یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان **** (نمایندگی سازمان حج و زیارت در هشترود؛ اسدی)

 

  • تور زیارتی کربلا از نیمه نیمه دوم اسفند ۹۵ تا اواخر فروردین ۹۶ بصورت زمینی؛ قیمت یک میلیون و ۱۵۰ هزار تومان **** (نمایندگی سازمان حج و زیارت در هشترود؛ اسدی)

 

اگرچه گزارش خبرنگار ما از سطح شهر نیز حاکی از این است که تعدادی از شهروندان از نبود تورهای گردشگری برای سایر مکان های تفریحی کشور نیز گلایه داشته اند.

 

همچنین جای انتقاد از شرکت های گردشگری در هشترود نیز هست که می توانند با ایجاد تورهای هشترودگردی در معرفی جاذبه های  بکر گردشگری شهرستان گام مهمی بردارند.

 

در نهایت؛ سفر یکی از راههای گذران تعطیلات نوروزی است اما تنها راه نیست و چه بسا خانواده هائی هم هستند که تنها در این روزها فرصت دارند تا دور هم جمع شوند و از کانون گرم خانواده و دورهم نشینی های خانوادگی لذت ببرند.

 

گزارش از مهدی اسماعیل نژاد

 

 

پایان پیام/م.ا

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.