تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۳
کد خبر : 58207

مجله آمریکایی طب اورژانس نوشت:

کاهش درد با طب سوزنی موثرتر از مورفین/ طب سوزنی، درمانگر دردها

کاهش درد با طب سوزنی موثرتر از مورفین/ طب سوزنی، درمانگر دردها

مجله آمریکایی طب اورژانس نوشت: تحقیقات جدید نشان می‌دهد اثر مورفین وریدی در کاهش درد از طب سوزنی کمتر است؛ طب سوزنی یک درمان جامع و موثر است که بیماری‌های زیادی را درمان می‌کند و برای کاهش درد، بسیار کم عوارض‌تر است.

به گزارش پیک هشترود به نقل از خبرگزاری سینا؛ مجله آمریکایی طب اورژانس نوشت: تحقیقات جدید تایید می‌کند درمانی که کل نگر باشد، از تزریق مورفین در کاهش درد موثرتر عمل می‌کند.

 

محققان در این مطالعه که در بیمارستان دانشگاه بورقیبه تونس انجام شد، می‌گویند؛ اثر مورفین وریدی در کاهش درد از طب سوزنی کمتر است.

 

عوارض جانبی مورفین زیاد است

مورفین یک داروی کاهش درد از نوع مواد مخدر است که می‌تواند عوارض جانبی شدیدی داشته باشد؛ این عوارض عبارتند از خواب آلودگی، سرگیجه، یبوست، درد معده، تهوع، استفراغ، سردرد، احساس خستگی، اضطراب و خارش خفیف؛ دیگر خطرات مرتبط با استفاده از مورفین شامل سوء استفاده و اعتیاد را نیز باید نام برد.

 
علاوه بر این، تحقیقات علمی نشان داده است که تجویز مواد شبه افیونی، در واقع ممکن است باعث تشدید دردهای مزمن شود؛ به نظر می‌رسد که یک درمان جایگزین و جامع برای درد مورد نیاز است تا خطرات ناشی از درمان دردهای دارویی معمولی را کاهش دهد.

در حال حاضر، یک مطالعه‌ نشان می‌دهد که طب سوزنی یکی از این گزینه‌های درمانی جامع و موثر است؛ با توجه به نتایج پژوهش، شاید حتی طب سوزنی از مورفین موثرتر عمل کند.

 

یک مطالعه در بخش اورژانس بیمارستان دانشگاه بورقیبه که در سال صد هزار بیمار را ویزیت می‌کند، ۳۰۰ بیمار دارای درد را مورد بررسی قرار داد.

 

این پژوهش ۳۰۰ بیمار اورژانسی را تحت نظر قرار داد؛ به ۱۵۰ نفر آنها در روز ۱۵ میلی گرم مورفین تجویز و سپس آنها ارزیابی شدند و برای ۱۵۰ نفر دیگر، درمان طب سوزنی به کار برده شد. نتایج بدین شرح شد:

 

میزان موفقیت بین دو گروه به طور قابل توجهی تفاوت داشت؛ ۹۲ درصد در گروه طب سوزنی و در مقابل ۷۸ درصد در گروه مورفین، پس از درمان دچار کاهش درد شدند؛ گروه طب سوزنی به طرز قابل توجهی، از کاهش درد خود خبر دادند.

۸۵ نفر (۵۶٫۶درصد) در گروه مورفین و ۴ نفر (۲٫۶درصد) در گروه طب سوزنی، عوارض جزئی نامطلوب درمان را تجربه کردند.

در طب سوزنی، بیماران مبتلا به درد حاد، درمان را با بی‌دردی تحمل کرده و به طور موثرتر و سریع‌تر به درمان پاسخ دادند.

خلاصه، گروه طب سوزنی، کاهش درد قابل توجهی را تجربه کرده و نسبت به گروه مورفین، سریع‌تر و با عوارض جانبی کمتر به درمان پاسخ دادند.

 

طب سوزنی درمانگر ده ها درد و بیماری

طب سوزنی، در درمان بیماری‌ها، علائم و یا شرایطی مورد تایید است و از طریق آزمایشات کنترل شده، به عنوان یک درمان موثر ثابت شده است و این بیماری‌ها عبارتند از: واکنش‌های جانبی به پرتو درمانی یا شیمی درمانی، رینیت آلرژیک، کولیک صفراوی، افسردگی، سکته مغزی، اسهال خونی، باسیلی حاد، قاعدگی دردناک، درد صورت، سردرد، فشار خون بالا، افت فشار خون، زانو درد، کمبود گویچه‌های سفید خون، درد کمر، اصلاح حالت غیرطبیعی جنین، بیماری صبحگاهی، تهوع و استفراغ، گردن درد، درد در دندانپزشکی از جمله دردهای دندانی و فکی و گیجگاهی، درد پس از عمل، قولنج کلیوی، آرتریت روماتوئید، درد سیاتیک، درد ناشی از پیچ خوردن و درد در اثر ضربه و غیره.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.