تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۱
کد خبر : 58187

شهردار هشترود:

پروژه دفن بهداشتی زباله شهری در مرحله عقد قرارداد با پیمانکار است/ بدنبال تفکیک زباله و تولید کمپوست در مراحل تکمیلی طرح هستیم

پروژه دفن بهداشتی زباله شهری در مرحله عقد قرارداد با پیمانکار است/ بدنبال تفکیک زباله و تولید کمپوست در مراحل تکمیلی طرح هستیم

اسلام عبدیلر گفت: عملیات اجرایی پروژه دفن بهداشتی زباله شهری در مرحله انتخاب و عقد قرارداد با پیمانکار قرار دارد و بزودی شاهد آغاز این طرح خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار پیک هشترود، اسلام عبدیلر شهردار هشترود با اعلام این خبر افزود: موضوع جمع آوری و دفن بهداشتی زباله شهری یکی از ضرورتهای جدی شهرها و دغدغه اساسی مدیریت شهری است و با توجه به اینکه با بهداشت مردم و محیط زیست مرتبط است مورد توجه عموم مردم ،طرفداران محیط زیست و مسوولان مربوطه نیز هست.

 

 

وی اظهار داشت: اما بدلیل هزینه بر بودن طرحهای پیشنهادی کارشناسان امر و محدودیت بودجه شهرداریها، تا کنون اقدامات موثری به غیر از تعداد محدود شهرهای برخوردار در سایر شهرها انجام نشده است. این موضوع در هشترود نیز یکی از مشکلات قابل توجه در سالیان متمادی بوده و محل دفن زباله از حداقل استانداردهای لازم برخوردار نیست.

 

 

عبدیلر گفت: شهرداری هشترود در دوره مدیریت جدید در طی دو سال گذشته در کنار اقداماتی از جمله استقرار یک دستگاه بولدوزر در محل و احداث دیوار، بین جاده و محل دفن زباله و کاشت درخت مناسب در قسمتی از محل برای جلوگیری از پخش زباله به زمینهای اطراف، پیگیری اخذ بودجه و مساعدت دولتی برای حل اساسی مشکل را در دستور کار قرار داد که خوشبختانه با پیگیریهای انجام شده توسط شهرداری و مساعدت جدی مسوولان محترم استانداری، اعتبار مناسب در سازمان شهرداریها و دهیاریها تصویب و بخشی از ان تخصیص یافته است که در مرحله انتخاب پیمانکار و عقد قرار داد هستیم تا به محض بهبود اوضاع جوی، عملیات اجرایی طرح آغاز خواهد شد.

 

 

وی اظهار امیدواری کرد: با اتمام عملیات اجرایی طرح مورد نظر، مشکل دفن بهداشتی زباله بطور اصولی مرتفع شود و انشاءالله در فازهای بعدی ، مراحل تکمیلی طرح برای تفکیک زباله و تولید کمپوست و سایر زنجیره های مرتبط پیگیری خواهد شد.

 

 

پایان پیام/م.ا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.