تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۳ - ۰:۴۷
کد خبر : 5767

دانشجویان هشترود، روز دانشجو را احساس نکردند/

غفلت دانشگاههای هشترود در بزرگداشت روز دانشجو

غفلت دانشگاههای هشترود در بزرگداشت روز دانشجو

پیک هشترود: برخلاف سایر مناطق در هیچ کدام از دانشگاههای شهرستان مراسمی برای گرامیداشت ۱۶ آذر روز دانشجو برگزار نشد.

به گزارش پیک هشترود، جایگاه دانشجو در یک جامعه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است چراکه اساس رشد و بلوغ فکری و محصول آن که سعادت یک ملت می باشد را شاخصه مهم میزان پیشرفت علم درآن جامعه مشخص می کند.

برای تاکید به جایگاه دانشجو همین فرمایش حضرت امام(ره) که از دانشگاه باید سرنوشت یک ملت تعیین شود، کافی است. رشد علمی کشور، افزایش قدرت تولید و توسعه فناوری، از آثاری است که تربیت دانشجو برای جامعه به ارمغان می آورد.

۱۶ آذر سالروز گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانشجوی سال ۱۳۳۲ و به نام روز دانشجو نامگذاری شده است. برای بزرگداشت این روز در اکثر مراکز و واحدهای دانشگاهی کشور برنامه های ویژه ای اجرا شد و حتی در برخی از آنها چهره های شاخص کشوری نیز حضور پیدا کردند.

اما برخلاف آنها در شهرستان هشترود اثری از روز دانشجو دیده نشد و دانشجویان دانشگاههای این شهرستان این روز را احساس نکردند.

شاید در طول یکسال مهمترین برنامه برای بیان جایگاه ویژه دانشجویان و نقش بی بدیل این قشر در شکوفائی کشور و منطقه همین ۱۶ آذر است تا به این بهانه از دانشجویان برتر و تاثیرگذار تقدیر کرد اما دانشگاههای هشترود به راحتی از این امر مهم گذشتند و عامل حیاتی خود که همان دانشجویان را به باد فراموشی سپردند.

علیرغم سهل انگاری مراکز علمی, از سایر ادارات و نهادها نیز انتظار می رفت قدمی در این جهت بردارند اما دریغ از یک نگاه.

اگرچه دیگر فرصت را از دست دادیم اما امیدواریم مسئولان دانشگاههای هشترود دلایل قانع کننده ای برای این فراموشی خود داشته باشند.

اما ما دیگر به این فراموشی های عادت کرده ایم چراکه در همین چند روز پیش قشر معلول شهرستان را نیز از یاد بردیم و روز جهانی آنها را گرامی نشمردیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.