تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۸
کد خبر : 57579

نماینده مردم تبریز با انتقاد از کارشکنی‌ها:

هیأت رئیسه در راستای استیفای حقوق مردم حاضر به استیضاح وزیر راه نیست/کوتاه نمی‌آییم وزیر راه باید استیضاح شود

هیأت رئیسه در راستای استیفای حقوق مردم حاضر به استیضاح وزیر راه نیست/کوتاه نمی‌آییم وزیر راه باید استیضاح شود

نماینده مردم تبریز با انتقاد از کارشکنی‌ها و وقت کشی‌ها در استیضاح وزیر راه گفت: با توجه به تداوم این مقاومت برای عدم استیضاح وزیر راه و شهرسازی، ما نمایندگان باید موضوع را با مردم در میان بگذاریم تا بدانند هیأت رئیسه در راستای استیفای حقوق مردم حاضر به استیضاح وزیر نیست.

به گزارش پیک هشترود، احمد علیرضا بیگی در گفت‌و‌گو با خبرگار فارس در تبریز اظهار داشت: طبق آئین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی با بررسی موضوع استیضاح، باید وی به جلسه کمسیون عمرانی دعوت می‌شد و از آنجایی که طرح استیضاح وزیر راه و شهرسازی از دو ماه گذشته به مجلس تقدیم شده است و نمایندگان تمام تلاش خود را کردند که در لابه لای بررسی برنامه ششم موضوع استیضاح را به نحوی در دستور کار کمیسیون عمرانی قرار دهیم اما با کارشکنی‌هایی روبه‌رو شدیم.

وی با بیان اینکه مطابق با آئین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی و قانون اساسی فقط موضوع استیضاح وزیر را می‌توان حین برنامه مورد رسیدگی قرار داد، افزود: در قانون اساسی نیز ذکر شده است که با امضای اکثریت نمایندگان استیضاح وزیر در نخستین جلسه علنی مجلس باید صورت گیرد.

نماینده مردم تبریز،آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در این دو ماه مقاوت عجیبی از جانب هیأت رئیسه مجلس نسبت به عدم استیضاح وزیر راه و شهرسازی را مشاهده کردیم.

وی ادامه داد: با توجه به تداوم این مقاومت برای عدم استیضاح وزیر راه و شهرسازی، ما نمایندگان باید موضوع را با مردم در میان بگذاریم تا بدانند هیأت رئیسه در راستای استیفای حقوق مردم حاضر به استیضاح وزیر نیست.

جمع‌آوری امضای مجدد برای استیضاح وزیر

بیگی با اشاره به اینکه با همه این کارشکنی‌ها،هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی مدعی شدند که اصلاً بحث استیضاح وزیر راه و شهرسازی مورد نظر نمایندگان نبوده و شرایط مجلس اقتضای چنین موضوعی را ندارد، افزود: بعد از این ادعا به ناچار مجبور به جمع‌آوری امضای مجدد برای استیضاح وزیر در مجلس شدم که سریع در همان روز بیش از ۵۰ امضا جمع شد و به هیأت رئیسه ارائه دادیم.

وی با یادآوری اینکه بعد از همه مشکلات یک روز برای تشکیل جلسه عمران با موضوع استیضاح وزیر راه تعیین شد که آن روز مصادف با رحلت آقای هاشمی رفسنجانی شد و بعد از آن نیز دو هفته مجلس تعطیل شد، گفت: عملاً موضوع رسیدگی به استیضاح دو هفته تاخیر داشت ولی بعد از پافشاری‌های فراوان جلسه کمیسیون عمران بدون حضور وزیر راه و شهرسازی تشکیل شد و با کمال وقاحت معاونان مدعی شدند که دعوت‌نامه‌ای به دست وزیر نرسیده است.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه هدف وزیر راه از عدم حضور در جلسه کمیسیون عمران وقت‌کشی بود، افزود: به قدری نمایندگان در زمینه استیضاح پافشاری داشتند که بدون وزیر نیز جلسه را برگزار کردند، در نهایت نمایندگان از پاسخ معاونان وزیر راه و شهرسازی قانع نشدند و شاید اگر وزیر در جلسه حضور داشت موجب قانع شدن عده‌ای از نمایندگان و صرف نظر آنها از استیضاح وزیر می‌شد ولی با عدم حضور اهانت به مردم را نشان دادند.
وی خاطرنشان کرد: بعد از تشکیل جلسه عمران نمایندگان مجاز شده‌اند که موضوع استیضاح به صحن علنی مجلس برود.

بیگی افزود: ما انتظار داشتیم بعد از جلسه کمیسیون به فاصله حداکثر ۱۰ روز جلسه استیضاح وزیر راه و شهرسازی در صحن علنی مجلس اجرا شود که با کمال تعجب دیدیم هیأت رئیسه قبول کرد که دعوت‌نامه به دست وزیر راه نرسیده و جلسه کمیسیون باید مجدد برگزار شود.

وی با اشاره به اینکه بعد از جلسه مجدد کمیسیون به فاصله ۱۰ روز جلسه استیضاح وزیر راه و شهرسازی برگزار خواهد شد، تصریح کرد: تلاش بر این است که با وقت‌کشی‌ها این موضوع به تعطیلات نوروز و انتخابات وصل شود که در نهایت استیضاح صورت نگیرد.

نماینده مردم تبریز و آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی متذکر شد: این وقت‌کشی‌ها جای تاسف دارد و ما نیز به عنوان نماینده مردم همه مسائل را به مردم می‌گوییم که چنین اراده‌هایی وجود دارد و اجازه استیضاح را نمی‌دهند.

وی افزود: با توجه به اینکه آقای باهنر در جبهه اصولگرایان بود و استیضاح از سمت آنها مطرح شد ولی باهنر در دفاع از وزیر حضور یافت و موضوع دفاع از وزیر را به نحوی مطرح کرد که وزیر با ۳۰ رای بیشتر از رای اعتماد خود مجلس را ترک کرد.

وزیر راه در دفاع از حقوق مردم آذربایجان حاضر به حضور در مجلس نشد

بیگی تاکید کرد: همه این اتفاقات نشان می‌دهد که به طرز عجیبی روابط و ضوابط موثر واقع شده و بر مسائل سیاسی نمایندگان نیز تاثیر گذاشته که در دفاع و همراهی از وزیر با استیضاح خاطی مخالفت کنند.

وی با بیان اینکه وزیر با بی‌اهمیتی و وقاحت تا به امروز در جلسه مجلس حضور نداشته است، گفت: بعد از حادثه پلاسکو شهردار تهران، وزیر کشور در جلسه علنی مجلس حضور داشته و موضوع را توضیح داده‌اند ولی در دفاع از حقوق مردم آذربایجان وزیر راه و شهرسازی حاضر به حضور در جلسه مجلس نشده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.