تاریخ انتشار : شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۲
کد خبر : 57452

بعد از 24 ساعت عملیات جستجوی تیم‌های هلال احمرآذربایجان شرقی؛

جسد زوج کوهنورد گمشده در ارتفاعات عون بن علی تبریز پیدا شد

جسد زوج کوهنورد گمشده در ارتفاعات عون بن علی تبریز پیدا شد

نجاتگران تیم تخصصی امداد و نجات کوهستان جمعیت هلال احمرآذربایجان شرقی با کمک مردم بعد از ۲۴ ساعت عملیات جستجو اجساد زوج کوهنورد تبریزی را پیدا کردند.

به گزارش پیک هشترود به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان آذربایجان ‌رقی،حمید حسین‌پور معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان آذربایجان‌شرقی در تشریح عملیات جستجو  اظهار داشت: پنجشنبه ۱۴ بهمن هفته گذشته زوج کوهنورد تبریزی جهت کوهنوردی به ارتفاعات عون بن علی تبریز مراجعه و شب هنگام به علت عدم برگشت به خانه ،بستگان آنها نگران شده و مراتب را به پلیس ۱۱۰ اعلام می‌کنند که پلیس ۱۱۰ گزارش مفقودی دو کوهنورد تبریزی را به کلانتری ۲۱ شهرک ارم اطلاع می‌دهد.

وی ادامه داد:به دنبال حضور تعدادی از بستگان زوج جوان در پایگاه “عون بن علی” و تماس کلانتری شهرک ارم با مرکز EOC مرکز کنترل و هماهنگی عملیات‌های امدادی جمعیت هلال احمر استان روز جمعه ۱۵ بهمن ، نجاتگران تیم تخصصی کوهستان مستقر در پایگاه امداد کوهستان شهدای گمنام “عون بن علی” تبریز و با فراخوان نجاتگران کوهستان با کسب اطلاعات لازم از محل شروع کوهنوردی زوج جوان گمشده از پارکینگ تله کابین به علت توقف ماشین زوج جوان در آن اقدام به جستجوی آنها از چند مسیر منتهی به ارتفاعات “عون بن علی” می‌کنند.

معاون امداد ونجات استان ادامه داد: عملیات جستجو با حضور بیش از ۶۰ نجاتگر ورزیده کوهستان با کمک مردم، کوهنوردان و کمیته امداد و نجات هیأت کوهنوردی و با بهره‌گیری از تیم “آنست”و سگ، جستجو آغاز شد.

حسین‌پور افزود: حوالی ساعت ۱۲ شب نجاتگران متوجه سقوط بهمن در منطقه‌ای از کوهستان “عون بن علی” می‌شوند و با احتمال به اینکه زوج جوان با سقوط بهمن مواجه شده‌اند، اقدام به کنار زدن برف‌ها و جستجو می‌کنند.

وی اظهار داشت: متاسفانه امروز شنبه ۱۶ بهمن حوالی ساعت ۱۳ جسد زوجه و ساعت ۱۴ جسد زوج از زیر برف در منطقه “کهلیگ وسط یئدی بوروخ” پشت تله‌کابین تبریز پیدا شد.

حسین‌پور گفت: برابر اعلام نجاتگران تیم تخصصی کوهستان هلال احمر، زوج جوان در مسیر کوهنوردی خود با سقوط بهمن مواجه شده و بهمن زوج کوهنورد را به ته دره پرت کرده و در زیر برف به ارتفاع بیش از دو متر مدفون ساخته بود که نجاتگران تیم تخصصی کوهستان معاونت امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان با استفاده از “سونداژ” بهمن اجساد آنها را پیدا کردند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.