تاریخ انتشار : جمعه ۱۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۴
کد خبر : 57313

نوبخت:

یارانه حدود ۳ میلیون نفر قطع شده است/ روند قطع یارانه ثروتمندان با احتیاط ادامه می‌یابد

یارانه حدود ۳ میلیون نفر قطع شده است/ روند قطع یارانه ثروتمندان با احتیاط ادامه می‌یابد

معاون رئیس‌جمهور گفت: یارانه حدود ۳ میلیون نفر از افرادی که اطمینان حاصل شد نیازی به دریافت یارانه ندارند تاکنون قطع شده، البته این تعداد ابتدا ۴ میلیون بود که پس از اعتراض یک میلیون از آن کاسته شد.

به گزارش پیک هشترود به نقل از فارس، محمدباقر نوبخت عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدام راه‌آهن جمهوری اسلامی در تکمیل بیش از ۱۰۰ کیلومتر از خطوط راه‌آهن اظهار کرد: در برنامه ششم توسعه که نخستین سال اجرای آن سال ۹۶ خواهد بود، بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان برای اجرای چهار اولویت اختصاص داده شد که یکی از آن‌ها توسعه شبکه حمل و نقل ریلی است.

وی افزود: طی سه سال گذشته بیش از ۲ هزار کیلومتر از خطوط راه‌آهن توسط دولت احیا، بازسازی، تعویض و یا احداث شد.

معاون رئیس‌جمهور با بیان اینکه تا پایان دوره دولت یازدهم ۵ مرکز استان به شبکه سراسری ریلی وصل خواهد شد، تصریح کرد: امسال نیز بیش از ۲۴۰۰ میلیارد تومان برای شبکه ریلی سرمایه‌گذاری شده است.

نوبخت با تأکید بر استفاده از ریل ملی در پروژه‌های شبکه حمل و نقل ریلی کشور اظهار داشت: با توجه به این که ظرفیت لازم در واحدهای تولیدی کشور وجود دارد، هم در زمینه ریل و هم در زمینه واگن به خودکفایی می‌رسیم و از این تولیدات که قدرت رقابت با محصولات خارجی را دارد برای استفاده مردم بهره بگیریم.

وی افزود: این اقدامات زمینه جابه‌جایی بار و مسافر را فراهم می‌کند، زمینه افزایش اشتغال را نیز در کشور فراهم می‌کند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه در خصوص زمان قطعی حذف یارانه ثروتمندان نیز اظهار داشت: این کار باید با دقت صورت بگیرد، سیاست‌های دولت بر این منوال است که یارانه‌ها به صورت هدفمند به اقشار نیازمند داده شود و به هیچ وجه این کار را با شتاب و عجله انجام نمی‌دهیم که مبادا افرادی که استحقاق دریافت یارانه را دارند از این حق محروم شوند.

نوبخت در ادامه بیان داشت: در پاره از موارد با اعتراض افرادی مواجه هستم که معتقدند یارانه آن‌ها در حالی قطع شده که شایستگی دریافت یارانه را دارند و زمانی که بررسی صورت گرفت به نتیجه رسیدیم که باید یارانه آن‌ها وصل شود.

وی با اشاره به دستورالعمل وزارت کار تعاون و رفاه اجتماعی برای انجام با دقت و احتیاط حذف یارانه ثروتمندان اظهار کرد: یارانه حدود ۳ میلیون نفر از افرادی که اطمینان حاصل شد نیازی به دریافت یارانه ندارند تاکنون قطع شده، البته این تعداد ابتدا ۴ میلیون بود که پس از اعتراض یک میلیون از آن کاسته شد.

معاون رئیس‌جمهور تصریح کرد: معتقدیم اگر کسی که استحقاق یارانه ندارد این مبلغ را دریافت کند بهتر از این است که یارانه فردی که استحقاق دریافت دارد، قطع شود و امیدواریم زمینه انجام این اقدام با مصوبات مجلس فراهم شود.

نوبخت در پایان بیان داشت: در تلاش هستیم با اجرای صحیح هدفمندی یارانه‌ها و هدایت منابع آزاد شده از این طریق شرایط مناسب برای تولید و طرح‌هایی نظیر طرح تحول سلامت را فراهم کنیم.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.