تاریخ انتشار : جمعه ۱۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۵
کد خبر : 57255

مدیر جهادکشاورزی شهرستان هشترود خبر داد؛

رشد ۱۱ برابری ظرفیت پرورش و تولید ماهیان سرد آبی هشترود در مدت سه سال

رشد ۱۱ برابری ظرفیت پرورش و تولید ماهیان سرد آبی هشترود در مدت سه سال

اسماعیل کریمی اصل از رشد ۱۱ برابری ظرفیت پرورش و تولید ماهیان سرد آبی در سه سال گذشته در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پیک هشترود، اسماعیل کریمی اصل مدیر جهادکشاورزی هشترود در جلسه ای که به منظور بررسی مسائل و مشکلات پرورش دهندگان ماهیان سرد آبی در محل مدیریت شهرستان تشکیل شده بود، افزود: در راستای حمایت های دولت تدبیر و امید از بخش کشاورزی و زیرمجموعه های آن، این مدیریت نیز به منظور پیشبرد این اهداف و برنامه ها در بخش کشاورزی با برنامه ریزی های خود به منظور توسعه و تسهیل در ارائه خدمات به بهره برداران این بخش با بهره گیری از کارشناسان شبکه پهنه بندی اقدام کرده است.
وی افزود: برای شناسایی مناطق مستعد در جهت توسعه شیلات شهرستان و شناسایی و معرفی افراد فعال و مستعد به بانک جهت استفاده از تسهیلات بانکی به منظور احداث تاسیسات پرورش ماهی و توسعه آن، تعداد ۴ واحد مزرعه پرورش ماهی به ظرفیت ۶۱ تن در سال نسبت به سال های قبل افزایش یافته که در مقایسه با سال ۹۲ تولید ماهی در شهرستان از رشد ۱۱ برابری برخوردار است.
وی از اجرایی نشدن توافق موجود بین سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی و آب منطقه ای از طرف سازمان آب انتقاد کرد و گفت: توسعه شیلات در کنار رودخانه های شهرستان با مشکل خاصی مواجه است.
مدیر جهادکشاورزی شهرستان هشترود پیش بینی کرد: در صورت تخصیص آب در حاشیه این رودخانه ها ظرفیت تولید شهرستان بیش از ۳۰۰ تن درسال افزایش یابد.

 

پایان پیام/م.ا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.