تاریخ انتشار : سه شنبه ۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۱
کد خبر : 56676

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌شرقی:

سرانه هزینه هر بیمه شده در آذربایجان‌شرقی ۳۶۸ هزار تومان است

سرانه هزینه هر بیمه شده در آذربایجان‌شرقی ۳۶۸ هزار تومان است

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه فرد بدون بیمه در استان نداریم، گفت: سرانه هزینه هر بیمه شده در استان ۳۶۸ هزار تومان است.

به گزارش پیک هشترود به نقل از فارس، وحید مجیدی ظهر امروز در جلسه سلامت تغذیه و امنیت سلامت در تبریز اظهار کرد: باید کاری بکنیم که مردم به دور از فضای جنجالی با کارهای دولت و اقدامات کارساز دولت آشنا شوند.

وی به ارائه گزارشی از عملکرد اداره کل بیمه سلامت آذربایجان‌شرقی در سال ۹۳ پرداخت و اظهار داشت: این مرکز از سال ۱۳۷۳ تحت عنوان بیمه خدمات درمانی آغاز به کار کرد و از سال ۱۳۹۱ تغییر ماهیت و نام به بیمه سلامت داده است.

مجیدی با استناد به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه اگر کسی مریض شد دیگر به جز مریضی درد دیگر نداشته باشد، گفت: در طرح تحول سلامت که افتخار دولت است و با عنایت دولت توجه ویژه به بخش سلامت و بودجه سال بعد در بجث یارانه نیز خواهد بود.

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌شرقی با اشاره به فعالیت تخصصی این مرکز گفت: بیمه سلامت آذربایجان‌شرقی با ۲۲۵ پرسنل در کل استان فعال است.

مجیدی افزود: جمعیت بیمه شدگان استان ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار و ۷۵۰ نفر در سال گذشته بود که امسال به ۲ میلیون و ۲۶ هزار و ۱۲۰ نفر رسیده است.

وی تعداد بار مراجعه به مراکز در سال جدید را ۱۰ میلیون و ۳۳ هزار و ۳۹۷ بار بوده است، گفت: در کل می‌توان گفت که فرد بدون بیمه نشده در استان نداریم مگر اینکه خود فرد تنبلی کرده باشد.

مجیدی سرانه هزینه هر بیمه شده در سال جاری را ۳۶۸ هزار تومان اعلام کرد و افزود: سرانه مراجعه با ۱۳ درصد رشد روبه‌رو بوده و میانگین هزینه در این سال ۷۰۶ میلیون ریال بوده است که با ۲۱ درصد رشد نسبت به سال گذشته است.

مدیرکل بیمه سلامت استان افزود: با توجه به افزایش اعتبارات سرانه سطح یک روستایی تا ۴ برابر پس از اجرای طرح سلامت داشتیم.

وی خاطرنشان کرد: ۳۳ هزینه پرداختی به صندوق بیمه سلامت همگان رایگان برای ۲ میلیون و ۴۹۰ هزار و ۶۰۶ نفر بوده است.

مجیدی به بار مراجعات به تفکیک سرفصل خدمات اشاره کرد و گفت: این آمار بدون احتساب سطح یک روستایی ۱۰ میلیون و ۳۳۲ هزار و ۳۹۷ بار  است که با رشد ۱۰ درصد روبه‌رو شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان در ارائه آمار روند توزیع داروها با اشاره به اینکه در سال ۹۲ هزینه شهری و روستایی را از هم جدا کردیم، گفت: در سال جاری

بیش از ۴۸۹ میلیارد تومان شهری بوده و بیش از ۱۰۶ میلیارد تومان سطح یک روستایی و سطح دو روستایی ۲۴۱ میلیارد تومان است.

مجیدی با تاکید بر اینکه توجه به توزیع منابع سلامت بر مبنای عدالت و چشم انداز خدمات سطح یک و سلامت و افزایش هزینه‌ها با پزشک خانواده امکان‌پذیر خواهد شد.

در پایان جلسه جر و بحثی بین بیمه سلامت و علوم پزشکی تبریز صورت گرفت که در صومی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان اینکه علوم پزشکی تبریز ۹۳ میلیارد تومان بدهی از بیمه سلامت دارد، گفت: در سال ۹۲ دوازده درصد بودجه از بیمه سلامت دریافت می‌شود ولی در سال جاری ۹ درصد شده است و منجر به کاهش ۲۰ هزار میلیارد تومانی ار حوزه عمومی شده است.

مجیدی مدیرکل سلامت استان آذربایجان‌شرقی در پاسخ به این مطالعه قول پرداخت دو ماه سرپایی پزشکان در این هفته را داد و گفت: تا پایان سال‌جاری چهار هزار میلیارد تزریق خواهد شد و بخشی بهبود خواهد یافت.

انتهای پیام/

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.