تاریخ انتشار : یکشنبه ۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۹:۳۱
کد خبر : 56478

مسئول انجمن شعر انقلاب؛

فراخوان کارگاه شعر انقلاب بسیج هنرمندان آذربایجان شرقی/شعر انقلاب شعری زلال و برخاسته از ضمیر پاک انسان است

فراخوان کارگاه شعر انقلاب بسیج هنرمندان آذربایجان شرقی/شعر انقلاب شعری زلال و برخاسته از ضمیر پاک انسان است

مسئول انجمن شعر بسیج هنرمندان استان آذربایجان شرقی از فراخوان کارگاه شعر انقلاب استان آذربایجان شرقی خبر داد.

به گزارش پیک هشترود به نقل از آناج، علی شهودی مسئول انجمن شعر بسیج هنرمندان استان آذربایجان شرقی در گفتگو با خبرنگاران از انتشار فراخوان  کارگاه شعر انقلاب بسیج هنرمندان استان خبر داد.

وی با گرامیداشت  فرارسیدن سی و هشتمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی  مردم ایران به رهبری حضرت امام خمینی(ره) گفت: انقلاب اسلامی ایران بزرگترین پدیده تاریخ معاصر بشریت بود که تمامی عرصه ها را تحت تاثیر خود قرار داد که یکی از این عرصه های متاثر از انقلاب اسلامی، عرصه شعر و ادبیات بود که با الهام از فرامین امام راحل  وپیام های ارزشی شهدا و انقلاب، حیات  تازه ای  از عمرخود را تجربه می کند.

مسئول انجمن شعر انقلاب ادامه داد: شعر انقلاب شعری زلال و برخاسته از ضمیر پاک انسان بوده و شاعر انقلابی بعنوان شخصی مسئولیت پذیر، همواره منادی عزت و سربلندی انسانها در سایه اسلام و قرآن و سیره نبی مکرم اسلام و ائمه اطهار بوده است.

شهودی  نقش شعر انقلاب را در پرورش اخلاق بسیار موثر دانست و تصریح کرد: با توجه به اینکه شاعران انقلابی از منابع بسیار ارزشمند و غنی اسلامی برخوردار هستند می توانند با خلق آثار ارزشمند خود نقش مهمی را در تربیت  اخلاق جوانان ایفا کنند.

مسئول انجمن شعر بسیج هنرمندان استان  خاطر نشان کرد: با توجه به سهم مهم مردم آذربایجان در پیروزی انقلاب، در ادامه برگزاری کارگاههای فصلی، انجمن شعر انقلاب بسیج هنرمندان استان آذربایجان شرقی اقدام به انتشار فراخوان شعر انقلاب با موضوعات پیروزی انقلاب اسلامی، قیام ۲۹ بهمن مردم آذربایجان با محوریت علما و روحانیون بصیر و آگاه در تبریز، شهدای محراب و نقش شهید آیت الله قاضی در انتقال پیام امام خمین (ره) به مردم و هدایت قیام مردم آذربایجان نموده است.

مسئول انجمن شعر انقلاب تاکید کرد: شاعران علاقمند می توانند تا پایان بهمن ماه سالجاری  آثار خود را به دبیرخانه انجمن شعر انقلاب واقع در تبریز – بلوار ۲۹ بهمن – مجتمع فرهنگی هنری ۲۹ بهمن – سازمان بسیج هنرمندان استان آذربایجان شرقی – کد پستی ۵۱۶۶۶۱۷۷۵۶  ارسال و یا honarmandan.ea@gmail.com ایمیلکنند.

شهودی گفت: آثار رسیده   توسط هئیت داوران بررسی واشعار  منتخب در کارگاه شعر انقلاب که در اسفندماه برگزار خواهد شد  توسط  صاحبان آثار قرائت ودر مورد ارزش شعری آثار، شرکت کنندگان  و داوران به بحث و گفتگو خواهند پرداخت.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.