تاریخ انتشار : یکشنبه ۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۹:۲۸
کد خبر : 56475

رئیس سازمان اقتصادی و دارایی آذربایجان‌شرقی؛

ریالی از درآمد مالیاتی آذربایجان شرقی برای هزینه در سایر استان‌ها خارج نمی‌شود

ریالی از درآمد مالیاتی آذربایجان شرقی برای هزینه در سایر استان‌ها خارج نمی‌شود

رئیس سازمان اقتصادی و دارایی آذربایجان‌شرقی با اشاره به شائبه افزایش مالیات و کاهش بودجه آذربایجان شرقی گفت: بیش از ۱۰۰۰ میلیارد مازاد بر درآمد استان از خزانه دریافت می‌کنیم و ریالی از درآمد مالیاتی استان برای هزینه در سایر استان‌ها خارج نمی‌شود.

به گزارش پیک هشترود به نقل از تسنیم، رضا حسینی عصر امروز در سیزدهمین جلسه مشترک شورای برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی و ستاد اقتصاد مقاومتی استان که در محل استانداری برگزار شد، با اشاره به شائبه افزایش مالیات و کاهش بودجه آذربایجان شرقی، اظهارداشت: بیش از ۱۰۰۰ میلیارد مازاد بر درآمد استان از خزانه دریافت می‌کنیم و ریالی از درآمد مالیاتی استان برای هزینه در سایر استان‌ها خارج نمی‌شود.

وی افزود: تنها حقوق و مزایای آموزش‌وپرورش بیش از ۱۰۰۰ میلیارد است که از منابع داخل استان و کشور تأمین می‌شود.

رئیس سازمان اقتصادی و دارایی آذربایجان‌شرقی سال ۸۵ که اقتصاد کشور، کوچک شدن را آغاز کرد، مالیات هم کاهش یافته است، ابراز داشت: قبلاً سهم استان از کل مالیات کشور، بیش از ۴ درصد بود که امروز ۲٫۵ درصد مالیات کشور را می‌دهیم.

حسینی با اشاره به اینکه ‌در حجم اقتصاد رتبه ۷ را داریم در پرداخت در درآمدهای عمومی مالیاتی و غیر مالیاتی رتبه ۱۱ را داریم تصریح کرد: هیچگاه بیش از توان و ظرفیت استان نه مالیاتی گرفته شد و نه افزایشی خارج از ظرفیت رخ داد.

وی با تاکید بر اینکه مالیات بر اساس درآمد است و واقعیت‌ها را بررسی می‌کنیم، افزود: عملکرد بر اساس ظرفیت اقتصادی استان بوده و عدالت را رعایت کرده‌ایم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.