تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۲
کد خبر : 56355

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی گفت وگو با فارس مطرح کرد

اخذ بیشترین مالیات از آذربایجان‌شرقی با تخصیص کمترین بودجه/ مسؤولان از پاسخگویی فرار نکنند/ در افزایش ۱۳٫۹ درصد مالیات شکی نیست

اخذ بیشترین مالیات از آذربایجان‌شرقی با تخصیص کمترین بودجه/ مسؤولان از پاسخگویی فرار نکنند/ در افزایش ۱۳٫۹ درصد مالیات شکی نیست

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس گفت: سؤال ما این است که وقتی بیشترین مالیات از استان ما اخذ شده چرا باید کمترین بودجه سهم استان آذربایجان‌شرقی شود.

به گزارش پیک هشترود، محمداسماعیل سعیدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار کرد: سه تشکل رسمی صنفی از جمله کانون صنعت و معدن، اتاق بازرگانی، دبیر کارفرمایان استان در نامه کتبی به نمایندگان موضوع افزایش بی‌رویه مالیات را اعلام کرده‌اند.

وی با بیان اینکه این موضوع مورد بررسی قرار گرفت، افزود: در افزایش ۱۳٫۹ درصد مالیات شکی وجود ندارد و کسی نمی‌تواند کتمان کند.

فضای مجازی به اخبار بی‌اصل و اساس دامن می‌زند

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس با اشاره به اینکه دو موضوع در رابطه با افزایش مالیات در استان مطرح شده است، گفت: در فضای مجازی برخی مسائل از قبیل مالیات استان اذربایجان‌شرقی ۷ برابر اصفهان و ۲ برابر تهران است و دامن زدن به چنین موضوعاتی درست نیست.

وی خاطرنشان کرد: اگر افرادی بیان موضوع مالیاتی را بی‌سوادی تلقی می‌کنند شاید منظور افرادی هستند که در فضای مجازی اقدام به نشر برخی موضوعات بدون منبع و بی‌اصل کرده‌اند.

سعیدی افزود: موضوع دوم که صحت دارد نامه‌های برخی از کارشناسان و اقتصاددانان استان در زمینه افزایش مالیات و تذکرات نمایندگان به این موضوع بوده که همه این موضوعات با اسناد هستند.

وی با تأکید بر اینکه مسؤولان باید از پاسخگوی فرار نکنند، گفت: باید پاسخگوی این سؤوال باشند که استان آذربایجان‌شرقی بر چه مبنا و شاخصه‌ای مالیات استان اضافی نوشته شده است؟

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: البته باید به مسائل منتشر شده ناصحیح در این مورد نیز نظارت داشت تا هر گفته‌ای و عقیده‌ای در فضای مجازی منتشر نشود و با گزارش‌ها و آمارهای دقیق مطالب و اخبار واقعی نشر یابد.

۵ درصد کل جمعیت کشور از استان آذربایجان‌شرقی است

وی تصریح کرد: به نسبت جمعیتی که در استان وجود دارد که پنج درصد جمعیت کل کشور می‌شود، میزان سهم مالیاتی که به خزانه واریز می‌شود دو نیم درصد است که در واقع این مقدار به نصف جمعیت نیز نمی‌رسد.

بیشترین مالیات در مقابل کمترین بودجه سهم استان آذربایجان‌شرقی

سعیدی افزود: درخواست ما این است که وقتی مالیات افزایش می‌یابد و بیشترین مالیات از استان ما اخذ شده چرا باید کمترین بودجه سهم استان آذربایجان‌شرقی شود.

وی با تأکید بر اینکه همه این مسائل واقعیت‌هایی هستند که باید توضیح و روشن شوند، گفت: در شرایط فعلی که دوره رکود است، افزایش مالیات فشار سنگین به بخش تولید، صنعت، تجارت، بازرگانی و اقتصاد وارد کرده است.

افزایش مالیات منجر به فرار سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان می‌شود

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس با اشاره به اینکه با افزایش مالیات یعنی تمایل به پیشرفت و توسعه تولید داخلی، سرمایه‌گذاری در استان وجود ندارد، تصریح کرد: مسؤولان باید به این موضوع دقت و اهتمام داشته باشند که با افزایش مالیات تاجر و سرمایه‌گذار و تولید کننده کاهش خواهد یافت.

وی اظهار داشت: هرچه قدر مسؤولان تلاش بر توجیه و فرافکنی در این موضوع بکنند فشار اصلی را مردم خواهند کشید و این امر به بی‌کفایتی برخی از افراد بر می‌گردد که نقش مردم و حضور آ‌ن‌ها در اقتصاد را نمی‌بینند.

به گزارش فارس، مسعود پزشکیان، احمد علیرضابیگی، محمداسماعیل سعیدی، زهرا ساعی و بی‌مقدار از نمایندگان آذربایجان‌شرقی و سلمان خدادادی نماینده مردم ملکان در مجلس و رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس نیز از دیگر نمایندگان اعتراض‌کننده به افزایش بی‌رویه مالیات آذربایجان‌شرقی بودند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه آذربایجان‌شرقی روز گذشته در گفت‌و‌گوی مطبوعاتی خود با خبرنگاران گفته بود، رقم افزایش مالیاتی هیچ استانی تاکنون اعلام نشده و رقم ۱۳٫۹ درصد رشد درآمدهای استان است که وصول خواهد شد؛ ارقام مطرح شده از سوی برخی افراد، ناشی از بی‌سوادی یا قصد و غرض شخصی است.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.