تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۸
کد خبر : 56352

در نشست ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر استان آذربایجان‌شرقی مطرح شد

شرط معاون استاندار برای افزایش عوارضی در آزاد راه تبریز ـ زنجان/ بازار تبریز باید در عید باز باشد

شرط معاون استاندار برای افزایش عوارضی در آزاد راه تبریز ـ زنجان/ بازار تبریز باید در عید باز باشد

معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی در خصوص ارائه خدمات گردشگری در آزادراه تبریز ـ تهران، گفت: بخش خدمات در این مسیر ضعیف است و تا زمانی که کنار عوارضی‌ها نمازخانه و سرویس بهداشتی مناسبی ایجاد نشود، افزایش عوارضی نخواهیم داشت.

به گزارش پیک هشترود به نقل از فارس، محمدصادق پورمهدی صبح امروز در نشست ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر استان آذربایجان‌شرقی با تاکید بر تسهیل خدمات برای حضور بهتر مسافران و گردشگران در استان، اظهار داشت: سال گذشته بر اساس گفته‌ها تنها در یک شهرستان یکی از هتل‌ها از عید تا شهریور ۱۰۰ مسافر خارجی پذیرش کرده بود و این نشان دهنده مهمان‌نوازی آذربایجانی‌ها بوده است.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت برخورد مناسب با مسافران برای جذب هرچه بیشتر گردشگران، افزود: باید سرلوحه همه کارها بحث آموزش و فرهنگ‌سازی و نحوه برخورد با مسافران باشد.

پورمحمدی گفت: در این زمینه دستگاه‌هایی که تکلیف آموزشی دارند و اعم از راهنمایان گردشگری و تاکسیرانان و هتل‌داران باید آموزش داده شوند.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: افرادی از همه دستگاه‌هایی که در صف مقدم  خدمت به مسافران هستند باید به نوعی انتخاب شوند که تا مشکل زبان‌ خارجی نداشته باشند و بتوانند تا حدی با مسافران خارجی مکالمه داشته باشند چرا که این نخستین مشکل ما در برخورد با مسافران خارجی در استان است.

وی در ادامه با تاکید بر برگزاری جلسات ستاد هماهنگی خدمات سفر در شهرستان‌ها توسط فرمانداران ادامه داد: در راستای جذب مسافر و ارائه خدمات مناسب به مسافران، کمیته تنظیم بازار باید تلاش کند در کنار همه کارها نمایشگاهی برای عرضه محصولات فرهنگی و صنایع‌دستی و بومی کشاورزی هر شهرستان توسط فرمانداری‌ها برگزار شود.

پورمهدی اضافه کرد: اغلب مسافرانی که می‌آیند از اهالی هستند که در گذشته مهاجرت کرده‌اند و بیشتر علاقمند به دیدن آثار و صنایع‌دستی منطقه و زادگاه خودشان هستند.

وی در ادامه با بیان اینکه روستاها توانمندی‌های بسیاری دارند و باید به خوبی از آنها بهره‌مند شد، ادامه داد: در راستای هر چه بهتر نمایشگاه‌های صنایع‌دستی و توانمندی‌های روستایی در شهرستان‌های می‌توان از ظرفیت بزرگ بسیج نیز بهره‌مند شد.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی در ادامه ضمن اشاره به نزدیک شدن به تبریز ۲۰۱۸، ادامه داد: با توجه به اینکه در جامعه شاهد هستیم مردم در زندگی روزمره با تکنولوژی‌ها و نرم‌افزارهای به‌روز سرگرم هستند، ایجاد برنامه‌های و نرم‌افزارهای متنوع در زمینه معرفی توانمندی‌های گردشگری و صنایع‌دستی بسیار می‌تواند موثر باشد.

وی در ادامه با تاکید بر برقراری تورهای گردشگری داخل استانی گفت: متاسفانه بحث تورهای استان‌گردی در استان ما ضعیف بوده و بیشتر تورها مربوط به تورهای گردشگری خارج از استان است.

پورمهدی در ادامه در خصوص ارائه خدمات گردشگری در آزاد راه تبریز ـ تهران گفت: متاسفانه بخش خدمات در این مسیر ضعیف است و تا زمانی که کنار عوارضی‌ها نمازخانه و سرویس بهداشتی مناسبی ایجاد نشود، افزایش عوارضی نخواهیم داشت.

وی ادامه داد: متاسفانه مسافرانی که برای نماز در کنار عوارضی‌ها می‌ایستند همه گلایه می‌کنند، البته قول دادند تا عید در دو طرف عوارضی‌ها نمازخانه‌های ۱۰۰ متری ایجاد شوند.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی در ادامه با اشاره به فعال بودن بازار در ایام تعطیلات نوروزی گفت: مسئله باز بودن بازار سال گذشته انجام شد، با توجه به این مسئله از امروز مکاتبه‌ها با اهالی بازار باید برای باز بودن بازار انجام شود، تا مردم و گردشگران بتوانند از بازار دیدن و خرید کنند و این بیشتر به نفع بازاریان و رونق اقتصادی است.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.