تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۹
کد خبر : 56343

سی‌ان‌ان اعلام کرد

لایحه جدید آمریکایی‌ها برای توقف فروش هواپیما به ایران/ ایران‌ایر زیر ذره‌بین دولت ترامپ

لایحه جدید آمریکایی‌ها برای توقف فروش هواپیما به ایران/ ایران‌ایر زیر ذره‌بین دولت ترامپ

لایحه‌ای در کنگره آمریکا مطرح است که می‌تواند توافق میان شرکت‌های ایرباس و بوئینگ با ایران را متوقف کند و بر اساس آن ایران‌ایر زیر ذره‌بین دولت ترامپ قرار می‌گیرد و هواپیماهای ایران از دریافت قطعات یدکی و تعمیرات محروم خواهند شد.

به گزارش پیک هشترود به نقل از فارس، سی‌ان‌ان نوشت: لایحه‌ای به کنگره آمریکا ارائه شده است که می‌تواند توافق میان شرکت‌های ایرباس و بوئینگ با ایران را متوقف کند.

به نوشته این شبکه آمریکایی، این لایحه آزمونی برای دولت جدید آمریکا و آینده توافق هسته‌ای ایران است.

ایران ایر هفته گذشته نخستین هواپیما از ۱۰۰ جت سفارشی خود به ایرباس را تحویل گرفت. نخستین هواپیمای سفارشی به بوئینگ نیز قرار است در سال ۲۰۱۸ تحویل داده شود.

پیتر روسکام، عضو جمهوری خواه مجلس نمایندگان آمریکا، روز جمعه لایحه‌ای برای آغاز تحقیقات در مورد ایران‌ایر و دیگر ایرلاین‌های ایران توسط دولت ترامپ مطرح کرد.

در صورتی‌که مشخص شود ایران‌ایر یا هر کدام از ایرلاین‌های ایران از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یا سازمان‌های تروریست خارجی حمایت می‌کنند، به فهرست تحریمی آمریکا افزوده خواهند شد و از دریافت هواپیمای جدید یا قطعات ساخت آمریکا منع خواهند شد. این امر به میزان موثری فروش جت به ایران از سوی بوئینگ را متوقف خواهد کرد.

قانون‌گذاران آمریکایی کنترل کمی بر هواپیماهای ایرباسی که قبلا تحویل ایران شده است، خواهند داشت اما ایران‌ایر قادر نخواهد بود که قطعات یدکی یا هرگونه تعمیرات برای این هواپیماها دریافت کند. درصورتی‌که ایران‌ایر هرگونه تعمیرات یا قطعات یدکی از ایران دریافت کند، آن شرکت همکاری‌کننده با ایران از مبادلات تجاری با آمریکا منع خواهد شد.

ایران‌ایر در ژانویه ۲۰۱۶ از فهرست تحریمی آمریکا خارج شد اما ماهان‌ایر دومین ایرلاین ایران در این فهرست قرار دارد.

انتهای پیام/

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.