تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۷
کد خبر : 55764

رئیس انجمن تئاتر استان آذربایجان‌شرقی؛

برگزاری دومین جشنواره تئاتر فجر استانی در تبریز/ هنرنمایی هفت نمایش داخلی و خارجی در تئاتر شهر

برگزاری دومین جشنواره تئاتر فجر استانی در تبریز/ هنرنمایی هفت نمایش داخلی و خارجی در تئاتر شهر

رئیس انجمن تئاتر استان آذربایجانشرقی گفت: دومین دوره جشنواره تئاتر فجر استانی با حضور ۱۵۵ نفر از هنرمندان تئاتر و عکاسان داخلی و خارجی در تبریز برگزار می شود.

به گزارش پیک هشترود به نقل از آناج، بابک نهرین در نشست خبری عصر امروز از برگزاری دومین جشنواره تئاتر فجر استانی آذربایجان در ماه جاری خبر داد و افزود: این جشنواره از ۲۴ لغایت ۲۸ دی ماه با حضور ۱۵۵ نفر از هنرمندان تئاتر و عکاسان داخلی و خارجی برگزار می شود.

وی خاطرنشان کرد: جشنواره تئاتر فجر استانی در شش استان به اجرا در می آید که استان آذربایجان شرقی و مشهد از استان های ممتاز در این خصوص به شمار می روند.

رئیس انجمن تئاتر استان با اشاره به رشد چشم گیر کیفیت نمایش ها و برگزاری جشنواره نسبت به دوره گذشته، گفت: نمایش های “بیوه های غمگین سالار جنگ”، “هدیه مرموز” و “تمام من و همه عدو” از تهران،  نمایش “روی زمین” از استان مازندران، نمایش “کچل اوغلان” از استان زنجان، نمایش خارجی “طلاق پر دردسر (ار -آرواد)” از جمهوری آذربایجان و نمایش “آنایوردوم آذربایجان” از تبریز در دوره جشنواره شرکت می کنند.

وی اجرای سه نمایش به زبان ترکی از استان های زنجان و آذربایجان شرقی و همچنین جمهوری آذربایجان را از ویژگی های بارز این دوره از جشنواره یاد کرد.

این مقام مسوول ادامه داد: حضور هنرمندانی چون گلاب آدینه، شیرین بینا و مونا فرجاد در راستای تلاش برای شرکت هنرمندان برجسته در جشنواره است.

وی اضافه کرد: برگزاری نمایشگاه عکس و پوستر تئاتر از ابعاد دیگر جشنواره به شمار می رود که در این بخش ۱۵ هنرمند عکاس شرکت کرده و همچنین در بخش تاریخی آثاری دارای قدمت ۱۰۰ و بیش از ۱۰۰ سال به نمایش در می آیند.

نهرین با اشاره به رقابتی نبودن جشنواره، تصریح کرد: هدف جشنواره تئاتر فجر استانی، ایجاد آشنایی در زمینه تئاتر و تبادل فرهنگی هنری با استان ها و کشورهای همجوار است و به دلیل رقابتی نبودن آن، آثار مورد داوری قرار نمی گیرند.

وی با انتقاد از رویکرد مسئولین نسبت به تئاتر استان، یادآور شد: هر روز نمایش های متعددی در تئاتر شهر به اجرا در می آید اما متاسفانه مسئولین دغدغه ای در این مورد ندارند و اجرا یا عدم اجرای تئاتر در تبریز فرقی به حالشان ندارد.

رئیس انجمن تئاتر استان با معرفی جایگاه اولین تئاتر تبریز در تاریخ تئاتر ایران، گفت: از نظر شهرها و استان های دیگر تئاتر تبریز جایگاه بالایی دارد اما ما که از وضعیت درون مجموعه تئاتر استان با خبریم، معتقدیم که در این زمینه افت کرده ایم.

وی افزود: در اثر وضعیت نامناسبی که تئاتر استان دارد، هنرمندان خوب و با مهارت به دلیل مشکلات مالی و نبود حمایت های لازم، به شهرها و استان های دیگر می روند و خیلی ها نیز راننده تاکسی شده یا در قهوه خانه ها چایچی هستند.

نهرین در خصوص اهمیت کار هنری و فرهنگی اظهارداشت: معتقدم ۱۰ درصد بودجه ای را که صرف ستاد دریاچه ارومیه می کنند، خرج کارهای فرهنگی کرده بودند، به نتیجه مطلوب می رسیدند؛ حال آنکه اگر با این همه پول بطری های پر آب تهیه کرده و در دریاچه می ریختند، دریاچه ارومیه پر می شد.

وی در توضیح عملکردها و برنامه های انجمن تئاتر استان، خاطرنشان کرد: انعقاد تفاهم نامه بین آذربایجان شرقی و باکو با رضایت رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در آن کشور از جمله اقدامات قابل توجهی است که به موجب آن این دو استان می توانند به تبادل هنری و اجرای مشترک پرداخته و همچنین از دانشگاه ها و موزه های تئاتر یکدیگر بازدید به عمل آورند.

این مقام مسئول تاکید کرد: بر اساس انعقاد تفاهم نامه با انجمن فیلم استان می توانیم به صورت مشترک به ساخت تله تئاترها و پخش نمایش و تئاترها از تلویزیون بپردازیم.

گفتنی است مراسم افتتاحیه دومین جشنواره تئاتر فجر استانی ۲۴ دی ماه، ساعت ۱۸ در تالار تربیت تئاتر شهر برگزار می شود.

بنا بر اعلام دبیر جشنواره جهت برقراری نظم در جریان برنامه ها، علاقه مندان می توانند جهت خرید بلیت به سایت ebilit. com مراجعه نمایند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.