تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۱
کد خبر : 55706

کارشناس تغذیه در گفت‌وگو با ‌آناج؛

ویتامین‌های مورد نیازبدن در مقابل آلودگی‌هوا/ توصیه‌های تغذیه‌ای به دانش‌آموزان در ایام امتحانات

ویتامین‌های مورد نیازبدن در مقابل آلودگی‌هوا/ توصیه‌های تغذیه‌ای به دانش‌آموزان در ایام امتحانات

غیبی گفت: برای جلو گیری از جذب سرب حاصل از آلودگی و بالا بردن سیستم ایمنی بدن استفاده از ویتامین های آ، د، ث، روی، سلنیم وکلیسیم توصیه می‌شود.

به گزارش پیک هشترود، حسن‌فرهادغیبی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی آناج، در رابطه با تغذیه مناسب در فصل سرما و آلودگی که هم زمان با امتحانات هستند، اظهار داشت: در فصل سرما بدن برای تامین گرمای خود به انرژی مضاعفی نیاز دارد، به ویژه این نیاز در افراد محصل بیشتر است که باید از طریق مصرف مواد مغذی تامین گردد.

ویتامین های مورد نیاز در مقابل آلودگی هوا

وی افزود: برای جلو گیری از جذب سرب حاصل از آلودگی، ابتلاء به بیماری های فصل سرما  و بالا بردن سیستم ایمنی بدن استفاده از ویتامین های آ ، د ، ث و روی و سلنیم وکلیسیم توصیه می شود.

 این کارشناس تغذیه تاکید کرد: کلیسیم منجر به تقویت عضلانی و بهبود عملکرد ریه‌ها می شود، البته باید توجه داشت که جذب کلسیم به همراه استفاده از ویتامین د۳ صورت می پذیرد.

افزایش مصرف میوهای قرمز و نارنجی رنگ

غیبی  با اشاره به نقش آنتی اکسیدان‌ها که شامل ویتامین ث، ای و سلنیم هستند، در جلوگیری از عوارض ناشی از آزاد شدن رادیکال‌ها در بدن، گفت: برای محافظت از بدن مصرف انواع گوشت ها، میوه ها و سبزیجات مخصوصا مرکبات و میوه ها با رنگ های قرمز و نارنجی که سرشار از ویتامین ث و آ هستند ضروری است، که در کم کردن عوارض ناشی از آلودگی هم موثرند.

وی تاکید کرد: افراد کم خون  که دچار فقر آهن هستند معمولا در این فصل طاقتِ سرما و مشکلات تنفسی ناشی از آلودگی ها را ندارند، بنابراین بهترین راه مصرف گوشت و ترکیب آن با سبزیجات و حبوبات است.

پرهیز از مصرف مربا در ایام امتحانات

این کارشناس تغذیه در توصیه به اولیا دانش آموزان در ایام امتحانات خاطر نشان کرد: بهتر است دانش آموزان از ۵ گروه غذایی بهره مند شوند و استفاده از انواع مربا و مواد قندی در صبحانه ی قبل امتحان توصیه نمی‌شودزیرا تا موعد امتحان تبدیل به سوخت شده و در بدن مصرف می‌گردد و فرد در امتحان ممکن است دچار افت قند شود، در نتیجه مصرف تخم مرغ، عدسی، نان و پنیر و گردو توصیه میشود.

وی اذعان داشت: استفاده از مواد کافئین دار مثل نسکافه و قهوه نیز تا ۶ ساعت قبل از خواب توصیه نمی شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.