تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۴
کد خبر : 55697

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد؛

تسریع در ایجاد شهرک صنعتی تخصصی مس و سنگ در آذربایجان‌شرقی

تسریع در ایجاد شهرک صنعتی تخصصی مس و سنگ در آذربایجان‌شرقی

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر ایجاد شهرک صنعتی تخصصی مس و سنگ در این استان، گفت: شهرک‌های صنعتی تخصصی دورنمای درخشانی داشته و باید توجه ویژه ای به آن ها داشته باشیم.

به گزارش پیک هشترود به نقل از آناج،‌ رضا رحمانی در نشستی با رئیس سازمان صنعت،‌معدن و تجارت و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان، اظهار کرد: تخصصی کردن شهرک‌های صنعتی یک استراتژی موفق و صحیح و آینده نگرانه محسوب می شود چرا که آینده از آن این نوع شهرک های صنعتی می باشد.

وی افزود: آذربایجان شرقی ظرفیت خوبی برای توسعه صنعتی داشته ولی باید در مکان‌یابی و احداث شهرک‌های صنعتی طوری عمل شود که هر شهرک به شهرهای اطراف نیز خدمات رسانده و مردم شهرهای اطراف نیز از آن بهره‌مند شوند.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر ایجاد شهرک صنعتی تخصصی مس و سنگ در این استان، عنوان کرد: باید تلاش کنید تا از مجموعه معافیت‌ها، تسهیلات و بخشودگی های قانونی، بسته سرمایه گذاری مناسبی را به سرمایه گذاران معرفی کنید تا بتوانید شهرک های صنعتی آذربایجان‌شرقی رونق دهید.

رحمانی با اشاره به وجود شهرک صنعتی بعثت در آذربایجان‌شرقی، افزود: بعثت با نگرش آینده نگرانه و با در نظر گرفتن ظرفیت‌های منطقه برای تبدیل شدن به بند خشکی پیگیری و احداث شده است از این رو نباید نگاه صرفا صنعتی به آن داشت، بعثت باید به دلیل قرار گرفتن در موقعیت استراتژیک به پایگاهی برای صادرات تبدیل شود.

وی افزود: این شهرک صنعتی با مزایای بی‌نظیر، قابلیت تبدیل کردن منطقه به قطب صادرات و اقتصاد کشور را داراست.

رحمانی ادامه داد: خط لوله گاز، خط برق، راه آهن و اتوبان از داخل این شهرک عبور می کند که این موضوع خود کمک شایانی برای کاهش هزینه های ایجاد زیرساخت این شهر صنعتی می‌کند.

وی ابراز کرد: همجواری با منطقه ویژه اقتصادی، نزدیکی به فرودگاه، دسترسی به بازارهای منطقه‌ای و نزدیکی به منطقه آزاد از دیگر ویژگی‌هایی است که این شهرک را متمایز از سایر شهرک‌های صنعتی کرده و می‌تواند قابلیت مهمی برای سرمایه‌گذاران به شمار رود.

رحمانی بر ضرورت افزایش کار و تلاش در حوزه صنعتی این استان تاکید کرد و افزود: انجام کارهای ماندگار در صنعت استان از ملزومات ارتقای رتبه صنعتی آن است و در این راه همه بخش ها باید همدل و همراه باشند.

قائم مقام وزیر صنعت گفت: ارائه مشوق‌های سرمایه گذاری و برخورد صحیح با سرمایه‌گذاران ضرورتی است که باید همه کارکنان زیر مجموعه وزارت صمت بر رعایت آن همت بگمارند.

در آغاز این دیدار رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان شرقی گزارش های جداگانه ای از اقدامات و عملکرد مجموعه های تحت مدیریتشان ارائه کردند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.