تاریخ انتشار : شنبه ۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۲
کد خبر : 55571

فرماندهان احرار الشام با میلیون‌ها دلار پول به ترکیه می‌گریزند

فرماندهان احرار الشام با میلیون‌ها دلار پول به ترکیه می‌گریزند

فرماندهان گروه تروریستی احرار الشام مبالغ هنگفتی از حامیان خود، قطر و ترکیه، دریافت کرده و ثروت های ملی سوریه را به تاراج برده و در ترکیه سرمایه گذاری نموده اند.

به گزارش پیک هشترود به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فرماندهان گروه تروریستی احرار الشام که مبالغ هنگفتی از حامیان خود، قطر و ترکیه، دریافت کرده و ثروت های ملی سوریه را به تاراج برده و در ترکیه سرمایه گذاری نموده اند، اکنون نقشه فرار خود برای فروپاشی نهایی را می کشند.

«باب الحواء» و «باب السلماء»، را مهم ترین منابع درآمدی گروه های تروریستی در سوریه می دانند که از طریق این گذرگاه های مرزی، گروه های شورشی با دنیای خارج از سوریه در ارتباطند.

همزمان، «چارلز لیستر»، پژوهشگر مرکز بروکینگز، می گوید که مرز باب الحواء اهمیت بنیادین برای احراالشام دارد، چرا که چنین گذرگاهی کاملا همچون یک منبع درآمد خوب عمل می کند و کمک های ارسالی و محموله های لجیستیک ارسالی برای تروریست ها هم از این گذرگاه ها وارد می شود. لیستر نوشت:

” احرار الشام، از طریق اِعمال تعرفه های گمرکی بر مردم، تجّار و کاروان های کمک رسانی که از این گذرگاه ها رفت و آمد می کنند، میلیون‌ها دلار به دست آورده اند. برآورد دقیق مجموع عایدی آن ها به دلیل ترافیک لاینقطع مردم و محموله ها از این گذرگاه ها امکان پذیر نیست.”

با این حال، چند منبع رسانه ای تخمین زده اند که گذرگاه مرزی باب الحواء برای احرار الشام حدود ۵ میلیون دلار در ماه است.

از سوی دیگر، برخی منابع محلی تاکید کرده اند که درآمد این گذرگاه های مرزی، مستقیما به جیب فرماندهان احرار الشام می رود. این فرماندهان مبالغ کلانی از پول ها را در ترکیه سرمایه گذاری کرده اند. آن ها در حال آماده کردن خود برای فرار به ترکیه، در صورت گسترش تسلط ارتش سوریه بر مناطق کنونی تحت کنترل احرار الشام، هستند.

یکی از اعضای گروه احرار الشام که قبلا از این گذرگاه به شهر غازی انتب ترکیه گریخته بود، فاش کرد که این گروه از سوی قطر و ترکیه پشتیبانی های مالی سنگینی دریافت می کند.

برخی گزارش ها نشان می دهد که «صندوق تسکین انسانی» وابسته به سازمان امنیت ترکیه(میت) و «جامعه خیریه قطر»، دو سازمان اصلی هستند که در چند سال گذشته بخش عمده تامین مالی احرار الشام را به عهده داشته اند.

علاوه بر منابع مالی که از گذرگاه های مرزی باب الحواء و باب السلماء نصیب تروریست ها می شود، آن ها از طریق غارت شعبه بانک مرکزی سوریه در شهر رقّه هم به مبالغ هنگفتی دست یافتند.

با وجود این منابع مالی چشمگیر، جنگجویان این گروه به دریافت حقوق ماهانه کم تر از ۴۰ دلار در ماه معترض هستند.

به علاوه، سایت های وابسته به احرار الشام، فاش کرده اند که از یکی دو ماه گذشته به این سو، دست کم ۴۰۰ حقوق ماهانه به خانواده های تروریست ها قطع شده است که نشان می دهد فرماندهان این گروه با پول های کلانی که به جیب زده اند، آماده فرار به ترکیه می شوند.

ستاد مشترک نیروهای مسلح سوریه در ماه سپتامبر اعلام کرده بود که پیشروی های ارتش و نیروهای مردمی باعث شده که به تدریج فرماندهان و رهبران مذهبی احرار الشام، پیکارجویان را در صحنه نبرد رها کنند و با پول های دزدی به ترکیه بگریزند.

در اطلاعیه ارتش سوریه آمده بود: ” رهبران نظامی و مذهبی ائتلاف جیش الفتح از میدان نبرد در حلب فرار می کنند. مدت هاست که ان ها در حلب گیر افتاده اند. ان ها نا امید هستند و با پول هایی را که از پشتیبانان تروریست ها دریافت کرده اند و پول هایی که به زور از شهروندان حلب گرفته اند، به ترکیه می گریزند.”

در عین حال، یکی از فرماندهان ارتش آزاد، در یک فایل صوتی که در روزهای اخیر منتشر شده است، فاش کرد که شماری از فرماندهان این گروه شورشی نیروهای خود را رها کرده و به ترکیه گریخته اند.”

منبع: American Herald Tribune

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.