تاریخ انتشار : دوشنبه ۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۵
کد خبر : 55194

استاندار آذربایجان‌شرقی

با وجود مراحل سخت گزینش در استخدام چرا شاهد تخلفات و مفاسد اداری هستیم

با وجود مراحل سخت گزینش در استخدام چرا شاهد تخلفات و مفاسد اداری هستیم

استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: باید بررسی شود که با وجود مراحل سخت گزینش در استخدام کارکنان دولت، چرا باز هم شاهد تخلفات و مفاسد اداری هستیم و چرا افرادی که عامل بودن آنها به احکام دینی در بدو استخدام احراز شده است مرتکب تخلف می‌شوند.

به گزارش پیک هشترود  آناج به نقل از روابط استانداری آذربایجان‌شرقی نوشت :اسماعیل جبارزاده در دومین اجلاس استانی نماز، اظهار داشت: نماز فریضه‌ای است که خداوند متعال آن را مقدمه پذیرش سایر اعمال معرفی کرده و بدون آن بقیه کارها نیز عبث و بیهوده است.

وی با قدردانی از ستاد اقامه نماز استان و همه نهادیی که وظیفه استقرار و اقامه این فریضه الهی را دارند، گفت: وظیفه مسؤولان به عنوان خادمان مردم، تشویق و ترغیب کارکنان دستگاه‌ها و به تبع آن مردم به اقامه نماز و فراهم کردن مقدمات این کار است.

جبارزاده افزود: مدیران باید در این زمینه پیشتاز و پیشقدم باشند و عملکرد آنان الگوی کارکنان باشد.

استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان این که بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته، اقامه نماز در ادارات استان پررونق‌تر شده است، گفت: انتظار داریم که اقامه نماز در ادارات استان هرچه باشکوه‌تر ادامه داشته باشد.

وی با اشاره به شعار اجلاس نماز با عنوان نقش نماز در کاهش آسیب‌های اجتماعی، انتخاب این شعار را به‌جا دانست و گفت: بحث آسیب‌های اجتماعی از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب است و ایشان مستقیما بر اقدامات دستگاه‌ها در این خصوص نظارت می‌کنند.

جبارزاده با بیان این که بحث مهم در درمان اساسی آسیب‌های اجتماعی، ریشه‌یابی آنهاست، گفت: باید بررسی شود که با وجود مراحل سخت گزینش در استخدام کارکنان دولت، چرا باز هم شاهد تخلفات و مفاسد اداری هستیم و چرا افرادی که عامل بودن آنها به احکام دینی در بدو استخدام احراز شده است مرتکب تخلف می‌شوند.

وی، پاسخ به این سئوالات را به عنوان یک کار تحقیقی از دانشگاهیان و پژوهشگران استان خواستار شد و گفت: پژوهشگران باید بررسی کنند که علت بروز این آسیب‌ها چیست و بر اساس آن نسخه متناسب برای درمان آنها را ارایه کنند.

استاندار آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: اگر نماز به معنای واقعی در جامعه اقامه شود بسیاری از منکرات و معضلات اجتماعی ریشه‌کن خواهد شد، از این رو در بحث اقامه نماز باید محتوای این فریضه نیز مورد توجه قرار گیرد.

در این آیین از مدیران و دبیران شوراهای اقامه نماز دستگاه‌های فعال در زمینه ترویج فرهنگ نماز قدردانی شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.