تاریخ انتشار : شنبه ۴ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۷
کد خبر : 55022

روشی ساده و مفرح برای دوپینگ مغز/ حمام و سونا؛ ناجی سالمندان فنلاندی

روشی ساده و مفرح برای دوپینگ مغز/ حمام و سونا؛ ناجی سالمندان فنلاندی

دانشمندان در تحقیقات جدید خود موفق شدند یکی از کارآمدترین روش‌های جلوگیری از آلزایمر را به عنوان عارضه مرگبار قرن حاضر کشف کنند.

به گزارش  پیک هشترود به نقل از باشگاه خبر نگاران جوان ، کارشناسان فنلاندی در جدیدترین پژوهش های خود دریافتند سالمندان کشورشان که به طور منظم سه الی چهار بار در هفته استحمام می کنند و یا به سونا می روند تا ۶۶ درصد کمتر از سایر سالمندان به بیماری آلزایمر و افت قدرت حافظه مبتلا می شوند.
این یافته ها حاصل تحقیقات پژوهشگران دانشگاه Eastern Finland بر روی گروهی از سالمندان در طول سالها است و نتایج آن در نشریه the Age and Ageing journal به چاپ رسیده است.
بر این اساس کارشناسان توصیه می کنند افراد سالمند حتماً در طول هفته سه یا چهار بار استحمام کنند همچنین در صورت امکان از سونا نیز استفاده کنند. کارشناسان مفید بودن سونا و استحمام با آب گرم را برای ایجاد آرامش روحی و باز شدن مجاری تنفسی و بهبود بهتر جریان خون مفید خواندند و اعلام کردند که این کار علاوه بر جلوگیری از بروز آلزایمر در افراد باعث درمان و پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی و تنفسی در سالمندان می شود.
در کشور فنلاند نوعی حمام و سونای سنتی وجود دارد که بین اهالی این کشور بسیار محبوب است و استقبال از آنها باعث شده تا میزان ابتلا به آلزایمر بین سالمندان در این کشور به نسبت سایر کشورهای جهان بسیار کمتر باشد.
کارشناسان در عین حال هشدار می دهند سالمندان در فصول سرد سال با احتیاط استحمام کنند تا دچار ابتلا به بیماری های فصلی نشوند. همچنین پوشیدن البسه گرم پس از استحمام و نیز استفاده از کفش مناسب به منظور جلوگیری از لیز خوردگی و شکستگی اعضای بدن توصیه می‌شود.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.