تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۵
کد خبر : 54696

توسط بابک نهرین؛

انجمن هنرهای نمایشی آذربایجان‌شرقی و تئاتر دولتی باکو تفاهم همکاری امضا کردند

انجمن هنرهای نمایشی آذربایجان‌شرقی و تئاتر دولتی باکو تفاهم همکاری امضا کردند

انجمن هنرهای نمایشی آذربایجان شرقی و تئاتر موزیکال دولتی جمهوری آذربایجان، یادداشت تفاهم همکاری پنج ساله امضا کردند.

به گزارش پیک هشترود به نقل از آناج، این یادداشت تفاهم همکاری به امضای بابک نهرین رئیس انجمن هنرهای نمایشی آذربایجان‌‌شرقی، سید ابراهیم ابراهیمی نائید رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در باکو و علی قسمت لالایف رئیس مرکز تئاتر موزیکال دولتی جمهوری آذربایجان رسیده است.

بابک نهرین، مدیر تئاتر شهر و رئیس انجمن هنرهای نمایشی آذربایجان‌‌شرقی در این خصوص گفت: با توجه قدمت تئاتر در تبریز و لزوم رشد و ارتقای هنرهای نمایشی در آذربایجان‌‌شرقی، توسعه‌‌ی همکاری های ملی و فراملی در دستور کارمان قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه نخستین گام در همکاری‌‌های فراملی و بین المللی تئاتر شهر تبریز با تئاتر دولتی باکو برداشته شده است، تصریح کرد: این تفاهم نامه در سایه‌‌ی تعامل سازنده‌‌ی رایزن فرهنگی محترم سفارت ایران در باکو و در پی سفر اخیر به جمهوری آذربایجان حاصل و به امضای طرفین رسیده است.

نهرین اظهار داشت: این همکاری با توجه به پتانسیل‌های متقابل و استفاده از ظرفیت حسن همجواری، ضرورت و اهمیت بسط و توسعه روابط فرهنگی و هنری با مراکز فرهنگی استان های همجوار مرزی در محورهای مختلف حاصل شده است.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی آذربایجان شرقی با اشاره به برخی مفاد مورد توافق در این تفاهمنامه، عنوان کرد: تبادل گروه‌‌های فرهنگی و هنری به منظور استفاده از تجربیات طرفین، اولویت اول این تفاهمنامه بوده است.

وی با اشاره به وجود آرشیو بسیار غنی تئاتر دولتی باکو ادامه داد: در این راستا نیز مبادله اطلاعات، کتب، نشریات علمی، مدارک تاریخی و فیلم های قدیمی تئاتر به توافق دوطرف رسیده است.

به گفته مدیر تئاتر شهر تبریز، فراهم نمودن تسهیلات لازم برای شرکت هنرمندان در گردهمایی‌‌ها، همایش‌‌ها و اجراهای نمایشی دو کشور از دیگر محورهای این تفاهم است .

بابک نهرین همچنین ساخت و تولید نمایش های مورد توافق طرفین بصورت مشترک جهت اجرا در ایران و آذربایجان را از دیگر بندهای توافق یاد شده اعلام کرد و افزود: برگزاری دوره های آموزشی کوتاه مدت به منظور استفاده از تجارب طرفین در حوزه هنرهای نمایشی یکی دیگر از دستاوردهای مهم این تفاهمنامه بوده است.

و  در پایان یادآور شد: استفاده مناسب از ظرفیت‌‌های این تفاهم نامه می تواند به ارتقای تئاتر تبریز مفید واقع شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.