تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۳
کد خبر : 54693

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی مطرح کرد؛

تاثیر داروها در افزایش کودکان چندقلو/ وجود یک هزار و ۶۱۷ چندقلو در استان

تاثیر داروها در افزایش کودکان چندقلو/ وجود یک هزار و ۶۱۷ چندقلو در استان

ارشدزاده با بیان اینکه در استان شاهد افزایش تعداد کودکان چندقلو هستیم، گفت: دلیل اصلی این زاد و ولد و افزایش کودکان چندقلو استفاده زوجین از داروهای باروری می‌باشد.

به گزارش پیک هشترود به نقل از  آناج، محسن ارشدزاده صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از رسالت‌های سازمان بهزیستی حمایت از خانواده‌های دارای فرزندان چندقلو می‌باشد تا خانواده‌هایی که مشکلات اقتصادی دارند نگران تهیه برخی از خدمات ضروری کودکان خود نباشند.

وی با اشاره به میزان افراد چندقلو که تحت پوشش اداره کل بهزیستی استان می‌باشند، افزود: این تعداد خانوار در سال جاری یک هزار و ۶۷۰ نفر از ۷۵۰ خانوار است که حداقل تا دو سالگی تحت حمایت بهزیستی می‌باشند.

ارشدزاده در خصوص بسته‌‌های حمایتی برای این خانوار، اظهار داشت: در وهله اول تهیه شیر خشک، پیشگیری از سوء تغذیه و اعطای کمک هزینه به والدین جهت تغذیه کودکان می‌باشد.

وی با بیان اینکه برخی خانوار دارای مشکلات اقتصادی هستند، خاطرنشان ساخت: برای این خانوار کمک هزینه تامین مسکن، هزینه های درمانی، اشتغال و اعطای وام اشتغال زایی و… نیز برحسب نیاز مانند سایر مددجویان اعطا می‌گردد.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی  در خصوص افزایش تعداد زاد و ولد در استان، تصریح کرد: دلیل اصلی این زاد و ولد و افزایش کودکان چندقلو، استفاده داروهای مصرفی به زوجین نابارور برمی‌گردد که تاثیرات هورمونی باعث گردیده در استان شاهد افزایش کودکان چندقلو شویم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.