تاریخ انتشار : جمعه ۲۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۲
کد خبر : 54499

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد آذربایجان‌شرقی خبر داد؛

جشنواره فرهنگی هنری مدافعان حرم برگزار می‌شود/ هنرمندان آماده ارائه‌ی طرح های ایرانی – اسلامی مد و لباس باشند

جشنواره فرهنگی هنری مدافعان حرم برگزار می‌شود/ هنرمندان آماده ارائه‌ی طرح های ایرانی – اسلامی مد و لباس باشند

محرمی گفت: جشنواره فرهنگی هنری مدافعان حرم و جشنواره مد و لباس از جمله برنامه‌های فرهنگی استان در ماه‌های آتی است.

به گزارش پیک هشترود، علی محرمی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی آناج از برگزاری جشنواره فرهنگی هنری مدافعان حرم در سطح استان خبر داد و ابراز کرد: این جشنواره در رشته‌های شعر، نقاشی، عکس، فیلمنامه نویسی و نمایشنامه نویسی برگزار می‌شود و هنرمندان استان می‌‌توانند آثار خود را در قالب این هنرها به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه جشنواره “مدافعان حرم” با یاد و نام شهید کریمی از هشترود، همراه خواهد بود لذا اجرای جشنواره نیز در همان شهرستان انجام می‌‌گیرد.

به اذعان این مقام مسئول ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، ارج نهادن به رشادت‌‌های رزمندگان جبهه مقاومت، تبیین نقش رهبر انقلاب در هدایت خط مقاومت و ترسیم چهره‌‌ی حامیان تروریست از جمله محورهای جشنواره می‌‌باشد.

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: این جشنواره استانی از ۲۳ تا ۲۷ دی ماه با حضور هنرمندان استان به اجرا درآمده و آثار مورد نظر با حضور ۱۵ تن از داوران مطرح استانی مورد قضاوت قرار می‌‌گیرد.

وی همچنین با اشاره به برگزاری سومین دوره جشنواره استانی مد و لباس، اظهار کرد: این جشنواره در راستای پیشگیری از ناهنجاری‌‌ها در زمینه پوشش و با هدف فرهنگ سازی و ارائه‌‌ی الگوی ایرانی اسلامی مد و لباس اجرا می‌‌شود.

این مقام مسئول یادآور شد: این جای تامل دارد که چرا یک برند و طرح کشوری مثل ترکیه به سرعت در جامعه ما اشاعه می یابد اما ما نمی‌‌توانیم فرهنگ غنی خود را در زمینه لباس به منصه‌‌ی ظهور برسانیم.

وی اضافه کرد: بر این اساس قصد داریم با اجرای جشنواره مد و لباس ضمن ارائه‌‌ی طرح‌‌های بدیع و مطابق با فرهنگ اسلامی ایرانی، در راستای تجاری سازی این طرح ها و تحق اقتصاد مقاومتی گام برداریم.

محرمی از برگزاری این جشنواره در فروردین ماه خبر داد و افزود: البته هنرمندان می‌‌توانند از هم اکنون آثار خود را در رشته‌‌های طراحی، دوخت، نقاشی و پژوهش ارائه کنند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.