تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۷
کد خبر : 54372

معاون تولید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور خبر داد؛

برگزاری جشنواره سراسری کتاب کودک و نوجوان با میزبانی تبریز/ ۵۰ نویسنده کشوری میهمان آذربایجان شرقی می‌شوند

برگزاری جشنواره سراسری کتاب کودک و نوجوان با میزبانی تبریز/ ۵۰ نویسنده کشوری میهمان آذربایجان شرقی می‌شوند

یحیی پور گفت: جشنواره سراسری کتاب کودک و نوجوان برای اولین بار از پایتخت خارج شده و با میزبانی تبریز در آذربایجان شرقی برگزار می‌شود.

به گزارش پیک هشترود به نقل از  آناج، مناف یحیی پور با حضور در جمع خبرنگاران از برگزاری هجدهمین جشنواره سراسری کتاب کودک و نوجوان با میزبانی تبریز خبرداد و افزود: این جشنواره پیرو سیاست ترویج کتاب و کتابخوانی  از ۳۰ ام آذرماه تا دوم دی ماه در تبریز برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس این برنامه، ۵۰ تن از نویسندگان حوزه ادبیات کودک و نوجوان کشور که عمدتا از استان تهران هستند، به مدت سه روز در آذربایجان‌شرقی حضور می‌‌یابند تا بدین وسیله فرصت لازم جهت ملاقات حضوری ایشان با مخاطبان کودک و نوجوان فراهم شده و توجه عموم به حوزه کتاب و کتابخوانی جلب شود.

معاون تولید کانون پرورش فکری کودک و نوجوان کشور با اشاره به میزان تالیفات کانون در حوزه کودک و نوجوان، اظهار داشت: سالانه به طور متوسط ۱۵۰ عنوان کتاب به عنوان چاپ اول منتشر می‌شوند که علاوه بر آن حدود ۱۵۰ عنوان نیز تجدید چاپ صورت می‌‌‌گیرد.

وی همچنین در خصوص آمار کودکان و نوجوانان تحت پوشش کانون، گفت: جامعه‌‌ی مخاطب ما افراد شش تا ۱۷ ساله را شامل می‌‌شود که بر اساس آمار تقریبی تعداد آنان در کل کشور ۱۲ الی ۱۴ میلیون نفر می‌‌باشد که از این بین ۵۰۰ هزار نفر در کانون ثبت نام کرده‌‌اند.

این مقام مسئول ادامه داد: علاوه بر این برآورد می‌‌شود پنج میلیون نفر بدون اینکه ثبت نام کرده باشند، از محصولات و خدمات کانون استفاده می‌‌کنند و این درحالی است که بخشی از مخاطبان ما نیز به صورت دوره‌‌ای در کارگاه‌‌های برگزار شده توسط مراکز کانون شرکت دارند.

وی همچنین از راه اندازی پرتال کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خبر داد و افزود: ایجاد این پرتال در کنار تولید نرم افزارهای متعدد، گامی است برای حضور فعال در فضای مجازی تا به موجب آن  کودکان و نوجوانان بتوانند به عنوان تولیدکننده در این عرصه فعالیت کنند نه اینکه دریافت کننده صرف خدمات باشند.

یحیی پور توان تولید اسباب بازی در کشور را ضعیف دانست و خاطرنشان کرد: جهت تقویت توان صنعت اسباب بازی در کشور برنامه هایی را طراحی و سازماندهی کرده‌‌ایم  که بر اساس آن به حمایت از تولیدکنندگان امر پرداخته و پذیرای پیشنهادات و ایده ها از سراسر استان ها هستیم.

وی در پایان از تولید اثرهای تئاتر و فیلم و انیمیشن بر اساس کتاب های تولیدی کانون خبر داد.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان نیز در این نشست در خصوص برنامه های جنبی جشنواره سراسری کتاب کودک و نوجوان، توضیح داد: حضور نویسندگان در مراکز کانون و مدارس سطح استان، دیدار ایشان با معاون عمرانی و دبیر احیای دریاچه ارومیه، برگزاری نشست با اصحاب صنایع و کارآفرینان استان به حضور نویسندگان و برگزاری جشن شب یلدا از جمله برنامه هایی هستند که در حاشیه جشنواره برگزار می شوند.

وی تصریح کرد: برگزاری این جشنواره در تبریز و حضور نویسندگان کشور در استان ما، ظرفیتی برای آذربایجان شرقی، بخصوص برای تبریز ۲۰۱۸ است که ما به منظور بهره برداری بهینه از این ظرفیت در حال رایزنی با سازمان های مربوطه هستیم.

یوسف زاده در بخشی از صحبت های خود از تجهیز کتابخانه های بیمارستان کودکان و مدارس در شهرهای تبریز، بناب، مرند و میانه توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خبرداد.

وی با اشاره به تولید ۱۱۰ جلد کتاب کودک و نوجوان توسط کانون در استان، ابراز داشت: خوشبختانه سرانه مطالعه بین کودکان و نوجوانان استان از متوسط سرانه مطالعه بین بزرگسالان بیشتر است.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان با تاکید بر اینکه شعبه های کانون بیشتر در مناطق محروم شهر واقع شده است، گفت: اگر ظرفیت موجود در فرهنگ سراهای بلااستفاده در شهر را در اختیار ما بگذارند، آمادگی لازم جهت گسترش خدمات کانون را داریم.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره های سالانه اسباب بازی در استان، عنوان کرد: ما از تولید و عرضه‌‌ی اسباب بازی های برگزیده در جشنواره حمایت می کنیم.

یوسف زاده یادآور شد: امروز سه فروشگاه اسباب بازی در تبریز و هشت فروشگاه تا پایان سال در استان افتتاح می‌‌شود.

گفتنی است مراسم اختتامیه جشنواره سراسری کتاب کودک و نوجوان  دوم دی ماه در تالار اندیشه تبریز برگزار خواهد شد.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.