تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۶
کد خبر : 54172

مدیر آموزش و پرورش هشترود:

احتمال انتقال محل آموزش و پرورش به ساختمان قدیم بدلیل کمبود مدرسه/ برای تامین جیره غذائی مدارس شبانه روزی مشکل داریم/ تهدیدهایِ فضای مجازی را به فرصت تبدیل کنیم

احتمال انتقال محل آموزش و پرورش به ساختمان قدیم بدلیل کمبود مدرسه/ برای تامین جیره غذائی مدارس شبانه روزی مشکل داریم/ تهدیدهایِ فضای مجازی را به فرصت تبدیل کنیم

مدیر آموزش و پرورش هشترود گفت: شهرداری هشترود نیز برای ساختمان جدید آموزش و پرورش از محل ماده ۱۰۰ جریمه ای به مبلغ ۳۵۰ میلون تومان از این اداره درخواست کرده لذا با جمیع جهات شاید تا آغاز سالتحصیلی جدید، این اداره به مکان قبلی منتقل شود تا هم قسمتی از مشکل کمبود مدرسه حل شود و هم جریمه شهرداری پرداخت نشود.

به گزارش خبرنگار پیک هشترود، جلسه شورای آموزش و پرورش هشترود شامگاه روز یکشنبه (۲۱ آذر) در سالن جلسات این اداره و با حضور معاون فرماندار برگزار شد.

 

بهمن اقدمی مدیر آموزش و پرورش هشترود در این جلسه گفت: سعی کرده ایم سال جدید را با ۳ شعار آرامش خاطر دانش آموزان برای حضور در کلاس، تکریم همکاران فرهنگی برای حضور فعال در کلاس و رضایت مندی اولیا برای ایجاد انگیزه مشارکت آغاز کنیم و برنامه هایمان را نیز بر این اصول پایه ریزی کرده ایم.

 

وی اظهار داشت: برخی از روستاهای منطقه بدلیل کمبود امکانات و یا کاهش تعداد دانش آموزان امکان برگزاری کلاس نبود لذا امسال هدفمان تقویت مدارس شبانه روزی است.

 

 

اقدمی افزود: تاکید بر ایمنی غذائی دانش آموزان و اجرای برنامه هماهنگ غذائی در تمامی مدارس شبانه روزی و رفع مشکل سیستم گرمایشی این مدارس از مهمترین اولویت هاست.

 

مدیر آموزش و پرورش هشترود تصریح کرد: از آغاز سالتحصیلی تا به امروز  برنامه غذائی مدارس شبانه روزی از سوی خیّرین تامین شده است.

 

وی تاکید کرد: امروز فضای مجازی و شبکه های اجتماعی در کنار خانواده ها و دانش آموزان هستند و صرف بیش از ۳ ساعت در روز در این فضاها به عنوان اعتیاد نوین تلقی می شود و باید این تهدید را به فرصت تبدیل کرد.

 

اقدمی اضافه کرد: آموزش های لازم برای دانش آموزان و اولیا از سوی کارشناسان و مشاوران منطقه اجرا خواهد شد تا میزان آسیب ها در حوزه فضای مجازی را نیز به حداقل برسانیم.

 

وی همچنین در مورد احتمال بازگشت آموزش و پرورش به ساختمان قدیم نیز بیان کرد: متاسفانه امسال یکی از مدارس منطقه دوشیفته شد و این مساله دور از عدالت آموزشی است و اگر به همین روال پیش برویم در سالهای آینده با کمبود مدرسه مواجه خواهیم شد و ناچارا باید مدارس را دوشیفته کنیم.

 

اقدمی ادامه داد: شهرداری هشترود نیز برای ساختمان جدید آموزش و پرورش از محل ماده ۱۰۰ جریمه ای به مبلغ ۳۵۰ میلون تومان از این اداره درخواست کرده لذا با جمیع جهات شاید تا آغاز سالتحصیلی جدید، این اداره به مکان قبلی منتقل شود تا هم قسمتی از مشکل کمبود مدرسه حل شود و هم جریمه شهرداری پرداخت نشود.

 

 

ناصر نادری معاون فرماندار هشترود نیز در این جلسه گفت: آرامش کشور را مدیون خون شهدا می دانیم و تدام برنامه های راهیان نور نیز نوعی مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن است.

 

وی افزود: باید آموزش در مدارس به گونه ای باشد که خانواده ای که فرزندش را روانه مدرسه می کند به آرامش روانی و اطمینان خاطر برسد.

 

نادری در مورد تغییر مکان آموزش و پرورش نیز افزود: تصمیمات اینچنینی نیاز به کارِ کارشناسی شده دارد و اگر مشکل کمبود مدرسه را حل می کند این تغییر بهتر است هرچند باید در ساختمان قبلی تعمیرات اساسی صورت گرفته و بصورت کامل منتقل شود.

 

گفتنی است هریک از اعضا جلسه نیز به بیان دیدگاههای خود در مورد آسیب های اجتماعی و راه های برون روفت از دوشیفته شدن مدارس شهری ارائه دادند.

 

 

 

پایان پیام/م.ا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 1
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

امیر ارسلان چهارشنبه , 24 آذر 1395 - 13:53

آقایان محترم چرا وقتی ما در حال حاضر چهار مدرسه خالی از سکنه در خورجستان و محله سید درسی و گنجینه کتاب داریم دنبال کارهای الکی میرویم چرا وقتی مدیر قبلی به هر دلیلی کاری انجام داده ما به خاطر مسائل سیاسی دنبال خراب کردن کار او هستیم هدفتان از این کار چیست بالاخره اگر کار جدیدی بلد نیستید انجام دهید لااقل کارهای دیگران را لوث نکنید دنبال پوشاندن ضعفهای خود با فرافکنی و سیاسی بازی نباشید به فکر دانش آموزان در سرما مانده روستاها باشید به فکر معلمانی که با هزار مشقت و نداری و حقوق ناچیز کار جهادی میکنند باشید خراب کردن دیگران با ترفندهای سیاسی که هنر نیست خدایا این شهر ما با این مدیران دلسوزش ! به کجا میرود ؟