تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۳
کد خبر : 54161

امینی در نطق میان دستور تاکید کرد؛

هیچ اقدام عملی از سوی دولت برای جبران خسارات سیل زدگان هشترود صورت نگرفته است/ آقای رئیس جمهور؛ اهمیت نارنگی و پرتغال بیش از گندم است؟/ سد سهند توان اشتغالزائی بیش از ۴ هزار نفر را دارد

هیچ اقدام عملی از سوی دولت برای جبران خسارات سیل زدگان هشترود صورت نگرفته است/ آقای رئیس جمهور؛ اهمیت نارنگی و پرتغال بیش از گندم است؟/ سد سهند توان اشتغالزائی بیش از ۴ هزار نفر را دارد

نماینده مردم هشترود و چاراویماق در مجلس گفت: این موضوع جای تعجب و سوال دارد رئیس محترم جمهور در سریع ترین زمان برای بارش برف در شمال کشور چند میلیارد تومان خسارت پرداخت می کند اما برای کشاورزان آسیب دیده در هشترود تاکنون اقدام اساسی نشده البته شاید اهمیت نارنگی و پرتغال بیش از گندم است.

به گزارش خبرنگار پیک هشترود، سید حمزه امینی در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۲۱ آذرماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود با سلام به شهدا و امام شهدا و آرزوی طول عمر برای مقام معظم رهبری گفت: ابتدا از حسن اعتماد مردم شریف و نجیب شهرستان های هشترود و چاراویماق و تمامی عزیزانی که به من اعتماد کردند تشکر می کنم.

 

 

نماینده مردم هشترود و چاراویماق در مجلس شورای اسلامی با گرامیداشت یاد آیت الله انتظاری  ادامه داد: هفته وحدت و سالروز میلاد با سعادت حضرت محمد مصطفی (ص) و امام صادق (ع) را به امام زمان (عج) و مقام معظم رهبری و همچنین به تمامی مسلمانان جهان تبریک می گویم.

 

 

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: در خردادماه سال جاری بارش بی سابقه تگرگ در منطقه وسیع هشترود خسارات زیادی را به کشاورزان حوزه انتخابیه ام وارد کرد و در بعضی از روستاها تمامی دارایی ها و محصولات کشاورزی، راه ها، زیرساخت های مخابراتی، چاه های آب و چاه های کشاورزی و صیفی جات را با خسارت رو به رو کرد، به طوری که در برخی از مناطق خسارات صد درصدی به خانوارها وارد شد.

 

 

امینی افزود: با وجودی که مسئولان استانی در مناطق تگرگ زده حضور یافته اند و گزارشاتی در این رابطه به دولت ارسال کرده اند اما تاکنون هیچ اقدام اساسی برای رسیدگی به مشکلات مردم انجام نشده این در حالی است که این موضوع جای تعجب و سوال دارد رئیس محترم جمهور در سریع ترین زمان برای بارش برف در شمال کشور چند میلیارد تومان خسارت پرداخت می کند اما برای کشاورزان آسیب دیده در هشترود تاکنون اقدام اساسی نشده البته شاید اهمیت نارنگی و پرتغال بیش از گندم است.

 

 

وی گفت: با توجه به نامگذاری امسال به نام اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل از سوی مقام معظم رهبری باید در این راستا تلاش کرد و تقویت بخش کشاورزی در این راستا است و نباید فراموش کرد هشترودی که انبار غله در کشور محسوب شده می تواند در صورت توجه به تقویت اقتصاد کشور کمک کند.

 

 

امینی ادامه داد: با وجود اینکه حدود ۱۰ سال از احداث و آبگیری سد سهند هشترود می گذرد اما بهره برداری خاصی از این سد نشده این در حالی است که با بهره برداری از هر فاز این سد می توان برای ۴ هزار نفر به طور مستقیم شغل ایجاد کرد و به طور طبیعی شغل های غیرمستقیم نیز ایجاد خواهد شد و زمینه بهره برداری از زمین های کشاورزی فراهم می شود.

 

 

وی گفت: نبود شغل و درآمد در روستاها باعث مهاجرت روستاییان به شهرها شده و این موضوع معضلات اجتماعی در پی دارد و این در حالی است که برخلاف شعار تمرکز زدایی عمل می شود.

 

 

امینی ادامه داد: باید فازهای سد سهند هشترود تکمیل شوند و همچنین به مرمت پل های روستاهای آسیب دیده در شهرستان های هشترود و چاراویماق توجه شود.

 

 

نماینده مردم هشترود و چاراویماق در مجلس شورای اسلامی افزود: باید مسئولان با مفسدان اقتصادی برخورد جدی کنند.

 

 

پایان پیام/م.ا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 2
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

علی ضیایی یکشنبه , 21 آذر 1395 - 14:35

[In reply to اسمعیل نژاد]
نطق آقای امینی گوش کردم خوب بود ولی زیادروی هیجانات بود البته به نظربنده ایشان برای اینکه بتونند دروقت معین تمام مطالبشون رابیان کنند بایستی نطق خودرا باعناوین مهم تقسیم بندی کنندتاضیق وقت نشه ۱-سیاستهای خارجی ۲-سیاستهای کلان کشوری ۳-سیاستهای منطقه ای

جغرافیای برنامه ریزی شهری دوشنبه , 22 آذر 1395 - 0:21

آقای امینی بزرگوار ما هر چه مشکل داریم از مرکز استان است هر بودجه ای از تهران بیاید اول از آن تبریز خواهد بود بعدا برای سه شهر میانه، مرند و مراغه در این بین هشترود عددی نیست اما راه برون رفت شهرستان هشترود از این پس گرایی در راههای اتصالی این شهرستان به شهرهای همجوار است یکی از این راهها جاده هشترود به میانه است میدانید که هر روز حداقل ۳۰۰ خودرو از این جاده ۶۵ کیلومتری در ترددند اما وجود چنین راه خطرناکی نمیی تواند در رشد و توسعه هشترود تاثیرگذار باشد اگر این جاده ۶۵ کیلومتری از طرف علی آباد به میانه چهار خطه و اصلاح شود فاصله دو شهر همجوار نیم ساعت بیشتر نخواهد بود حتما می پرسید چرا میانه و تبریز نه؟ می دانیم که تبریز و تبریزی ها به هشترود ارزش قائل نیستد و با وجود نزدیکی شهرهایی نظیر آذرشهر و مرند و…. به تبریز ، توجه به هشترود کمتر شده است وانگهی تنها شهرستان قدرتمند اقتصادی و استراتژیکی برای هشترود شهر میانه است نمونه آن درحال توسعه بودن چاراویماق است در واقع چاراویماق به واسطه نزدیکی به میانه از طریق جاده میاندواب گوی سبقت را در رشد از هشترود می رباید و اگر دیر بجنبیم از ما جلو خواهد زد
خلاصه کلام: هشترود باید به یک شهر قدرتمند متکی باشد تا توسعه یابد این شهر قدتمند : تبریز و مراغه و میانه است. تبریز که به هیچ عنوان به هشترود نظر مثبتی ندارد. مراغه که فاصله اش از هشترود زیاد است و حتی با اتوبان در حال احداث هم حداقل یک ساعت مسافت خواهد داشت اما میانه از هر نظر برای هشترود مناسب تر است.