تاریخ انتشار : شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۸
کد خبر : 53568

استاندار آذربایجان‌شرقی:

واحدهای مشکل‌دار را ساماندهی می‌کنیم

واحدهای مشکل‌دار را ساماندهی می‌کنیم

استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: خیلی دنبال رتبه نیستیم و مهم این است به تعداد زیادی از واحدهای مشکل‌دار تسهیلات ترزیق شود و به واقع این واحدها را ساماندهی کنیم.

به گزارش پیک هشترود به نقل از فارس، اسماعیل جبارزاده شامگاه امروز در جلسه شورای برنامه ریزی استان اظهار داشت: یکی از اهداف سند تدبیر و توسعه استان در بخش سلامت بهبود شیوه زندگی مردم است.

وی افزود: امروز ما می‌دانیم در بخش سلامت دنبال چه هستیم در حالی که در گذشته هر آنچه که داشتیم مربوط به کل کشور بود و نمی‌دانستیم وضعیت چاقی، فشار خون و انواع بیماری‌ها در استان ما به چه شکل است.

جبارزاده با اشاره به انجام مطالعات تعیین شیوع عوامل خطر رفتاری و عوامل خطر بیولوژیک و تغییر شیوه زندگی مردم استان، ادامه داد: از همین امروز برای عملیاتی کردن توصیه‌هایی که در نتایج مطالعات آمده قدم بر می‌داریم که بیشتر وظیفه ما در این ارتباط مربوط به فرهنگ‌سازی و تغییر عادات نادرست قبلی مردم است و اعتبار خاصی نیز نمی‌طلبد بلکه به همت متولیان امر بستگی دارد.

استاندار آذربایجان‌شرقی بر لزوم همکاری دستگاه‌های مختلف با معاونت بهداشتی علوم پزشکی برای بهبود شیوه‌های زندگی مردم تاکید و اضافه کرد: آنچه که این معاونت درخواست می‌کنند همه دستگاه‌ها با همه باور و اعتماد قلبی خود تامین کنند و در تغییر شیوه زندگی مردم گام بردارند تا در زمانی کوتاه شاهد تغییر این شیوه زندگی باشیم.

این مسئول در ادامه صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: برای ۴۲۲ پرونده واحدهای مشکل‌دار از طریق سیستم بهین یاب حدود ۲۵۲ میلیارد و ۳۵۵ میلیون تومان پرداختی داشتیم که از لحاظ تعداد پرداختی‌ها در رتبه ۶  و مبلغ پرداختی هم در رتبه ۱۰ قرار داریم.

وی متذکر شد: خیلی به دنبال رتبه نیستیم؛ بلکه دوست داریم ترزیق نقدینگی به واحدهای مشکل‌دار صورت گیرد مهم این است به تعداد زیادی از واحدهای مشکل‌دار تسهیلات ترزیق شود و به واقع این واحدها را ساماندهی کنیم.

استاندار آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از صحبت‌های خود اذعان داشت: یکی از مباحث جلسات قبلی بحث پاداش پایان خدمت کارمندان بازنشسته بود که اعلام اعتبار انجام گرفته و تنها بحث باقی مانده مرخصی این همکاران است و در این مورد هم اخذ اعتبار از دستگاه‌های مرکزی با مکانیسم ماده ۸۰ را توصیه می‌کنیم.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.