تاریخ انتشار : شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۱
کد خبر : 53559

در گفتگو با عضوکمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی مطرح شد؛

نمایندگان لیست امید در صدر کم کارترین های خانه ملت

نمایندگان لیست امید در صدر کم کارترین های خانه ملت

حاجی دلیگانی تاکید کرد: وضعیت نمایندگان لیستی مجلس وضعیت فعال و به روز نیست، به خصوص در رابطه با نمایندگان لیست امید!

به گزارش پیک هشترود به نقل از سایت خبری ثامن؛اسفند سال ۹۴ در تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی تهیه لیست نامزدهای برای رای آوری به صورت جدی در حال پیگیری بود و اصلاح طلبان تحت عنوان لیست امید پیشتاز تبلیغ به دست آوردن رای لیستی بودند، و این مسئله که اگر همه افراد یک لیست را نمی شناسید، به کسانی که این لیست را معرفی کرده اند اعتماد کنید و به همه افراد لیست رای بدهید در دستور کار قرار گرفت.

با همین روش و تبلیغات بود که لیست امید با وجود افراد ناشناخته و به تبع اعتماد مردم به افراد شناخته شده رای آورند و وارد مجلس شدند.

اما چندماهی از انتخابات نگذشته بود که بسیاری را از اینکه به لیست رای داده بودند پشیمان کرد، اولین جرقه نیز رفتار سیده فاطمه حسینی بود که چهره شناخته شده سیاسی نبود اما فعالیت های اقتصادی شگفت انگیز پنهانی درعنفوان جوانی تحت نام پدر نجومی بگیرش داشت.

سید صفدر حسینی پدر فاطمه حسینی، ۵۷ میلیون تومان در ماه حقوق می گرفت که بخشی از این حقوق نیز به عنوان «حق اوقات فراغت فرزندان» وی پرداخت می شد!

فاطمه حسینی در برابر موج انتقادات به عملکرد خانوادگی اش ترجیح داد برای اولین نطقش در مجلس شورای اسلامی با گرفتن فرصت سوال از وزیر ارتباطات، تمام وقت آن را به دفاع از خود و خانواده اش اختصاص دهد، کار خلاف آیین نامه مجلس که به قطع میکروفون او توسط علی مطهری انجامید.

بعد از این مسئله بود که افراد شناخته شده حامی این نماینده از دادن رای به وی پشیمان شدند از جمله مجید مظفری در پاسخ به سوال اینکه چقدر این نماینده را می شناخت گفت: «من شناختی از این خانم و فیش های حقوقی پدر او نداشتم. یکی از دوستانم وی را معرفی کرد و تحصیلات و عملکردش را ذکر کرد به من هم از دفترشان زنگ زدند و گفتند شما او را تایید می کنید؟ من هم گفتم بنده به دوستم اعتماد دارم و به واسطه ایشان تایید می کنم در واقع من هیچ پیش زمینه ای در مورد ایشان نداشتم.

علاوه بر انتقاد های وارده به این نوع رفتارهای برخی نمایندگان لیست امید، انتقادهایی نیز به نوع عملکرد آنها به عنوان نماینده مجلس وارد است، مسئله ای که از قبل قابل پیش بینی بود؛ افرادی که هیچ تجربه مدیریتی و سیاسی نداشته اند چگونه می توانند به عنوان مدافع حق مردم در خانه ملت فعالیت کنند.

عبدالکریم حسین‌زاده نایب رییس فراکسیون امید در برابر پاسخ به انتقاد از عدم فعالیت مثبت این فراکسیون اظهار داشت: اگر چه مردم خروجی چشم‌گیری از عملکرد اصلاح‌طلبان مجلس شاهد نبودند اما بدانید با اتکاء به عقل جمعی و آسیب‌شناسی رفتار غیرتشکیلاتی برخی اعضای لیست امید پس از ورود به مجلس، آرام آرام بر فضای سیاسی مسلط شده و با پررنگ‌تر کردن نقش فراکسیون در شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان بستر تدوین استراتژی و راهبردهای مشارکت فعال و پرشور و شعور در انتخابات سال ۱۳۹۶ را در راستای خدمت‌رسانی به مردمی که به چشم امید به لیست امید رای دادند، اقدام خواهیم کرد.

در این خصوص حسینعلی حاجی دلیگانی عضوکمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سایت خبری ثامن در خصوص نمایندگانی که به واسطه حضور در لیست های مطرح شده در احزاب وارد مجلس شدند اظهار داشت: رای دان لیستی در انتخابات مجلس کار درستی نیست، هرچند برخی ها به دنبال این هستند که احزاب وارد مجلس شوند به همین خاطر می خواهند به صورت لیستی از مردم رای بگیرند، به همین دلیل یکی از مزایای استانی شدن انتخابات مجلس را رای دادن لیست بیان می کردند.

وی گفت: آنچه که در عمل در مجلس شورای اسلامی مشاهده می کنیم این است که لیستی که تحت عنوان”امید” مخصوصا در تهران رای آورند و برخی از این نمایندگان که تحت نام بقیه افراد لیست رای آوردند تلاش آنچانی در مجلس ندارند، و مردم هم ارتباط چندانی با این نمایندگان ندارند، البته این اِشکال به برخی از نمایندگان مجلس نهم هم وجود داشت، اما در این دوره این انتقاد به برخی نمایندگان مخصوصا نمایندگان تهران بسیار بیشتر است.

حاجی دلیگانی تاکید کرد: وضعیت نمایندگان لیستی مجلس وضعیت فعال و به روز نیست.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به برخی عملکردهای نمایندگان در مجلس، می توان گفت مجلس نهم شبیه مجلس ششم است؟ گفت: نه! مجلس دهم شباهتی به مجلس ششم ندارد، اما از طرفی واقعیت هایی وجود دارد که گاهی خودش را در رای دادن ها نشان می دهد که باید این مسئله را به صورت جدی در نظر داشته باشیم.

عضوکمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی  خاطر نشان کرد: در مجلس شورای اسلامی فعالیت ها لیستی نیست، بلکه بر اساس نفرات است، البته فعالیت ها می تواند بر اساس فراکسیون باشد، اما بر اساس لیستی که  مردم به آن رای دادند فعالیت ها شکل نمی گیرد، فراکسیون ها هم در حد برقرار ارتباط با بخشی از دولت فعال هستند،  لیست ها در مجلس و در قانون گذاری و در فعالیت های داخلی مجلس نقش چندانی ندارد.

مرضیه مهدیلو

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.