تاریخ انتشار : شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۰:۲۴
کد خبر : 53436

پاسخ به شبهات

پاسخبه شبهات

پاسخبه شبهات

هر کس شهادتین بگوید مسلمان است؟ پس داعش و بزرگان وهابیت مسلمان هستند؟ آیا می‌شود به آنها مشرک هم گفت چون آمریکا پرست هستند؟

به گزارش پیک هشترود به نقل از شبهه ، بله، به لحاظ فقهی، هر کس شهادتین بگوید مسلمان محسوب می‌گردد، ولی به شرط آن که دورغ نگوید، از روی نفاق نگوید، برای نفوذ و ضربه زدن به مسلمانان نگوید و … . در اسلام احکام منحرف، منافق، اهل بدعت، تحریف کننده کتاب، ظالم، جنایتکار و … نیز وجود دارد.

  • – کسی که شهادتین بگوید، یعنی کسی که به اسلام آوردن خود اذعان می‌نماید، نه این که هر راهی که دلش خواست را پیش بگیرد و هر کاری که خواست بکند، بعد نامش را اسلام بگذارد!
  • – شهادتین، یک حکم فقهی است؛ یعنی ورود به اسلام با بیان شهادتین است و مسلمانان باید کسی را که به اسلام گرویده و شهادتین گفته و می‌گوید، مسلمان قلمداد نمایند. اما «حُکم» از حکمت است، بنابر این نه تنها تعطیل کننده‌ی عقل، شعور و بصیرت نیست، بلکه تقویت کننده و جهت‌دهنده‌ی آن می‌باشد.
  • – شهادتین، گام ورود به اسلام است، اما مسلمان باقی ماندن، خارج نشدن و به کفر و شرک نگرویدن، شرط و شروط بسیاری دارد.

*- امثال داعش و به طور کلی وهابیت که ساخته‌ی فراماسون و صهیونیسم بین‌الملل، به کارگردانی و فرماندهی امریکا و انگلیس و اسرائیل هستند، اصلاً به اسلام وارد نشدند که از آن خارج شوند، اگر چه روزی صدهزار بار شهادتین بگویند!

*- پیدایش این نوع از مسلمان‌نماها نه تنها در تاریخ اسلام بی‌سابقه نمی‌باشد، بلکه از همان بدو ظهور اسلام نمونه داشته‌اند، چرا که یهود لجوج، آن موقع نیز بود و همین سیاست را داشت.

بنابر این مسلمانان باید این تاریخ را بدانند و به نحوه‌ی موضع‌گیری و برخورد پیامبر اکرم و امیرالمؤمنین و ائمه اطهار صلوات الله علیهم اجمعین در مقابل آنها، دقت و تأسی نمایند.

*- حتی زمان پیامبر اکرم صلوات الله علیه و آله، یک عده نه تنها شهادتین گفتند، بلکه مدعی شدند که از پیامبر اسلام نیز مسلمان‌تر هستند، لذا اقدام به ساختن مسجد ضرار نمودند که ایشان به حکم خداوند متعال آن را تخریب نمودند و خرابه‌هایش را نیز به آتش کشیدند.

*- در زمان حکومت حضرت امیرالمؤمنین، امام علی علیه السلام، که اهل سنّت نیز ایشان را خلیفه‌ی چهارم خود می‌دانند، “خوارج” بودند که نه تنها شهادتین گفتند، بلکه اهل نماز، روزه، زهد، مجاهده، حفظ قرآن و … بودند، اما پس از آن ضربات مهلک به جامعه مسلمانان، امام عصر خود را نیز ترور کردند – در جنگ صفین، طرفداران اسلام معاویه‌ای، قرآن بر سر نیزه کردند و در کربلا نیز هواداران اسلام یزیدی، آن جنایات هولناک را مرتکب شدند، و البته همه به اسم اسلام و با ذکر شهادتین!

*- امروز نیز اسلام امریکایی، اسلام انگلیسی، اسلام وهابی، اسلام داعشی، اسلام دگر اندیش، اسلام قرائت جدید، و ده‌ها انحراف دیگر به نام “اسلام” وجود دارد.

***- بنابر این، صرف بیان لفظ، کفایت ندارد. بله، در شرایط طبیعی، کسی که شهادتین به زبان می‌آورد، مسلمان محسوب می‌گردد؛ اما شرایط طبیعی، نه انحراف، نفوذ، نفاق، شرک آشکار، ظلم، جنایت، کشتار مسلمانان، نسل‌کشی، بچه‌کشی، تجاوز و … .

نکته:

دقت کنیم که غرب و صهیونیسم بین‌الملل، وهابیت را ایجاد کرد و امروز سعی دارند که در راستای ترویج “اسلام هراسی”، گروه‌های خودساخته‌ی تروریستی را اسلام و مسلمان بخوانند، چنان که در اخبارشان نیز حتماً داعش را “دولت اسلامی = ISIS ” می‌خوانند. آنها داعش را ساختند تا ضمن رسیدن به اهداف سیاسی خود در تجزیه کشورهای اسلامی، انحصار تروریست به اسرائیل را بشکنند و متوجه مسلمانان نمایند. این همان “جنگ نرم” است.

اکنون آنها و دست‌نشانده‌های داخلی آنان در کشورهای اسلامی، سعی دارند به هر نحوی که شده، به مسلمانان القا کنند که آنها نیز بالاخره “مسلمان” هستند، چرا که شهادتین گفته و قرآن به دست می‌گیرند!

از این رو، برای تحقق اهداف‌شان در این جنگ نرم، حتی اگر لازم باشد، به منابع اسلامی، از قرآن و حدیث گرفته، تا احکام و شهادتین، تا اندیشه‌های غزالی و … متوسل می‌شوند. اما مسلمان واقعی، باید عاقل و بصیر باشد.

قرآن کریم:

  • – خداوند متعال، در کلام وحی (قرآن مجید)، آیات بسیاری دارد که در آنها به فریب‌ها، خدعه‌ها، دروغ‌ها و توطئه‌های دشمنان اسلام تصریح نموده است. [البته شاید عده‌ای ساده‌لوح و نادان فریب خورده باشند]، اما در هر حال از جرگه‌ی مسلمانی خارج شده‌اند.

مگر می‌شود که مسلمان بگوید: من نه تنها مسلمانم، بلکه اسلام همان است که من می‌گویم، و من نیز با دشمنان کافر، مشرک، ظالم و جنایتکار [مثل امریکا، انگلیس و اسرائیل] کاری ندارم، اما تمامی مسلمانان را مشرک می‌دانم و به قتل می‌رسانم؟!

  • – اگر مسلمان و اهل قرآن هستند، قرآن کریم خود مواضع پیامبر اکرم صلوات الله علیه و آله و نیز کسانی که با او هستند (مسلمانان) را توصیف نموده است: « مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللَّهِ وَالَّذِینَ مَعَهُ أَشِدَّاءُ عَلَى الْکُفَّارِ رُحَمَاءُ بَیْنَهُمْ – محمد (ص) فرستاده‌ی خداست و کسانی که با او هستند، نسبت به کفار شدید و نسبت به خود اهل رحمت هستند / الفتح، ۲۹»، آیا وهابیت و داعش چنین‌اند؟!

حال در این چند آیه که به عنوان نمونه اشاره می‌شود، تأمل و توجه نمایید:

  • – « وَیَقُولُونَ آمَنَّا بِاللَّهِ وَبِالرَّسُولِ وَأَطَعْنَا ثُمَّ یَتَوَلَّى فَرِیقٌ مِنْهُمْ مِنْ بَعْدِ ذَلِکَ وَمَا أُولَئِکَ بِالْمُؤْمِنِینَ * وَإِذَا دُعُوا إِلَى اللَّهِ وَرَسُولِهِ لِیَحْکُمَ بَیْنَهُمْ إِذَا فَرِیقٌ مِنْهُمْ مُعْرِضُونَ » (النّور، ۴۷ و ۴۸)

ترجمه: آنها می‌گویند: «به خدا و پیامبر ایمان داریم و اطاعت می‌کنیم!» ولی بعد از این ادّعا، گروهی از آنان رویگردان می‌شوند؛ آنها (در حقیقت) مؤمن نیستند! * و هنگامی که از آنان دعوت شود که بسوی خدا و پیامبرش بیایند تا در میانشان داوری کند، ناگهان گروهی از آنان رویگردان می‌شوند!

  • – « أَلَمْ تَرَ إِلَى الَّذِینَ أُوتُوا نَصِیبًا مِنَ الْکِتَابِ یُؤْمِنُونَ بِالْجِبْتِ وَالطَّاغُوتِ وَیَقُولُونَ لِلَّذِینَ کَفَرُوا هَؤُلَاءِ أَهْدَى مِنَ الَّذِینَ آمَنُوا سَبِیلًا * أُولَئِکَ الَّذِینَ لَعَنَهُمُ اللَّهُ وَمَنْ یَلْعَنِ اللَّهُ فَلَنْ تَجِدَ لَهُ نَصِیرًا » (النساء، ۵۱ و ۵۲)

ترجمه: آیا ندیدی کسانی را که بهره‌ای از کتاب (خدا) به آنان داده شده، (با این حال)، به «جبت» و «طاغوت» [= بت و بت‌پرستان‌] ایمان می‌آورند، و درباره کافران می‌گویند: «آنها، از کسانی که ایمان آورده‌اند، هدایت یافته‌ترند»؟! * آنها کسانی هستند که خداوند، ایشان را از رحمت خود، دور ساخته است؛ و هر کس را خدا از رحمتش دور سازد، یاوری برای او نخواهی یافت.

  • – « الْمُنَافِقُونَ وَالْمُنَافِقَاتُ بَعْضُهُمْ مِنْ بَعْضٍ یَأْمُرُونَ بِالْمُنْکَرِ وَیَنْهَوْنَ عَنِ الْمَعْرُوفِ وَیَقْبِضُونَ أَیْدِیَهُمْ نَسُوا اللَّهَ فَنَسِیَهُمْ إِنَّ الْمُنَافِقِینَ هُمُ الْفَاسِقُونَ » (التّوبه، ۶۷)

ترجمه: مردان منافق و زنان منافق، همه از یک گروهند! آنها امر به منکر، و نهی از معروف می‌کنند؛ و دست‌هایشان را (از انفاق و بخشش) می‌بندند؛ خدا را فراموش کردند، و خدا (نیز) آنها را فراموش کرد (، و رحمتش را از آنها قطع نمود)؛ به یقین، منافقان همان فاسقانند!

 

مشارکت و هم‌افزایی (سؤال کوتاه و نشانی لینک پاسخ، جهت ارسال به دوستان در فضای مجازی)

هر کس شهادتین بگوید، مسلمان است. آیا می‌توان وهابیت و داعش را نیز مسلمان قلمداد نمود؟ یا به خاطر پرستش امریکا، مشرک هستند؟!

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.