تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۸
کد خبر : 53377

مقام ارشد آمریکایی: واشنگتن طرح تمدید تحریم‌های ایران را تضعیف‌کننده برجام نمی‌داند

مقام ارشد آمریکایی: واشنگتن طرح تمدید تحریم‌های ایران را تضعیف‌کننده برجام نمی‌داند

یک مقام ارشد آمریکایی در اظهاراتی که نشان‌دهنده حمایت احتمالی رئیس‌جمهوری فعلی این کشور از طرح تمدید ۱۰ ساله تحریم‌های ایران است گفت که واشنگتن این طرح را تضعیف‌کننده برجام نمی‌داند.

به گزارش پیک هشترود به نقل از فارس، یک مقام ارشد دولت اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفته واشنگتن طرح تمدید تحریم‌های ایران را که ساعاتی دیگر در مجلس سنا به رأی گذاشته می‌شود، تضعیف‌کننده برجام نمی‌داند.

مقام مورد استناد آسوشیتدپرس که خواسته نامش فاش نشود گفت که این موضوع باعث می‌شود که در صورت تأیید این طرح در سنا، اوباما آن را امضا کرده و به صورت قانون درآورد.

این مقام آمریکایی علی‌رغم این گفت که دولت اوباما هنوز هم با توجه به دیگر اختیاراتش برای اعمال تحریم ایران تمدید طرح موردنظر را غیرضروری می‌داند.

مجلس سنای آمریکا قرار است تا ساعاتی دیگر درباره طرحی رأی‌گیری کند که خواستار تمدید «قانون تحریم‌های ایران» است. این طرح، اولین بار سال ۱۹۹۶ به تصویب رسید و در سال ۲۰۱۶ منقضی می‌شود.

پیش از این، مجلس نمایندگان آمریکا این طرح رابا ۴۱۹ رأی موافق و تنها یک رأی مخالف تصویب کرده بود. این طرح برای اجرایی شدن، باید در سنا هم به تصویب رسیده و پس از آن سوی رئیس‌جمهور آمریکا تائید شود.

در حال تکمیل…

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.