تاریخ انتشار : سه شنبه ۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۹
کد خبر : 53253

پشت‌پرده توهین به جان‌باختگان حادثه «قطار تبریز-مشهد»؛

چه کسانی به آذربایجانی‌ها اهانت کردند؟

چه کسانی به آذربایجانی‌ها اهانت کردند؟

کاربرانی که در فضای مجازی فحاشی می‌کنند انسان‌های عادی نیستند و شاید هم یک نفر در نقش ۱۰۰ نفر ظاهر شود و با اکانت‌های مختلف به آذربایجانی‌ها توهین نماید.

به گزارش پیک هشترود به نقل از آناج، اگر اهلِ گشت‌وگذار در فضای مجازی هستید، حتماً با تصاویر اهانت عده‌ای به جان‌باختگان حادثه قطار تبریز-مشهد روبرو شده‌اید و در چراییِ اینگونه ناملایمتی‌ها به تاسف نشسته‌اید. اتفاقاً حق هم دارید و دیدنِ کامنت‌ها و پست‌های توهین‌آمیز نسبت به زائران آذربایجانی مشهدالرضا آدمی را عصبانی و در عین حال ناراحت می‌کند.

همواره گروه‌هایی خاص در حوادث این‌چنینی آتش‌بیار معرکه می‌شوند و با ایجاد دوقطبیِ قومیتی که بسیار بدتر از سایر دوقطبی‌ها می‌باشد، برای رسیدن به اهداف کثیف خود بذر نفاق می‌کارند و با اقداماتی ساده، جرقه‌ی جریان‌سازی توهین به قومیت‌ها را می‌زنند و خود برای بهره‌برداری از این امر به انتظار می‌نشینند.

این‌بار نیز همین گروه‌ها فعال شده‌اند و برای فتنه‌سازی در فضای مجازی دست رویِ مسایلی گذاشته‌اند که حساسیت‌ها روی آن در این بُرهه زمانی زیاد است. قطعاً اگر نظرسنجی برگزار کنند و از مردم بپرسند با شنیدنِ خبر جان‌باختن ۴۹ آذربایجانی چه حالتی به شما دست داد، اکثریت قریب به اتفاق از واقعه‌ی رخ داده ابراز تاسف می‌کنند و خواستارِ مجازات مسببان این حادثه می‌شوند.

اما باید قبول کنیم که عده‌ای تندرو که شاید شمارِ آن‌ها انگشت‌شمار هم باشد، با ساختِ اکانت‌های متعددی در فضایِ مجازی و قرار دادن تصاویر مختلف، در عملی به دور از انسانیت، شروع به فحاشی به جان‌باختگان می‌کنند و اتفاقاً همین‌ها نیز تصاویر مربوطه را با در فضای مجازی نشر می‌‌دهند تا موجی از اعتراضات را آغاز و حادثه‌ی رخ داده را قومیتی نمایند.

بی‌شک هیچ‌کس در برابر توهین به جان‌باختگان مظلوم حادثه قطار تبریز-مشهد سکوت نمی‌کند و این اقدامات از سویِ هرشخصی رخ دهد، محکوم است اما باید توجه داشت اهانت‌کنندگان اهداف دیگری را دنبال می‌کنند و آدم‌های عادی نیستند.

در این مقطعِ خیلی از گروه‌های معاند و دشمنانِ ملت ایران برای سیاسی‌کردن حادثه و حاشیه‌سازی قومیتی تلاش می‌کنند و هزینه‌هایی که در این راه خرج می‌شود، هنگفت است لذا باید آگاه بود و با ذهنیتِ غلط «فقط آذربایجانی‌ها ناراحتند و بقیه خوشحال!» اجازه‌ی سوءاستفاده معاندان را از ماجرا نداد.

جان‌باختگان قطار شماره ۴۸۰ در آتش بی‌تدبیری‌ها سوختند و قربانیِ خطاها شدند، می‌خواستند به وصالِ امام‌شان برسند اما شهیدگونه به وصالِ الهی رسیدند و دار فانی را وداع گفتند. کلِ ایران در غمِ این سانحه به سوگ نشست و خوشحالی چند ده‌نفر موجب نمی‌شود ناراحتی میلیون‌ها تَن را نادیده بگیریم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 1
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

ناشناس سه شنبه , 9 آذر 1395 - 23:17

این وقایع و توهین ها دائما در فضای مجازی وجود دارند و مسبب آن نوکران و عوامل سازمان امنیت ترکیه و جمهوری آذربایجان است که دستگاههای اطلاعاتی کشور باید با آن برخورد کنند